NordicHardware expanderar och söker nya medarbetare|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
NordicHardware expanderar och söker nya medarbetare
Nyhet
Member
Medlem
Forum Posts: 10607
Member Since:
April 17, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
September 24, 2009 - 7:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Under de senaste två åren har vi på NordicHardware varit den ledande leverantören av hårdvarunyheter i Sverige och från att vi startade vår verksamhet för drygt 7 år sedan är vi nu inte bara en kanal inom den svenska hårdvarucommunityn utan även en stark aktör på den internationella communityn med vår engelska systersajt. Vi kommer under 2009/2010 fortsätta att utveckla vår verksamhet och vi öppnar nu upp för nytt folk att komma in i leden här på NordicHardware. Den allt jämt växande hårdvarumarknaden blir bara större och större. I vårt mål att täcka så mycket som möjligt av nya produktlanseringar med nyheter och tester kommer vi behöva utöka vår redaktionella styrka och söker därmed efter kunniga datorentusiaster som är intresserade av att serva våra många tusentals besökare med denna information.

NordicHardware har från dag ett bestått av individer som har ett brinnande intresse för datorer och hårdvara vilket vi alltid sett som den starka grunden i vår verksamhet. Vi söker likasinnade individer som vill dela med sig av sitt intresse och sin kunskap till våra läsare samtidigt som man kan skaffa sig en tung referens för framtida jobb.

För er som vill få chansen att få en närmare inblick i PC-marknaden och även se in bakom kullisserna på NordicHardware söker vi nu nya krafter på ett flertal positioner;

Nyhetsskribent: 
Som nyhetsskribent ska man först och främst besitta ett genuint intresse för PC-marknaden och att hålla sig uppdaterad på nyheter och förändringar som kan vara intressanta att rapportera om. Det är en fördel att vara duktig på engelska eftersom den mesta information som är tillgänglig är på engelska. Det är alltid viktigt att våga vara kritisk i sitt nyhetsskrivande.

Ämnesexpert/Recensent
Precis som namnet antyder är en ämnesexpert en person som har god koll på ett specifikt område. Medan nyhetsskribenter handlar mer om en övergripande koll, så kan man kombinera nyhetsskrivande med artikelskrivande. Det är upp till dig att välja omfattningen av ditt arbete.


Här är några av dem områden som kan vara intressanta, men andra förslag är alltid välkommna;
:: Moderkort :: RAM-minne :: hårddiskar/lagring :: chassi :: tangentbord/möss :: ljud/multimedia :: kylning :: nätaggregat ::

Skriptare/utvecklare/grafisk designer
Att vara med och utveckla NordicHardware handlar mycket om att komma på nya projekt och utveckla den nuvarande sidan. Det är först och främst kunskaper inom PHP och SQL som behövs. Specifika projekt kan diskuteras.

Om ni är intresserade [email=anton@nordichardware.com]så släng iväg ett e-mail till denna adress[/email].
this
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1179
Member Since:
July 4, 2008
sp_UserOfflineSmall Offline
1234408
September 25, 2009 - 1:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Eftersom det inte nämndes i texten; Ger ni ersättning/lön till medarbetarna eller arbetar man för äran?

Shikar
Member
Medlem
Forum Posts: 4468
Member Since:
April 24, 2007
sp_UserOfflineSmall Offline
1234415
September 25, 2009 - 4:26 pm
sp_Permalink sp_Print

this wrote: Eftersom det inte nämndes i texten; Ger ni ersättning/lön till medarbetarna eller arbetar man för äran?

Beror givetvis på vad man gör här på NH, men jag skriver "för äran" och för att jag tycker att det är kul att ge tillbaka till communityn.

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
December 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
1234434
September 25, 2009 - 7:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Vi har tyvärr inga anställningar att erbjuda men det finns annan ersättning än ren lön samtidigt som arbetet i sig kan ge en hel del förmåner som att få hem de senaste datorprodukterna före alla andra, resor osv. Men allt beror givetvis på vad man vill göra och det är inte omöjligt att anställningar kommer i framtiden.

Avatar
emokid
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 901
Member Since:
April 13, 2007
sp_UserOfflineSmall Offline
1234458
September 26, 2009 - 8:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Hade jag haft kunskapen, å inte varit sjuk så hade det varit kul. Men halvpassiv delägare som kommer med lite idéer ibland skulle passat fint! 😀

kacktjarn
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 468
Member Since:
May 29, 2006
sp_UserOfflineSmall Offline
1234463
September 27, 2009 - 2:54 am
sp_Permalink sp_Print

emokid wrote: Hade jag haft kunskapen, å inte varit sjuk så hade det varit kul. Men halvpassiv delägare som kommer med lite idéer ibland skulle passat fint! 😀

Känner lite som dig, förutom det där med att vara sjuk. Jag hade ganska bra koll för några år sen men sen hade jag en datorsvacka och sen har jag inte hittat tillbaka till toppen. Men jag ska göra ett försök.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 28
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL