February 21, 2003
kör själv med ett gäng hp's 585 servers med sles8 / sles9 på... quad opteron...
anser att de springer varv runt våra 560s quad xeon 😎
bra sugen att se hur en 8cpu skalar...
4gb minne låter dock som extremt lite i en sån burk 😛
P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64
April 20, 2002
A1200 wrote: Vad kostar kalaset och hur f*sen har ni råd med det ? 😛
Sveriges största hårdvarusida.
De lär ju inte ha fått den i present direkt men de har förmodligen fått rätt bra pris.
Riktigt tuff leksak det där, klarar säkert till och med av Tetris om man klockar den lite.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
February 12, 2003
ZIre wrote: [quote=Mean Machine]Det var ingen dålig pjäs. Snälla, kan ni inte ge mig ett CPU-mark resultat? Den kommer bara köra det på en processor, men ändå...
Stockholm, sa ni förresten?
Är inne på samma spår som mac-ryss där...:)
:)R:)R pjäs är fan rätta ordet
Ja för fan, vad annars? 😛
Burk passar inte riktigt in, inte "dator" heller tycker jag. Det stod mellan "pjäs" och "monster", då "pjäs" passade in bättre skrev jag det...;)
Pim_ wrote: Overkill är ju ett väldigt fult ord att använda.....men är inte det overkill 😉
Haha förvisso har vi hela vårt spelnätverk också, men ja detta är overkill med stort O. 😀
Vårt största problem nu är hur vi ska nyttja all kraft. Men det ska nog lösa sig. 😉
Angående priset vill jag inte säga vad vi fått ge för den men det är ingen billig pjäs som sagt var.
Vi hämtade den i en fin hyrbil men servern var nog det som var mest värt i det sällskapet.
Tekniknörd som gillar att träna.
February 12, 2003
Anton K wrote: [quote=Pim_]Overkill är ju ett väldigt fult ord att använda.....men är inte det overkill 😉
Haha förvisso har vi hela vårt spelnätverk också, men ja detta är overkill med stort O. 😀
Vårt största problem nu är hur vi ska nyttja all kraft. Men det ska nog lösa sig. 😉
Angående priset vill jag inte säga vad vi fått ge för den men det är ingen billig pjäs som sagt var.
Vi hämtade den i en fin hyrbil men servern var nog det som var mest värt i det sällskapet.
Ni kan ju köra prime på några processorer för skojs skull...:)
Förresten, vad sitter det för ena kylare på processorerna och hurdant chassi är det? Låter hyfsat stort iaf.
Mean Machine wrote: [quote=Anton K][quote=Pim_]Overkill är ju ett väldigt fult ord att använda.....men är inte det overkill 😉
Ni kan ju köra prime på några processorer för skojs skull...:)
Förresten, vad sitter det för ena kylare på processorerna och hurdant chassi är det? Låter hyfsat stort iaf.
Mer information om detta kommer och jag har tyvärr inte sett härligheten IRL ännu personligen. Men det är ett 5U chassi, vad för sorts kylare som sitter på vet jag inte. Men jag kan tänka mig att det handlar om solida kopparflänsar med lufttunnlar.
Enligt Henrik och Jonas som hämtade hem "henne" väger den som sagt var en del. 😉
Det var förresten tänkt att Jonas skulle köra lite SETI på den 😀 Men jag tror han bangade pga. ljudnivån...
Tekniknörd som gillar att träna.
February 12, 2003
DexiL wrote: Det vore något att sätta dremeln i (skojjar bara med er) 😀
Det är inget litet paket det där, skulle jag lungt nöja mig med här hemma. Vore kul att se lite prestandatester på den maskinen.
Börja inte med ditt moddningsberoende igen...;)
CPUMark är jag fortfarande sugen på. 🙂
2 Guest(s)