December 19, 2000
Vi har tagit en ordentlig titt på fyra av marknadens vassaste grafikkort. De är baserade på Nvidias senaste grafikchip, Geforce 3.
Deltagarna i testet:
- ELSA Gladiac 920
- Creative GeForce3
- Leadtek WinFast GF3 TD
- Point Of View GeForce3
Korten erbjuder olika överklockningsegenskaper, mjukvara och finesser.
"GeForce3 korten tillkännagavs av Nvidia i slutet på februari tidigare i år och har sedan dess härskat ostört på den övre delen av grafikkortsmarknaden. Det har helt enkelt inte funnits något svar på Nvidias värstingkort. Nu för bara någon vecka sedan så har vi fått se lite tester på ATIs "GeForce3 dödare" och även om det var betaexemplar av deras Radeon 2 (Radeon 8500) kort så såg det mycket lovande ut..."
April 9, 2001
Fast va vad det för skitsnack om att UT inte går att köra över 1024x768x32????????
Jag har ett Leadtek WinFast GF3 TD och jag kör 1280x1024x32 utan problem, går lika snabbt som i upplösningen lägre. Jag har oxo allt annat maxat.
Fattar inte varför det skulle vara "allmänt känt"
Och sen kan någon förklara varför Thunder banan ger så låga fps? Det är ju bara två snubbar som springer runt i cirkel och lobbar granater på varandra och leveln är ju inte avancerad för 5 öre.
När jag kör "live" på en server med 18players så ligger average på 100fps i 1280x1024x32 med fullt på allt (ingen vsync). Någon som har en förklaring på skillnaden i fps?
Fast va vad det för skitsnack om att UT inte går att köra över 1024x768x32????????
Jag har ett Leadtek WinFast GF3 TD och jag kör 1280x1024x32 utan problem, går lika snabbt som i upplösningen lägre. Jag har oxo allt annat maxat.
Vad kör du för drivrutiner Carnail? Är det Direct3D du kör? OpenGL funkar utmärkt i upplösningar upp till 1600x1200 så där finns det inga problem.
Fattar inte varför det skulle vara "allmänt känt"
Fattar inte varifrån du har fått att det skulle vara "allmänt känt"??
Tekniknörd som gillar att träna.
April 9, 2001
Har jobbat mig igenom alla detonators ifrån 12 och framåt och det har fungerat på alla (DirectX).
SÅ här skrevs det:
"Som vi har rapporterat om innan så har vi inte fått vår testmaskin att fungerar i högre upplösningar än 1024x768x32, med något av våra Nvidia kort, i Unreal Tournament så det blir tyvärr bara en upplösning i detta test."
Ok, jag erkänner att "allmänt känt" var fel citerat, men att 4 olika kort inte kan klara en specifik upplösning på ett spel låter mysko.
Som du kanske sett så är det 12.90 driverna jag använder så det verkar ju konstigt eftersom du testat alla 12.xx.
jag kan tillägga att det inte bara är dessa fyra GF3 kort. Det är samma problem med flera GeForce2 MX kort och GeForce2 GTS kort. Är du säker på att du kör Direct3D?
Tekniknörd som gillar att träna.
1 Guest(s)