August 22, 2005
Inom ett par dagar kommer vi tillkännage vinnarna i årets första Månadstävling som gick av stapeln i samband med Corsair.
Men innan dess är det dags att dra igång den nya tävlingen för mars månad.
Denna gång presenterar vi Månadstävlingen tillsammans med nätaggregatstillverkaren Hiper. De flesta av våra medlemmar känner till Hiper då vi för ett par veckor sedan tittade närmare på ett av deras nätaggregat, Hiper Type-R 480W.
I månadens tävling är det just nätaggregat som ligger i potten och bland annat är det Silver-versionen av Hiper Type-R 480W som återfinns i prislistan.
Type-R aggregatet är dock endast andrapris i denna tävling då vi lyckats få Hiper att inkludera deras kommande modulbaserade nätaggregat, Hiper Modular 580W som förstapris.
Hiper Modular 580W är i skrivande stund lite av en hemlighet och de enda detaljerna vi fått reda på är att nätaggregatet har en maximal uteffekt på 580W och använder sig av modulbaserade strömkablar, koppla helt enkelt endast in de kablar som behövs i nätaggregatet.
Hiper Modular 580W kommer inte dyka upp på marknaden förrän i månadsskiftet mars/april och den som vinner denna månadstävling blir en av de första i världen att lägga vantarna på Hipers kommande flaggskepp.
För dem som känner att datorn behöver lite mera kräm är det bara att ta sig vidare till tävlingssidan och svara på första veckofrågan. För de som inte tidigare är bekanta med månadstävlingen rekommenderar vi att ni läser introduktionen noggrant på tävlingssidan men även granskar reglerna.
Vi återkommer vid senare tidpunkt med information om eventuell utslagsfråga eller motivering.
Lycka till!
/Redaktionen
Wingman wrote: Hoppas inte att ni redan valt en vinnare med tanke på att man fick beskedet om den nya reglen i förrigår
Förstår inte riktigt hur du menar? =)
Men vi har inte utsett vinnare för februari, det fattas ett tjugotal motiveringar. Men tyvärr kan vi inte vänta hur länge som helst. På måndag kommer nog vinnarna utses för februari.
Oven: Det kommer inte lottas ut en vinnare, följande står även i nyheten.
Vi återkommer vid senare tidpunkt med information om eventuell utslagsfråga eller motivering.
Tekniknörd som gillar att träna.
August 29, 2002
Vore toppen om ni för varje vecka kunde lista vilka frågor som ställts tidigare för aktuell månadstävling och de rätta svaren till de frågorna. Då slipper man sitta och fundera över om man verkligen svarat på alla frågorna och huruvida man svarat rätt eller fel.
T.ex. tyckte jag mig läsa någonstans att fyra frågor ställts för Corsair-tävlingen men kan bara komma ihåg att jag sett tre frågor. Fick inget mail för att lämna motivering så antingen har jag inte svarat på alla frågor eller så har jag svarat fel. Vad som nu än inträffat är det frustrerande att inte veta för folk som mig som hatar att förlora 🙁
snat wrote: Vore toppen om ni för varje vecka kunde lista vilka frågor som ställts tidigare för aktuell månadstävling och de rätta svaren till de frågorna. Då slipper man sitta och fundera över om man verkligen svarat på alla frågorna och huruvida man svarat rätt eller fel.
T.ex. tyckte jag mig läsa någonstans att fyra frågor ställts för Corsair-tävlingen men kan bara komma ihåg att jag sett tre frågor. Fick inget mail för att lämna motivering så antingen har jag inte svarat på alla frågor eller så har jag svarat fel. Vad som nu än inträffat är det frustrerande att inte veta för folk som mig som hatar att förlora 🙁
Det är med på min önskelista, att tidigare frågor ska visas, men det återstår att se när våra scriptare har tid att lösa det. Finnas annat som prioriteras före tyvärr.
Det var fyra frågor så tyvärr har du nog missat en. De som inte fått mail angående motivering för Corsair-tävlingen har antingen missat en fråga eller svarat fel på någon av de fyra frågorna.
Det är nog vad som har hänt dig Halldin.
Vi har även skrivit en nyhet om denna regeländring som du kanske missat.
Mean Machine wrote: Hiper har ju varit söta och särskrivit "Nordic Hardware" på deras hemsida...;)
Tycker ni borde skicka tillbaka nätaggen i ren protest...:)
Hehe tyvärr är de inte de enda som gör det. 😛
2 Guest(s)