NordicHardware recenserar Plextors senaste brännare - Plexw|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
NordicHardware recenserar Plextors senaste brännare - Plexw
Henrik Berntsson
Admin
Forum Posts: 1817
sp_UserOfflineSmall Offline
1
August 24, 2001 - 4:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Vi har tagit en titt på en av marknadens vassaste brännare, Plextor Plexwriter 24/10/40A. Länge har Plextor varit synonymt med kvalitet och pålitlighet. Nu har man vridit upp hastigheten ytterligare och släppt en av världens snabbaste brännare.

"Kort och gott, Plextor gör ingen besviken och Plextor Plexwriter 24/10/40A är en mycket bra produkt som verkligen förtjänar Nordichardwares utmärkelse, "NH Redaktörens Val". En CD-brännare som vi varmt rekommenderar."

Gå vidare till recensionen!

Donan Fear
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 730
sp_UserOfflineSmall Offline
51733
August 24, 2001 - 7:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tycker det finns ett fel som i princip ALLA recensioner av cd-brännare har: Ni långtestar inte brännarna.
Jag vet att det skulle ta alldeles för lång tid att testa en brännare så, och när man kom ut med recensionen skulle den vara gammal redan.

Det som stör mig lite också är att alla antar att det är bra kvalitet bara för att det är Plextor. Men så är inte fallet.
Gamla Plextor höll MYCKET längre än nyare modeller. När de började göra ATAPI modeller, och sen när de la in BurnProof såg man 3 saker: Priset sjönk, fler köpte dem, kvaliten sjönk till "normal" nivå.

Jag säger inte att de är kassa, det är bara det att det inte har samma "Plextorkvalitet" som tidigare modeller (PX-R412C och PX-R820T t.ex.), de var ju i princip oförstörbara!
Nu är de bara "vanliga dödliga" brännare, som lever på namnet av sina gudomliga förfäder.. typ..

Jag vill gärna se hur en 24x Plextor mår efter att ha bränt 1000 skivor.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 64
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL