December 19, 2000
Vi har tagit en titt på en av marknadens vassaste brännare, Plextor Plexwriter 24/10/40A. Länge har Plextor varit synonymt med kvalitet och pålitlighet. Nu har man vridit upp hastigheten ytterligare och släppt en av världens snabbaste brännare.
"Kort och gott, Plextor gör ingen besviken och Plextor Plexwriter 24/10/40A är en mycket bra produkt som verkligen förtjänar Nordichardwares utmärkelse, "NH Redaktörens Val". En CD-brännare som vi varmt rekommenderar."
Gå vidare till recensionen!
May 24, 2001
Jag tycker det finns ett fel som i princip ALLA recensioner av cd-brännare har: Ni långtestar inte brännarna.
Jag vet att det skulle ta alldeles för lång tid att testa en brännare så, och när man kom ut med recensionen skulle den vara gammal redan.
Det som stör mig lite också är att alla antar att det är bra kvalitet bara för att det är Plextor. Men så är inte fallet.
Gamla Plextor höll MYCKET längre än nyare modeller. När de började göra ATAPI modeller, och sen när de la in BurnProof såg man 3 saker: Priset sjönk, fler köpte dem, kvaliten sjönk till "normal" nivå.
Jag säger inte att de är kassa, det är bara det att det inte har samma "Plextorkvalitet" som tidigare modeller (PX-R412C och PX-R820T t.ex.), de var ju i princip oförstörbara!
Nu är de bara "vanliga dödliga" brännare, som lever på namnet av sina gudomliga förfäder.. typ..
Jag vill gärna se hur en 24x Plextor mår efter att ha bränt 1000 skivor.
1 Guest(s)