April 17, 2005
Vi ber ödmjukast om ursäkt för nertiden ni råkat ut för, men vår server har lite svårt att hänga med den ökande strömmen av besökare. Vi jobbar givetvis på att förbättra detta och hoppas ni har överseende med det. Vi kommer givetvis inte att stanna av för det utan kommer fortsätta expandera så gott vi kan och förse er med de senaste nyheter. Våra artiklar kommer vara precis lika entusiastiska som tidigare och det kommer ni även att märka med våra kommande recensioner. Våra recensenter jobbar hårt för att ni ska få de mest extrema recensionerna av den senaste hårdvaran.
Mvh,
Redaktionen
March 15, 2004
Måste alla hänga på nordichardware?
Jag har en bra lösning på serverproblemen.
Gör hemsidan jätte ful.
radera lite rader ur skriptet.
be folk dra åt köttlunda när dom kommer in.
eller bara sluta vara så allmänt bra på att ge ut nyheter och artiklar och allt babbel om saker o ting?!
Eller fortsätta i samma gamla anda och fixa snabbare server och ha en bra hemsida!
(ironivarning)
August 23, 2001
Delph1 wrote: [quote=Gamblor]Ett ganska angenämt problem, tycker ni inte? 😉
Visst är det uppenbart bevis på att man gör något rätt 😉
Bjornsson wrote: btw, vad snurrar NH på nu då?
Vi tog vad vi hade över och slängde ihop :bgrin:
//Andreas
kan ju vara att ni "tog vad vi hade över och slängde ihop"
som får det att verka som om det är många besökare på siten :hehe: :va:
mitrix wrote: För ett tag sen visade ni ju upp en 8 processors Opteronserver som ni sa att ni skulle köra på, blev det inte så, eller har jag helt missförstått?
Jag får försöka att hålla tillbaka min irritation lite över detta. Det var tänkt, och muntligt bestämt, att NH skulle erhålla denna server och använda för sitt nätverk, annars hade vi nog inte haft den hemma och confat osv. Men i sista stund drog sig våra partners ur, väldigt tråkigt och irriterande som sagt var. Men vi får börja kolla på nya lösningar helt klart, vi börjar växa ur kostymen som man säger. 😉
Tekniknörd som gillar att träna.
June 30, 2001
Delph1 wrote: Vi har flera servrar, men NH.se och NH.com ligger på en dual Xeon 2.8GHz och lite annat gött, om jag inte minns galet. 😉
Rätt mycket kraft med andra ord.
//Andreas
Så .com och .se delar server? Hur kommer det då sig att .com-sidan är mycket snabbare?
Edit: efter lite närmare eftertanke kan det ju bero på databasstorleken, men det ska inte göra så här mycket tycker man... :-k
February 5, 2005
Anton K wrote: [quote=mitrix]För ett tag sen visade ni ju upp en 8 processors Opteronserver som ni sa att ni skulle köra på, blev det inte så, eller har jag helt missförstått?
Jag får försöka att hålla tillbaka min irritation lite över detta. Det var tänkt, och muntligt bestämt, att NH skulle erhålla denna server och använda för sitt nätverk, annars hade vi nog inte haft den hemma och confat osv. Men i sista stund drog sig våra partners ur, väldigt tråkigt och irriterande som sagt var. Men vi får börja kolla på nya lösningar helt klart, vi börjar växa ur kostymen som man säger. 😉
Otroligt irriterande med folk och företag som drar sig ur i sista sekunden, typ då det bara är namnteckningen på en pappersbit som fattas!
Förresten nu då ni verkar ha växt ytterligare kanske nytt intresse bland nån partner kan finnas?
Men ni får väl ta och sätta Crotale på den nuvarande då i brist på annat! 😉
Jo det är hög tid att titta på nya lösningar som sagt var, skulle ha något trevligt att växa i så att man inte behöver oroa sig i första taget. Det var ju vad som var tanken med octo-Opteron-systemet. Hade nog räckt ett par år.
jadu allting är ju relativt. Tror den servern vi har i dag kostade runt 60 000 när den införskaffades. Medan octo-Opteron servern var värd runt 300 000. 🙂
Vad tjänar det till att visa dem? 🙂
Nä men det är bara så vi har vår policy, vår statistik är inte offentliga uppgifter helt enkelt. Det är mycket möjligt att vi kommer ändra på detta, speciellt om vi anlitar analytikerföretag som tar mätningar (vilka är lättare att jämföra), men det kostar därefter så det är inte aktuellt idag.
1 Guest(s)