August 22, 2005
Under de kommande månaderna kommer vi på NordicHardware söka efter ett flertal nya skribenter inom olika områden på hårdvarumarknaden. Detta i vårt mål att ytterligare bredda vår täckning av IT-marknaden inför hösten och det kommande året.
Ett av de områden som är och har varit mycket populärt de senaste åren är minnesmarknaden som utvecklats märkbart.
[Image Can Not Be Found]
Vi söker härmed en person som känner sig manad att dyka in i denna marknad och förse våra läsare med både recensioner och artiklar kring detta ämne.
Vi ställer inga direkta krav på våra sökande men det ska finns ett par viktiga grunder för de som jobbar på NordicHardware.
Först och främst är det viktigt att man drivs att ett stort intresse för vad man gör då detta är vad som för NH framåt.
För att bli skribent behövs god kunskap om det område man inriktar sig på och inom det svenska språket. Men alltså framförallt ett genuint intresse för det man arbetar med.
Det skadar inte heller att man har viss fallenhet för att leka med de senaste minnena på marknaden då detta blir en stor del av jobbet man har framför sig.
Låter detta som någonting för dig ska du skicka en kort beskrivning om dig själv och varför du är intresserad av att bli minnesskribent på NordicHardware. Beskrivningen skickas till [email=anton@nordichardware.com]följande adress[/email].
Vi kommer söka inom fler områden så det kommer kanske något mer lämligare senare.
Sen när vi säger "god kunskap" så är det ju självklart en fördel att man har mycket kunskap både om det tekniska och praktiska vad gäller minnen. Men man behöver inte vara raketforskare, har du en bra baskunskap så är intresse och viljan att lära sig ofta viktigare än riktigt djup kunskap. 😉
Tekniknörd som gillar att träna.
August 21, 2001
Här är det ingen som är diskad på förhand! Så bara släng iväg era anmälningar! 🙂
June 23, 2002
Anton aka [NH wrote: Woxxman]Vi kommer söka inom fler områden så det kommer kanske något mer lämligare senare.
Sen när vi säger "god kunskap" så är det ju självklart en fördel att man har mycket kunskap både om det tekniska och praktiska vad gäller minnen. Men man behöver inte vara raketforskare, har du en bra baskunskap så är intresse och viljan att lära sig ofta viktigare än riktigt djup kunskap. 😉
Man kan alltid lära sig en massa genom att tex. läsa på internet.
macrus wrote: [quote=Anton aka [NH]Woxxman]Vi kommer söka inom fler områden så det kommer kanske något mer lämligare senare.
Man kan alltid lära sig en massa genom att tex. läsa på internet.
Det kan jag skriva under på vilken dag som helst, är personligen helt självlärd då jag inte gått någon utbildning med datakurser värt namnet. Så jag vet av egen erfarenhet att intresse och vilja uppväger mycket!
Merparten av dem som jobbat/jobbar på NH är till stor del självlärda skulle jag vilja påstå.
OBS! Märkte precis att vissa anmälningar lagt sig direkt i skräppostmappen vilket tyvärr händer ibland med de tajta skräppost filter man använder. Så om någon inte fått svar på sitt mail inom en vecka ber vi er att skicka ett nytt mail.
Vi kommer inte besvara ansökningarna direkt så var inte oroliga ännu men inom en vecka ska allas vara besvarade.
AarJay: Din ansökan är registrerad! 🙂
Angående intresseanmälan är det bara att skriva lite fritt om dig som person, vad man sysslar med och har för ambitioner eller intressen av att jobba på NH.
Lite info om datorsystem och vad man har för övrig relation till datorer skadar ju inte heller. Men skriv bara lite om er själva helt enkelt. 🙂
July 3, 2003
men ska jag skriva mer? vill ju inte spamma sönder eran mailbox liksom, alla hatar ju spam, haha, då kommer jag bli listad som spam ju, hahahha... nee, men hm, jag älskar ju att leka o så, alltid haft intresse för datorer sen jag fick min första pc, etc... hahha... 😉
October 11, 2001
.doedels wrote: Måste bara fråga...
Vilken ålder anser ni att man skall ha för att vara skribent för Nordichardware ?
Vilken utbildning inom det svenska språket bör man besitta ?
Svenska B, möjligtvis A, är det där gränsen går ?
Vad har det med saken att göra? Man får ha vilken ålder, kunskapsnivå, sexuell läggning etc som man vill, ingen har väl sagt något annat?
July 27, 2002
Pjotr wrote: [quote=.doedels]Måste bara fråga...
Vilken ålder anser ni att man skall ha för att vara skribent för Nordichardware ?
Vilken utbildning inom det svenska språket bör man besitta ?
Svenska B, möjligtvis A, är det där gränsen går ?
Vad har det med saken att göra? Man får ha vilken ålder, kunskapsnivå, sexuell läggning etc som man vill, ingen har väl sagt något annat?
Det har väl väldigt mycket med saken att göra..
1 Guest(s)