NordicHardware söker minnesskribent|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
NordicHardware söker minnesskribent
Guest
Member
Medlem
Forum Posts: 9344
Member Since:
August 22, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
August 11, 2004 - 12:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Under de kommande månaderna kommer vi på NordicHardware söka efter ett flertal nya skribenter inom olika områden på hårdvarumarknaden. Detta i vårt mål att ytterligare bredda vår täckning av IT-marknaden inför hösten och det kommande året.
Ett av de områden som är och har varit mycket populärt de senaste åren är minnesmarknaden som utvecklats märkbart.


[Image Can Not Be Found]

Vi söker härmed en person som känner sig manad att dyka in i denna marknad och förse våra läsare med både recensioner och artiklar kring detta ämne.
Vi ställer inga direkta krav på våra sökande men det ska finns ett par viktiga grunder för de som jobbar på NordicHardware.
Först och främst är det viktigt att man drivs att ett stort intresse för vad man gör då detta är vad som för NH framåt.
För att bli skribent behövs god kunskap om det område man inriktar sig på och inom det svenska språket. Men alltså framförallt ett genuint intresse för det man arbetar med.
Det skadar inte heller att man har viss fallenhet för att leka med de senaste minnena på marknaden då detta blir en stor del av jobbet man har framför sig.


Låter detta som någonting för dig ska du skicka en kort beskrivning om dig själv och varför du är intresserad av att bli minnesskribent på NordicHardware. Beskrivningen skickas till [email=anton@nordichardware.com]följande adress[/email].

Vitamin-C
Member
Medlem
Forum Posts: 3083
Member Since:
May 17, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
692856
August 11, 2004 - 3:24 pm
sp_Permalink sp_Print

jag skulle gladeligen ansöka om att vara skribent, men tyvär så har man personigen inte lt för stora kunskaper om minnens alla krux och jox. fint med att ni utvidgas 🙂

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
December 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
692979
August 11, 2004 - 6:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Vi kommer söka inom fler områden så det kommer kanske något mer lämligare senare.
Sen när vi säger "god kunskap" så är det ju självklart en fördel att man har mycket kunskap både om det tekniska och praktiska vad gäller minnen. Men man behöver inte vara raketforskare, har du en bra baskunskap så är intresse och viljan att lära sig ofta viktigare än riktigt djup kunskap. 😉

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
Member Since:
September 12, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
693048
August 11, 2004 - 7:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Jo det krävs att du är raketforskare...(nästan) 😉

Nej men som woxxie tidigare sade krävs det goda baskunskaper och ett STORT intresse för detta. Så kom loss nu med anmälningarna ni som känner er manade. 🙂

KnightCharger
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 19
Member Since:
August 21, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
693294
August 12, 2004 - 7:51 am
sp_Permalink sp_Print

Låter spännande, jag är iof diskad på en gång wink
Mer minnen till folket 8)

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
December 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
693328
August 12, 2004 - 9:19 am
sp_Permalink sp_Print

Här är det ingen som är diskad på förhand! Så bara släng iväg era anmälningar! 🙂

Avatar
macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
Member Since:
June 23, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
693352
August 12, 2004 - 10:19 am
sp_Permalink sp_Print

Anton aka [NH wrote: Woxxman]Vi kommer söka inom fler områden så det kommer kanske något mer lämligare senare.
Sen när vi säger "god kunskap" så är det ju självklart en fördel att man har mycket kunskap både om det tekniska och praktiska vad gäller minnen. Men man behöver inte vara raketforskare, har du en bra baskunskap så är intresse och viljan att lära sig ofta viktigare än riktigt djup kunskap. 😉

Man kan alltid lära sig en massa genom att tex. läsa på internet.

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
December 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
693362
August 12, 2004 - 10:44 am
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: [quote=Anton aka [NH]Woxxman]Vi kommer söka inom fler områden så det kommer kanske något mer lämligare senare.
Sen när vi säger "god kunskap" så är det ju självklart en fördel att man har mycket kunskap både om det tekniska och praktiska vad gäller minnen. Men man behöver inte vara raketforskare, har du en bra baskunskap så är intresse och viljan att lära sig ofta viktigare än riktigt djup kunskap. 😉

Man kan alltid lära sig en massa genom att tex. läsa på internet.

Det kan jag skriva under på vilken dag som helst, är personligen helt självlärd då jag inte gått någon utbildning med datakurser värt namnet. Så jag vet av egen erfarenhet att intresse och vilja uppväger mycket!
Merparten av dem som jobbat/jobbar på NH är till stor del självlärda skulle jag vilja påstå.

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
December 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
693379
August 12, 2004 - 11:03 am
sp_Permalink sp_Print

OBS! Märkte precis att vissa anmälningar lagt sig direkt i skräppostmappen vilket tyvärr händer ibland med de tajta skräppost filter man använder. Så om någon inte fått svar på sitt mail inom en vecka ber vi er att skicka ett nytt mail.
Vi kommer inte besvara ansökningarna direkt så var inte oroliga ännu men inom en vecka ska allas vara besvarade.

Avatar
AarJay
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1056
Member Since:
July 3, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
695166
August 14, 2004 - 5:28 pm
sp_Permalink sp_Print

jag skulle gärna vilja va skribent, älskar allt med hårdvara o minnen, hoppas bara inte min ansökning "försvunnit"... 🙁 finns de nåt sätt att kolla om den e kvar?

Avatar
Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
Member Since:
February 12, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
695244
August 14, 2004 - 7:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Shite, hade varit intressant, men jag är inte bra på att skriva intresseanmälan...:P

Avatar
AarJay
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1056
Member Since:
July 3, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
695295
August 14, 2004 - 8:48 pm
sp_Permalink sp_Print

AMD_RULEZ wrote: Shite, hade varit intressant, men jag är inte bra på att skriva intresseanmälan...:P

men f*n, hur skriver man en bra intresseanmälan då?? 😛
liksom visst, jag kanske inte är den mest aktiva på NH vanligtvis, men de går ju att ändra sig 😛

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
December 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
696354
August 16, 2004 - 10:44 am
sp_Permalink sp_Print

AarJay: Din ansökan är registrerad! 🙂

Angående intresseanmälan är det bara att skriva lite fritt om dig som person, vad man sysslar med och har för ambitioner eller intressen av att jobba på NH.
Lite info om datorsystem och vad man har för övrig relation till datorer skadar ju inte heller. Men skriv bara lite om er själva helt enkelt. 🙂

Avatar
AarJay
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1056
Member Since:
July 3, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
696365
August 16, 2004 - 11:02 am
sp_Permalink sp_Print

men ska jag skriva mer? vill ju inte spamma sönder eran mailbox liksom, alla hatar ju spam, haha, då kommer jag bli listad som spam ju, hahahha... nee, men hm, jag älskar ju att leka o så, alltid haft intresse för datorer sen jag fick min första pc, etc... hahha... 😉

Avatar
flopper
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 147
Member Since:
January 20, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
696385
August 16, 2004 - 11:19 am
sp_Permalink sp_Print

Jag har dåligt minne och kommer inte ihåg saker så bra. 😉

TERdON
Member
Medlem
Forum Posts: 2919
Member Since:
October 7, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
696861
August 16, 2004 - 8:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag ser en liten "Klistrad"-stämpel i högra hörnet på den här nyheten. Mycket duktigt gjort crew! 🙂

Pjotr
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 157
Member Since:
October 11, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
697150
August 17, 2004 - 9:37 am
sp_Permalink sp_Print

flopper wrote: AMD Hammrar Intel 2003!

Det stavas "hamrar". :cy:

.doedels
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1972
Member Since:
September 7, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
697768
August 17, 2004 - 10:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Måste bara fråga...

Vilken ålder anser ni att man skall ha för att vara skribent för Nordichardware ?

Vilken utbildning inom det svenska språket bör man besitta ?
Svenska B, möjligtvis A, är det där gränsen går ?

Pjotr
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 157
Member Since:
October 11, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
701004
August 22, 2004 - 1:07 am
sp_Permalink sp_Print

.doedels wrote: Måste bara fråga...

Vilken ålder anser ni att man skall ha för att vara skribent för Nordichardware ?

Vilken utbildning inom det svenska språket bör man besitta ?
Svenska B, möjligtvis A, är det där gränsen går ?

Vad har det med saken att göra? Man får ha vilken ålder, kunskapsnivå, sexuell läggning etc som man vill, ingen har väl sagt något annat?

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
Member Since:
July 27, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
701032
August 22, 2004 - 6:16 am
sp_Permalink sp_Print

Pjotr wrote: [quote=.doedels]Måste bara fråga...

Vilken ålder anser ni att man skall ha för att vara skribent för Nordichardware ?

Vilken utbildning inom det svenska språket bör man besitta ?
Svenska B, möjligtvis A, är det där gränsen går ?

Vad har det med saken att göra? Man får ha vilken ålder, kunskapsnivå, sexuell läggning etc som man vill, ingen har väl sagt något annat?

Det har väl väldigt mycket med saken att göra..

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 44
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL