NordicHardware söker skribenter|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
NordicHardware söker skribenter
Guest
Member
Medlem
Forum Posts: 9344
Member Since:
August 22, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
September 24, 2004 - 4:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Under de kommande månaderna kommer vi på NordicHardware söka efter ett flertal nya skribenter inom olika områden på hårdvarumarknaden. Detta i vårt mål att ytterligare bredda vår täckning av IT-marknaden inför hösten och det kommande året.
Nu är det dags för två nya områden att täckas in och det handlar om Intel-baserade moderkort och ”allt-i-allo-marknaden”.

Det förstnämnda är det inte så mycket att orda om. Vi vill ge så bra täckning som möjligt av moderkortsmarknaden och på Intels front händer det massor för tillfället, PCI Express, DDR2 ja det finns inga gränser.

Vår andra skribent får gärna vara lite fantasirik av sig och ska uppskatta att pilla med lite ovanliga prylar. Här pratar vi om allt från moddningsprodukter till unika tillbehör, produkter som sticker ut eller som höjer ögonbryn med andra ord. Ett område lika svårdefinierat som intressant och roligt.

Vi söker härmed två personer som känner sig manad att ta sig an dessa uppdrag och förse våra läsare med både recensioner och artiklar kring dessa ämne.
Vi ställer inga direkta krav på våra sökande men det ska finns ett par viktiga grunder för de som jobbar på NordicHardware.
Först och främst är det viktigt att man drivs att ett stort intresse för vad man gör då detta är den röda tråden bland oss som jobbar med NH idag.
För att bli skribent behövs god kunskap om det område man inriktar sig på och inom det svenska språket. Men alltså framförallt ett genuint intresse för det man sysslar med.

Låter detta som någonting för dig ska du skicka en kort beskrivning om dig själv och varför du är intresserad av att hjälpa till på NordicHardware. [email=anton@nordichardware.com]Beskrivningen skickas till följande adress[/email], och glöm nu inte nämna vilket ämne du helst vill arbeta med.

Avatar
Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
Member Since:
February 12, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
729178
September 24, 2004 - 6:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Nu igen? 😛
Hur många skribenter finns det nu?

DexiL
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 462
Member Since:
May 7, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
729332
September 24, 2004 - 8:22 pm
sp_Permalink sp_Print

AMD_RULEZ wrote: Nu igen? 😛
Hur många skribenter finns det nu?

Det är väl bra att dom expanderar? 😀

Avatar
Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
Member Since:
February 12, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
729348
September 24, 2004 - 8:32 pm
sp_Permalink sp_Print

DexiL wrote: [quote=AMD_RULEZ]Nu igen? 😛
Hur många skribenter finns det nu?

Det är väl bra att dom expanderar? 😀

Självklart, men varför inte klumpa på typ 40 pers åt gången? 😛

Hugge
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1847
Member Since:
August 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
729402
September 24, 2004 - 9:27 pm
sp_Permalink sp_Print

AMD_RULEZ wrote: [quote=DexiL][quote=AMD_RULEZ]Nu igen? 😛
Hur många skribenter finns det nu?

Det är väl bra att dom expanderar? 😀

Självklart, men varför inte klumpa på typ 40 pers åt gången? 😛

För då skulle stackars Anton få alldeles för mycket jobb på en gång, och det vill vi inte.

Tobi-Wan Kenobi
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1005
Member Since:
December 31, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
729440
September 24, 2004 - 10:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är synd att man har så mycket annat som ska göras. 🙁 Annars hade ni haft en säker anökan 😉 .

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
December 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
729444
September 24, 2004 - 10:02 pm
sp_Permalink sp_Print

AMD_RULEZ wrote: [quote=DexiL][quote=AMD_RULEZ]Nu igen? 😛
Hur många skribenter finns det nu?

Det är väl bra att dom expanderar? 😀

Självklart, men varför inte klumpa på typ 40 pers åt gången? 😛

Haha jag måste få skratta lite, som Hugge redan skrivit blir det lite väl mycket jobb.
Varje skribent vi tar in lotsas in i redaktionen personligen av mig. Vi har gjort en raid på runt 7 skribenter samtidigt för ett knappt år sedan, jag kan säga så mycket som att det gör jag inte igen.. 😉

Adam
Member
Medlem
Forum Posts: 5104
Member Since:
March 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
729445
September 24, 2004 - 10:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja, allt som genererar fler recensioner (stava?) är bra...

Urax
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 804
Member Since:
March 30, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
729637
September 25, 2004 - 10:01 am
sp_Permalink sp_Print

Spelar åldern större roll än förmåga och engagemang?

Jingizu
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 375
Member Since:
January 12, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
729680
September 25, 2004 - 10:50 am
sp_Permalink sp_Print

Urax wrote: Spelar åldern större roll än förmåga och engagemang?

Urax, det kan jag nog svara på 🙂
ålder har ingen betydelse så länge din svenska håller den "klass" de söker och om ditt intresse för [insert tekniskt område här] brinner.

självklart är det ju BRA om du har ungefär samma ålder som de andra i "gruppen" men ålder spelar mycket liten roll i ett arbetslag, speciellt ett som är "löst" sammansvetsat 🙂

(obs, om jag är HELT ute och snurrar nu NH, så korrigera mig 🙂 detta är mina egna erfarenheter som skribent och jag vet ju inte om NH.com funkar likadant :))

/d

Urax
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 804
Member Since:
March 30, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
729692
September 25, 2004 - 11:10 am
sp_Permalink sp_Print

Jingizu wrote: [quote=Urax]Spelar åldern större roll än förmåga och engagemang?

Urax, det kan jag nog svara på 🙂
ålder har ingen betydelse så länge din svenska håller den "klass" de söker och om ditt intresse för [insert tekniskt område här] brinner.

självklart är det ju BRA om du har ungefär samma ålder som de andra i "gruppen" men ålder spelar mycket liten roll i ett arbetslag, speciellt ett som är "löst" sammansvetsat 🙂

(obs, om jag är HELT ute och snurrar nu NH, så korrigera mig 🙂 detta är mina egna erfarenheter som skribent och jag vet ju inte om NH.com funkar likadant :))

/d

Tack för svaret!
Det är faktiskt förvånansvärt jobbigt att spy ur sig en massa skäl till varför man är så rätt för posten även om det gäller en själv... 😛 (knåpar på en ansökan)

Avatar
Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
Member Since:
February 12, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
729892
September 25, 2004 - 3:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Anton aka [NH wrote: Woxxman][quote=AMD_RULEZ][quote=DexiL][quote=AMD_RULEZ]Nu igen? 😛
Hur många skribenter finns det nu?

Det är väl bra att dom expanderar? 😀

Självklart, men varför inte klumpa på typ 40 pers åt gången? 😛

Haha jag måste få skratta lite, som Hugge redan skrivit blir det lite väl mycket jobb.
Varje skribent vi tar in lotsas in i redaktionen personligen av mig. Vi har gjort en raid på runt 7 skribenter samtidigt för ett knappt år sedan, jag kan säga så mycket som att det gör jag inte igen.. 😉

Det var precis därför jag skrev det...:P
Chefredaktörerna är till för att jävlas med...:)

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
December 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
730574
September 26, 2004 - 10:37 am
sp_Permalink sp_Print

AMD_RULEZ wrote: [quote=Anton aka [NH]Woxxman][quote=AMD_RULEZ][quote=DexiL][quote=AMD_RULEZ]Nu igen? 😛
Hur många skribenter finns det nu?

Det är väl bra att dom expanderar? 😀

Självklart, men varför inte klumpa på typ 40 pers åt gången? 😛

Haha jag måste få skratta lite, som Hugge redan skrivit blir det lite väl mycket jobb.
Varje skribent vi tar in lotsas in i redaktionen personligen av mig. Vi har gjort en raid på runt 7 skribenter samtidigt för ett knappt år sedan, jag kan säga så mycket som att det gör jag inte igen.. 😉

Det var precis därför jag skrev det...:P
Chefredaktörerna är till för att jävlas med...:)

Jo det får man bjuda på... 😀

Och angående ålder så är det som Jingizu säger, det är inget krav och egentligen är det mognaden vi letar efter och det behöver ju inte vara direkt relaterat med ålder.
Självklart får man gärna vara lite barnslig av sig men man ska kunna vara seriös också, hoppas ni förstår vad jag menar. 🙂

Till sist ser vi gärna att våra skribenter är 18 eller äldre men det är alltså absolut inget krav och vi har flera som börjat på NH i tidigare år!

Avatar
denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
Member Since:
March 11, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
730578
September 26, 2004 - 10:42 am
sp_Permalink sp_Print

Anton aka [NH wrote: Woxxman]men man ska kunna vara seriös också, hoppas ni förstår vad jag menar. 🙂

Fan också. Där stöp mina chancer....:)

Spannen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 505
Member Since:
November 4, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
730711
September 26, 2004 - 1:06 pm
sp_Permalink sp_Print

bara mitt mail som vägrar levereras till [email]anton@nordichardware.com[/email] ?

Avatar
Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
Member Since:
May 17, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
731003
September 26, 2004 - 4:58 pm
sp_Permalink sp_Print

har jag förstått rätt om NH skall börja testa lite mer prylbögsprylar :D? Om det är så så är det verkligen på tiden, utan prylbögar stannar världen 😉

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
December 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
731725
September 27, 2004 - 1:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Spannen wrote: bara mitt mail som vägrar levereras till [email]anton@nordichardware.com[/email] ?

Vår mail-leverantör verkar ha enorma problem med sina servrar och jag har inte fått tag i ett enda mail sedan i fredagskväll. Efter att ha varit i kontakt med dem under dagen ser det ut som att mailen finns arkiverade i deras system men jag får ingen åtkomst till dem. Min mail fungerar fortfarande inte men förhoppningsvis får vi igång det snart och då kan jag kolla igenom om jag fått flera ansökningar under helgen.

The Cadet
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 431
Member Since:
September 18, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
732595
September 28, 2004 - 12:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Anton aka [NH wrote: Woxxman][quote=Spannen]bara mitt mail som vägrar levereras till [email]anton@nordichardware.com[/email] ?

Vår mail-leverantör verkar ha enorma problem med sina servrar och jag har inte fått tag i ett enda mail sedan i fredagskväll. Efter att ha varit i kontakt med dem under dagen ser det ut som att mailen finns arkiverade i deras system men jag får ingen åtkomst till dem. Min mail fungerar fortfarande inte men förhoppningsvis får vi igång det snart och då kan jag kolla igenom om jag fått flera ansökningar under helgen.

Jag har provat att att skicka ett flertal gånger, men mailen kommer hela tiden tillbaks. :-/

Avatar
Weiron
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1839
Member Since:
July 10, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
732661
September 28, 2004 - 1:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Visst, det vore kul som fan, tid och intresse finns ju, men frågan är om jag är tillräckligt duktig på att skriva en genomtänkt bra recension om vad man gjort. 🙂

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
December 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
732664
September 28, 2004 - 1:47 pm
sp_Permalink sp_Print

The Cadet wrote: [quote=Anton aka [NH]Woxxman][quote=Spannen]bara mitt mail som vägrar levereras till [email]anton@nordichardware.com[/email] ?

Vår mail-leverantör verkar ha enorma problem med sina servrar och jag har inte fått tag i ett enda mail sedan i fredagskväll. Efter att ha varit i kontakt med dem under dagen ser det ut som att mailen finns arkiverade i deras system men jag får ingen åtkomst till dem. Min mail fungerar fortfarande inte men förhoppningsvis får vi igång det snart och då kan jag kolla igenom om jag fått flera ansökningar under helgen.

Jag har provat att att skicka ett flertal gånger, men mailen kommer hela tiden tillbaks. :-/

Vi håller på att byta mailserver nu så inom en 12-24h borde det vara löst. Har du inte fått iväg det då hör gärna av dig igen!

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 36
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL