August 22, 2005
Vi vill bara påminna våra er om att vår månadstävling nu gått in i sin andra fas. Den andra veckofrågan är nu tillgänglig och för de som ännu inte svarat på denna kan se fvad den handlar om här.
Veckans fråga är följande:
ABIT tillverkar många olika produkter men vilka av dessa hör INTE till deras sortiment?
1. Moderkort | 2. Högtalare | 3. Bilfälgar |
För att besvara veckans fråga tar du dig till tävlingssidan genom loggan här nedan.
July 27, 2002
ando wrote: [quote=bloodman]dem vill ju att alla ska ha chans att vinna.
Men alla har ju chans att vinna...Allt ska ju stå på abit´s eller NH´s hemsida.
Om det kommer fler sånahär frågor så kan dom ju lika gärna lotta ut det till någon på forumet.
Ja precis. Man behöver inte vara nåt specielt erfaren för att hantera svåra frågor, det är bara o googla eller abits hemsida.. hmm.. Nh nästa vecka vill vi ha svårare 🙂
Jag trodde faktiskt inte det skulle komma klagomål på att det var för enkla frågor men till viss mån kan jag väl förstå hur du menar Ando.
Vi vill bara att så många som möjligt ska vara med i tävlingen och enda anledningen till detta är att vi vill få möjlighet att erbjuda ännu bättre vinster.
När det sen finns flera läsare som säger att de inte ens orkar svara på en hyffsat enkel fråga blir det lite svårt för oss att tackla detta.
Vi vill att alla ska ha möjlighet att vinna och vara med i tävlingen, därför har vi valt att använda lätta och kanske t.o.m lite roligare frågor och svarsalternativ. Allt för att man inte ska tänka "usch jag kommer ändå inte kunna svara på frågorna och ha någon chans att vinna..".
Om vi hade haft frågor som varit väldigt svåra att hitta svar på hade vi inte fått lika många deltagare och våra sponsorer tappar då intresset av att bidra med vinster. Även om chansen kanske hade varit större att vinna för de som verkligen engagerat sig i de svårare frågorna hade förstapriset kanske varit en sunkig musmatta eller nått. 😉
Nä självklart överdriver jag nu men jag hoppas ni förstår hur vi tänkt med våra frågor. De ska båda kunna ge lite extra kunskap eller helt enkelt vara lite rolig läsning.
Är det många som tycker att detta är fel väg att gå kan vi självklart titta närmare på det och kanske hitta ett bättre system.
Tekniknörd som gillar att träna.
July 27, 2002
Anton aka [NH wrote: Woxxman]Jag trodde faktiskt inte det skulle komma klagomål på att det var för enkla frågor men till viss mån kan jag väl förstå hur du menar Ando.
Vi vill bara att så många som möjligt ska vara med i tävlingen och enda anledningen till detta är att vi vill få möjlighet att erbjuda ännu bättre vinster.
När det sen finns flera läsare som säger att de inte ens orkar svara på en hyffsat enkel fråga blir det lite svårt för oss att tackla detta.
Vi vill att alla ska ha möjlighet att vinna och vara med i tävlingen, därför har vi valt att använda lätta och kanske t.o.m lite roligare frågor och svarsalternativ. Allt för att man inte ska tänka "usch jag kommer ändå inte kunna svara på frågorna och ha någon chans att vinna..".Om vi hade haft frågor som varit väldigt svåra att hitta svar på hade vi inte fått lika många deltagare och våra sponsorer tappar då intresset av att bidra med vinster. Även om chansen kanske hade varit större att vinna för de som verkligen engagerat sig i de svårare frågorna hade förstapriset kanske varit en sunkig musmatta eller nått. 😉
Nä självklart överdriver jag nu men jag hoppas ni förstår hur vi tänkt med våra frågor. De ska båda kunna ge lite extra kunskap eller helt enkelt vara lite rolig läsning.
Är det många som tycker att detta är fel väg att gå kan vi självklart titta närmare på det och kanske hitta ett bättre system.
Det gör inget, du e fortfarande lika söt så jag kan dras med dom lätta frågorna. 🙂
Callister wrote: [quote=Anton aka [NH]Woxxman]Jag trodde faktiskt inte det skulle komma klagomål på att det var för enkla frågor men till viss mån kan jag väl förstå hur du menar Ando.
Vi vill att alla ska ha möjlighet att vinna och vara med i tävlingen, därför har vi valt att använda lätta och kanske t.o.m lite roligare frågor och svarsalternativ. Allt för att man inte ska tänka "usch jag kommer ändå inte kunna svara på frågorna och ha någon chans att vinna..".Om vi hade haft frågor som varit väldigt svåra att hitta svar på hade vi inte fått lika många deltagare och våra sponsorer tappar då intresset av att bidra med vinster. Även om chansen kanske hade varit större att vinna för de som verkligen engagerat sig i de svårare frågorna hade förstapriset kanske varit en sunkig musmatta eller nått. 😉
Det gör inget, du e fortfarande lika söt så jag kan dras med dom lätta frågorna. 🙂
Haha det var ju skönt att höra. 😀
Nä men vi är inte sämre än att vi kan tänka oss ändra på systemet vi använder oss av (ifall något bättre dök upp), dock tror vi att vi har kommit rätt nära den optimala lösningen.
Men jag kanske kan krydda nästa fråga lite mer än den nuvarande i alla fall.
Blue_Moon_ wrote: Vem är det som gör frågorna?
Vågar man svara på det?
Okej jag erkänner! Det är underskriven som står för frågorna men det är helt lönlöst att försöka fuska genom att muta eller smickra mitt ego med fina komplimanger. Ni får ju gärna försöka dock... :bgrin:
DeepBlueMagic: Nej vi kommer inte avsluta med en svår fråga, vi vill inte att det bara ska vara ett fåtal personer kvar i tävlingen när den avslutas så det kommer vi inte göra. Du kan alltså vara lugn!
1 Guest(s)