NordicHardwares Månadstävling: Fråga 2|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
NordicHardwares Månadstävling: Fråga 2
Guest
Member
Medlem
Forum Posts: 9344
Member Since:
August 22, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
July 8, 2003 - 11:46 am
sp_Permalink sp_Print

Vi vill bara påminna våra er om att vår månadstävling nu gått in i sin andra fas. Den andra veckofrågan är nu tillgänglig och för de som ännu inte svarat på denna kan se fvad den handlar om här.

Veckans fråga är följande:
ABIT tillverkar många olika produkter men vilka av dessa hör INTE till deras sortiment?







1. Moderkort 2. Högtalare 3. Bilfälgar

För att besvara veckans fråga tar du dig till tävlingssidan genom loggan här nedan.


[Image Can Not Be Found]

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
Member Since:
July 27, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
366300
July 8, 2003 - 12:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Era frågor är så lätta att det känns som alla kommer få alla rätt och det blir lottning i slutet av månaden. 🙂

ando
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 521
Member Since:
January 6, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
366305
July 8, 2003 - 12:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tror det är något skummt med denna frågan...För lätt!?

Avatar
BloodMan
Member
Medlem
Forum Posts: 5990
Member Since:
May 21, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
366307
July 8, 2003 - 12:20 pm
sp_Permalink sp_Print

dem vill ju att alla ska ha chans att vinna.

ando
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 521
Member Since:
January 6, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
366309
July 8, 2003 - 12:25 pm
sp_Permalink sp_Print

bloodman wrote: dem vill ju att alla ska ha chans att vinna.

Men alla har ju chans att vinna...Allt ska ju stå på abit´s eller NH´s hemsida.
Om det kommer fler sånahär frågor så kan dom ju lika gärna lotta ut det till någon på forumet.

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
Member Since:
July 27, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
366314
July 8, 2003 - 12:38 pm
sp_Permalink sp_Print

ando wrote: [quote=bloodman]dem vill ju att alla ska ha chans att vinna.

Men alla har ju chans att vinna...Allt ska ju stå på abit´s eller NH´s hemsida.
Om det kommer fler sånahär frågor så kan dom ju lika gärna lotta ut det till någon på forumet.

Ja precis. Man behöver inte vara nåt specielt erfaren för att hantera svåra frågor, det är bara o googla eller abits hemsida.. hmm.. Nh nästa vecka vill vi ha svårare 🙂

Blue_Moon_
Member
Medlem
Forum Posts: 3020
Member Since:
November 8, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
366339
July 8, 2003 - 1:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Nej det är trevliga frågor tycker jag, lagom svåra.

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
Member Since:
July 27, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
366341
July 8, 2003 - 1:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Blue_Moon_ wrote: Nej det är trevliga frågor tycker jag, lagom svåra.

🙂

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
December 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
366342
July 8, 2003 - 1:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag trodde faktiskt inte det skulle komma klagomål på att det var för enkla frågor men till viss mån kan jag väl förstå hur du menar Ando.
Vi vill bara att så många som möjligt ska vara med i tävlingen och enda anledningen till detta är att vi vill få möjlighet att erbjuda ännu bättre vinster.
När det sen finns flera läsare som säger att de inte ens orkar svara på en hyffsat enkel fråga blir det lite svårt för oss att tackla detta.
Vi vill att alla ska ha möjlighet att vinna och vara med i tävlingen, därför har vi valt att använda lätta och kanske t.o.m lite roligare frågor och svarsalternativ. Allt för att man inte ska tänka "usch jag kommer ändå inte kunna svara på frågorna och ha någon chans att vinna..".

Om vi hade haft frågor som varit väldigt svåra att hitta svar på hade vi inte fått lika många deltagare och våra sponsorer tappar då intresset av att bidra med vinster. Även om chansen kanske hade varit större att vinna för de som verkligen engagerat sig i de svårare frågorna hade förstapriset kanske varit en sunkig musmatta eller nått. 😉

Nä självklart överdriver jag nu men jag hoppas ni förstår hur vi tänkt med våra frågor. De ska båda kunna ge lite extra kunskap eller helt enkelt vara lite rolig läsning.
Är det många som tycker att detta är fel väg att gå kan vi självklart titta närmare på det och kanske hitta ett bättre system.

Smirnoff
Member
Medlem
Forum Posts: 3881
Member Since:
July 11, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
366354
July 8, 2003 - 2:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Skulle sitta fint med en ny IC7-G planka 😀

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
Member Since:
July 27, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
366365
July 8, 2003 - 2:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Anton aka [NH wrote: Woxxman]Jag trodde faktiskt inte det skulle komma klagomål på att det var för enkla frågor men till viss mån kan jag väl förstå hur du menar Ando.
Vi vill bara att så många som möjligt ska vara med i tävlingen och enda anledningen till detta är att vi vill få möjlighet att erbjuda ännu bättre vinster.
När det sen finns flera läsare som säger att de inte ens orkar svara på en hyffsat enkel fråga blir det lite svårt för oss att tackla detta.
Vi vill att alla ska ha möjlighet att vinna och vara med i tävlingen, därför har vi valt att använda lätta och kanske t.o.m lite roligare frågor och svarsalternativ. Allt för att man inte ska tänka "usch jag kommer ändå inte kunna svara på frågorna och ha någon chans att vinna..".

Om vi hade haft frågor som varit väldigt svåra att hitta svar på hade vi inte fått lika många deltagare och våra sponsorer tappar då intresset av att bidra med vinster. Även om chansen kanske hade varit större att vinna för de som verkligen engagerat sig i de svårare frågorna hade förstapriset kanske varit en sunkig musmatta eller nått. 😉

Nä självklart överdriver jag nu men jag hoppas ni förstår hur vi tänkt med våra frågor. De ska båda kunna ge lite extra kunskap eller helt enkelt vara lite rolig läsning.
Är det många som tycker att detta är fel väg att gå kan vi självklart titta närmare på det och kanske hitta ett bättre system.

Det gör inget, du e fortfarande lika söt så jag kan dras med dom lätta frågorna. 🙂

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
December 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
366367
July 8, 2003 - 2:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: [quote=Anton aka [NH]Woxxman]Jag trodde faktiskt inte det skulle komma klagomål på att det var för enkla frågor men till viss mån kan jag väl förstå hur du menar Ando.
Vi vill bara att så många som möjligt ska vara med i tävlingen och enda anledningen till detta är att vi vill få möjlighet att erbjuda ännu bättre vinster.
När det sen finns flera läsare som säger att de inte ens orkar svara på en hyffsat enkel fråga blir det lite svårt för oss att tackla detta.
Vi vill att alla ska ha möjlighet att vinna och vara med i tävlingen, därför har vi valt att använda lätta och kanske t.o.m lite roligare frågor och svarsalternativ. Allt för att man inte ska tänka "usch jag kommer ändå inte kunna svara på frågorna och ha någon chans att vinna..".

Om vi hade haft frågor som varit väldigt svåra att hitta svar på hade vi inte fått lika många deltagare och våra sponsorer tappar då intresset av att bidra med vinster. Även om chansen kanske hade varit större att vinna för de som verkligen engagerat sig i de svårare frågorna hade förstapriset kanske varit en sunkig musmatta eller nått. 😉

Nä självklart överdriver jag nu men jag hoppas ni förstår hur vi tänkt med våra frågor. De ska båda kunna ge lite extra kunskap eller helt enkelt vara lite rolig läsning.
Är det många som tycker att detta är fel väg att gå kan vi självklart titta närmare på det och kanske hitta ett bättre system.

Det gör inget, du e fortfarande lika söt så jag kan dras med dom lätta frågorna. 🙂

Haha det var ju skönt att höra. 😀

Nä men vi är inte sämre än att vi kan tänka oss ändra på systemet vi använder oss av (ifall något bättre dök upp), dock tror vi att vi har kommit rätt nära den optimala lösningen.
Men jag kanske kan krydda nästa fråga lite mer än den nuvarande i alla fall. wink

Blue_Moon_
Member
Medlem
Forum Posts: 3020
Member Since:
November 8, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
366373
July 8, 2003 - 3:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Vem är det som gör frågorna?

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
December 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
366376
July 8, 2003 - 3:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Blue_Moon_ wrote: Vem är det som gör frågorna?

Vågar man svara på det? embarassed

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
Member Since:
July 27, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
366398
July 8, 2003 - 3:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Anton aka [NH wrote: Woxxman][quote=Blue_Moon_]Vem är det som gör frågorna?

Vågar man svara på det? embarassed

Nej! Månen kommer bara fuska då wink

Blue_Moon_
Member
Medlem
Forum Posts: 3020
Member Since:
November 8, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
366408
July 8, 2003 - 4:11 pm
sp_Permalink sp_Print

okey anton då vet jag 🙂 mohahahaa

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
Member Since:
July 27, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
366409
July 8, 2003 - 4:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Blue_Moon_ wrote: okey anton då vet jag 🙂 mohahahaa

haha :cy:

Grayfox
Member
Medlem
Forum Posts: 2819
Member Since:
April 23, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
366435
July 8, 2003 - 5:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Ni fuskar ju buuuuuu.

Weeblie
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 381
Member Since:
December 28, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
366442
July 8, 2003 - 5:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Kommer ni att sätta in en helt omöjlig fråga på slutet?? Bara för att slippa lotta.... (Typ som exakt hur många transistorer av typ B finns i blabla bla moderkortet ^^)

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
December 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
366461
July 8, 2003 - 5:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Okej jag erkänner! Det är underskriven som står för frågorna men det är helt lönlöst att försöka fuska genom att muta eller smickra mitt ego med fina komplimanger. Ni får ju gärna försöka dock... :bgrin:

DeepBlueMagic: Nej vi kommer inte avsluta med en svår fråga, vi vill inte att det bara ska vara ett fåtal personer kvar i tävlingen när den avslutas så det kommer vi inte göra. Du kan alltså vara lugn!

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 61
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL