August 22, 2005
Som de flesta märkt har vi varit offline ett par gånger de senaste dagarna och vi vill bara försöka förklara för er vad som pågår.
Med ökad trafik och nya script har belastningen på våra servrar varit större än tidigare och vi har jobbat hårt på att optimera sidan för detta. Dessa optimeringar och uppdateringar vi jobbat/ar på gör att NH är lite ostabilt för tillfället men vi lovar att detta bara är just för tillfället och vi hoppas vara igång på riktigt inom kort.
Hoppas ni har förståelse för detta och har ni några frågor är det bara att kan ni gärna ta upp dem i forumet.
MVH,
NH Crew
Först och främst ska jag säga att nätverk och servers verkligen inte är min starka sida så den mjukvarubaserade biten kan jag tyvärr inte ge er några svar på.
Angående vår serverfarm så tror jag den består av 6-8 burkar för tillfället men det är verkligen inte mycket att hurra över om man ser till dess kvalité. 🙂
Detta är dock en sak som har mycket hög prio för tillfället då vi planerar att uppdatera serverfarmen rätt rejält för att få lite bättre ös på sidan. Själv sitter jag på modem så jag märker iförsej ingen större skillnad ändå. 😀
Det är mycket möjligt att det kommer en liten artikel om de servers som snurrar för att hålla NHs nätverk uppe men det är inget jag kan lova..
Tekniknörd som gillar att träna.
November 8, 2002
spartacus wrote: [quote=sork-][quote=spartacus]Gjor? Du menar inte gör då?
Att du ens orkar?
Gäsp..
Jag läser ofta trådar på NH och jag gillar direkt inte dina inlägg. Skärp dig nu för tusan!
En ny server kanske skulle avlasta sidan lite. Dock tycker jag redan den blivit snabbare. 🙂
1 Guest(s)