April 17, 2005
På Storagereview har man publicerat en något annorlunda hårddiskjämförelse. Det handlar nämligen om en jämförelse av 7 stycken olika Notebookmodeller. Med andra ord hårddiskar i 2.5" formatet som oftast används i bärbara datorer. Bärbara datorer har blivit allt mer vanliga samtidigt som 2.5" hårddiskar även används i stationära datorer varpå det är mycket intressant att se hur dessa hårddiskar står sig emot varandra. En mycket läsvärd jämförelse som även visar på skillnaderna mellan notebookhårddiskar och vanliga stationära hårddiskar.
August 7, 2003
mmm, läste den tidigare idag och Storagereview är enligt min mening bäst på att jämföra hårddiskar av alla siter på nätet. Ibland tar det är förbenat lång tid bara innan de "kommer till skott" så att säga. Som här har de jämfört rätt så gamla notebookdiska, men det är en bra jämförelse.
Hitachi 7k vinner väl rätt komfortabelt och på andra plats skulle jag nästan säga Hitachi 5k kommer då den spöar Seagates 7200rpmare på en del punkter, vilket inte är dåligt med tanke på att den bara snurrar i 5400.
Men, som sagt, det finns nog nyare drivar.
Intressant, funderar på att relokalisera mina drivar till vinden, kalla det en "server" och bygga en liten data med inga fläktar alls, kanske bara en 2.5" disk.
2 Guest(s)