nVidia Detonator 45.23 Official WHQL|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
nVidia Detonator 45.23 Official WHQL
Guest
Member
Medlem
Forum Posts: 9344
Member Since:
August 22, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
August 13, 2003 - 8:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Då har nVidia äntligen släppt sin nya drivrutin. Det har varit lite länge mellan releaserna på senaste även om de "läckat" drivrutinerna flourerar i vanlig ordning.

nVidia ger full täckning med drivrutiner för alla Windowsversioner sen Windows 95 (något som tex. ATi inte har stöd för, om någon nu ens bryr sig?) och har en maffig readme på allt som ändrats. Att de lagt till en detaljerad readme kommer i princip på direkt efterfrågan från entusiastcommunityn och det är trevligt att se att det nVidia sade här inte bara var tomt prat.

Det som bara var tomt prat tyvärr var snacket om att de skulle ta bort de mer "tvivelaktiga" optimeringarna. Tex. tvingar de fortfarande bort trilinjär filtrering i UT2003 vilket sänker bildkvaliteten.

Ladda ner de nya drivrutinerna här.

Å andra sidan finns redan Detonator 45.32 ute så detta är inte de senaste drivrutinerna för nVidias kort som finns att tillgå. Någon länk till 45.32 har vi dock inte än.

Lindbergh
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 243
Member Since:
April 2, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
391036
August 14, 2003 - 8:58 am
sp_Permalink sp_Print

Min dator blev inte så glad när jag installera dom där, tog typ 3mins att boota, sen när man kommer till windows blir bilden svart och den rebootar hehe 😛 , fick installera 44.03 igen :/

Avatar
NH|sibbor
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1846
Member Since:
September 17, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
391100
August 14, 2003 - 10:46 am
sp_Permalink sp_Print

dem där driviserna är inte bra! jag körde med drivercleaner och unistall på den gamla. det var rent, bootade om och installerade sedan dessa. bootar om, och det finns ingen kontrollpanel. installerar en ggn till och bootar om, javisst. nu stämmer det. när jag sedan sitter å surfar märker jag hur hela datorn segar. hmm tänker jag. dags att defragga disken, men innan jag hann göra det märkte jag hur det började hacka (typ 'vertical sync'-mekk) när jag scrollar i webbläsaren. "ah, ok. drivisarna = bort!"

The Cadet
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 431
Member Since:
September 18, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
391253
August 14, 2003 - 2:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Dom funkar fin fint (än sålänge) Med GFFX 5900 iallafall. Får testa mera lite senare 🙂

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 48
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL