August 22, 2005
Enligt Dave Baumann, grafikkortsexpert extraordinär och chef för Beyond3D, är nVidia från och med i måndags en del av 3DMarks "Beta Program" igen.
Dave som själv är medlem i 3Dmarks beta Program säger något kryptiskt:
"As of Monday NVIDIA rejoined the Beta program. As of Monday one of the most stand up guys I know left Futuremark."
Anledningen till att den, hittills icke namngivne, Futuremark-antsällde säger upp sig ska tydligen vara på grund av meningsskiljaktigheter i hur man behandlade nVidias "optimeringar" och de nya "avtal" som nVidia knutit med Futuremark nu när de ännu en gång ingår i Futuremarks Beta Program.
Grafikkorts-såpan fortsätter, läs mer på Beyond3D.
September 19, 2002
Gyre wrote: Futuremark/3d Mark tappar mer och mer i mina ögon. Inte för att just nVidia är med i beta programet igen utan allt skit med fusk/optimeringar som har kommit fram senaste tiden.
Det är väl mer Nvidia/ATI's fel? Futuremark har ju bara uppmärksammat fusken. Sen att de förmodligen blivit mutade/hotade till tystnad av Nvidia är en annan sak. Men i grund och botten är det Nvidia och ATI's fel alltihop.
September 27, 2002
[ToMaHaWk wrote: ][quote=Gyre]Futuremark/3d Mark tappar mer och mer i mina ögon. Inte för att just nVidia är med i beta programet igen utan allt skit med fusk/optimeringar som har kommit fram senaste tiden.
Det är väl mer Nvidia/ATI's fel? Futuremark har ju bara uppmärksammat fusken. Sen att de förmodligen blivit mutade/hotade till tystnad av Nvidia är en annan sak. Men i grund och botten är det Nvidia och ATI's fel alltihop.
håller med dig det är Nivida och AIT´s fel . Alla försöker optimera futurmark :/
November 4, 2001
Blir arg så fort jag ser detta 🙁
Visst hade ATi också små optimeringar, då detta uppmärksammades så går ATi ut och ber om ursäkt, dom förklarar EXAKT vad som gjorts och lovar att ta bort dessa optimeringar i nästa version av detosen...
optimeringarna berörde 1-2% av slutpoängen.
DETTA GÖR ATi TILL VINNARE hos mig. Man kan alltid göra fel, men då man ärligt ber om ursäkt och lovar att göra bättre/korrigera felen och detta tycker jag är oerhört BRA GJORT!
Nvidia där imot: nej vi har bara gjort allt för att få en så bra spelupplevese för våra kunder och därmed ökat 3dmark poängen med över 30% medan övriga tester förblir sig lika. sedan har maninte hört så mycket som ett ljud ifrån nvidia!
Mycket dåligt!
September 19, 2002
SuperNova wrote: Blir arg så fort jag ser detta 🙁
Visst hade ATi också små optimeringar, då detta uppmärksammades så går ATi ut och ber om ursäkt, dom förklarar EXAKT vad som gjorts och lovar att ta bort dessa optimeringar i nästa version av detosen...
optimeringarna berörde 1-2% av slutpoängen.
DETTA GÖR ATi TILL VINNARE hos mig. Man kan alltid göra fel, men då man ärligt ber om ursäkt och lovar att göra bättre/korrigera felen och detta tycker jag är oerhört BRA GJORT!Nvidia där imot: nej vi har bara gjort allt för att få en så bra spelupplevese för våra kunder och därmed ökat 3dmark poängen med över 30% medan övriga tester förblir sig lika. sedan har maninte hört så mycket som ett ljud ifrån nvidia!
Mycket dåligt!
Du har en poäng där, jag anser också att ATI gjorde rätt som erkände sitt "misstag" och rättade till det. Som sagt så är Nvidia största boven i dramat. Dock så kommer man inte ifrån att även ATI hade lite fuffens för sig. Hur litet fusket än må anses vara så gjorde dom ändå fel. Sen att dom var "karl" nog för att erkänna det och be om ursäkt ska de ha en eloge för. Är det något grafikkortsföretag jag litar på så är det ati.
1 Guest(s)