nVidia + Futuremark = Sant?|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
nVidia + Futuremark = Sant?
Guest
Member
Medlem
Forum Posts: 9344
Member Since:
August 22, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
August 9, 2003 - 11:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Enligt Dave Baumann, grafikkortsexpert extraordinär och chef för Beyond3D, är nVidia från och med i måndags en del av 3DMarks "Beta Program" igen.

Dave som själv är medlem i 3Dmarks beta Program säger något kryptiskt:


"As of Monday NVIDIA rejoined the Beta program. As of Monday one of the most stand up guys I know left Futuremark."


Anledningen till att den, hittills icke namngivne, Futuremark-antsällde säger upp sig ska tydligen vara på grund av meningsskiljaktigheter i hur man behandlade nVidias "optimeringar" och de nya "avtal" som nVidia knutit med Futuremark nu när de ännu en gång ingår i Futuremarks Beta Program.


Grafikkorts-såpan fortsätter, läs mer på Beyond3D.


Avatar
BloodMan
Member
Medlem
Forum Posts: 5990
Member Since:
May 21, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
387951
August 9, 2003 - 11:11 pm
sp_Permalink sp_Print

känns inte som man bryr sig om detta tjafs.

Gyre
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 107
Member Since:
June 26, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
388050
August 10, 2003 - 9:15 am
sp_Permalink sp_Print

Futuremark/3d Mark tappar mer och mer i mina ögon. Inte för att just nVidia är med i beta programet igen utan allt skit med fusk/optimeringar som har kommit fram senaste tiden.

[ToMaHaWk]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1422
Member Since:
September 19, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
388142
August 10, 2003 - 1:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Gyre wrote: Futuremark/3d Mark tappar mer och mer i mina ögon. Inte för att just nVidia är med i beta programet igen utan allt skit med fusk/optimeringar som har kommit fram senaste tiden.

Det är väl mer Nvidia/ATI's fel? Futuremark har ju bara uppmärksammat fusken. Sen att de förmodligen blivit mutade/hotade till tystnad av Nvidia är en annan sak. Men i grund och botten är det Nvidia och ATI's fel alltihop.

4fun
Member
Medlem
Forum Posts: 2162
Member Since:
September 27, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
388184
August 10, 2003 - 2:43 pm
sp_Permalink sp_Print

[ToMaHaWk wrote: ][quote=Gyre]Futuremark/3d Mark tappar mer och mer i mina ögon. Inte för att just nVidia är med i beta programet igen utan allt skit med fusk/optimeringar som har kommit fram senaste tiden.

Det är väl mer Nvidia/ATI's fel? Futuremark har ju bara uppmärksammat fusken. Sen att de förmodligen blivit mutade/hotade till tystnad av Nvidia är en annan sak. Men i grund och botten är det Nvidia och ATI's fel alltihop.

håller med dig det är Nivida och AIT´s fel . Alla försöker optimera futurmark :/

SuperNova
Member
Medlem
Forum Posts: 3839
Member Since:
November 4, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
388198
August 10, 2003 - 3:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Blir arg så fort jag ser detta 🙁
Visst hade ATi också små optimeringar, då detta uppmärksammades så går ATi ut och ber om ursäkt, dom förklarar EXAKT vad som gjorts och lovar att ta bort dessa optimeringar i nästa version av detosen...
optimeringarna berörde 1-2% av slutpoängen.
DETTA GÖR ATi TILL VINNARE hos mig. Man kan alltid göra fel, men då man ärligt ber om ursäkt och lovar att göra bättre/korrigera felen och detta tycker jag är oerhört BRA GJORT!

Nvidia där imot: nej vi har bara gjort allt för att få en så bra spelupplevese för våra kunder och därmed ökat 3dmark poängen med över 30% medan övriga tester förblir sig lika. sedan har maninte hört så mycket som ett ljud ifrån nvidia!

Mycket dåligt!

[ToMaHaWk]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1422
Member Since:
September 19, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
388246
August 10, 2003 - 4:15 pm
sp_Permalink sp_Print

SuperNova wrote: Blir arg så fort jag ser detta 🙁
Visst hade ATi också små optimeringar, då detta uppmärksammades så går ATi ut och ber om ursäkt, dom förklarar EXAKT vad som gjorts och lovar att ta bort dessa optimeringar i nästa version av detosen...
optimeringarna berörde 1-2% av slutpoängen.
DETTA GÖR ATi TILL VINNARE hos mig. Man kan alltid göra fel, men då man ärligt ber om ursäkt och lovar att göra bättre/korrigera felen och detta tycker jag är oerhört BRA GJORT!

Nvidia där imot: nej vi har bara gjort allt för att få en så bra spelupplevese för våra kunder och därmed ökat 3dmark poängen med över 30% medan övriga tester förblir sig lika. sedan har maninte hört så mycket som ett ljud ifrån nvidia!

Mycket dåligt!

Du har en poäng där, jag anser också att ATI gjorde rätt som erkände sitt "misstag" och rättade till det. Som sagt så är Nvidia största boven i dramat. Dock så kommer man inte ifrån att även ATI hade lite fuffens för sig. Hur litet fusket än må anses vara så gjorde dom ändå fel. Sen att dom var "karl" nog för att erkänna det och be om ursäkt ska de ha en eloge för. Är det något grafikkortsföretag jag litar på så är det ati.

snok3n
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 115
Member Since:
December 20, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
388320
August 10, 2003 - 6:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Så sant som det är sagt , ATI har stake nog att erkänna att de gjorde fel , sedan rättade dom till det :).

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 54
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL