April 17, 2005
NVIDIA G70 kommer göra sitt första officiella framträdande på Computex nu i veckan men än så länge fortsätter spekulationerna och informationen om NVIDIAs nästa generations grafikkrets att läcka ut. Nu är det på HardwareZone.com som man fått klämma på NVIDIAs senaste skapelse och har ett flertal bilder på själva kortet. Det man fokuserar på är att kortet förutom PCI Express portens 75W har en extra strömkontakt med 75W extra strömförsörjning, med andra ord kan kortet dra upp till 150W. Minst sagt en hel del, även om det inte är tal om några 225W som det ryktats om tidigare.
Det ska faktiskt vara så att det kort man fått titta närmare på var märkbart värmeskadat på flera ställen vilket tyder på att G70-kretsen verkligen har problem med sin värmeutveckling. Det kan ju självfallet vara problem på tidiga testkort men det ska onekligen bli intressant att se hur man kyler en best som denna. Det är kanske synd att Sapphire inte producerar NVIDIA grafikkort med tanke på deras nya grafikkortskylning med flytande metall.
[Image Can Not Be Found]
March 15, 2002
Ondjultomte wrote: fult ? om man tycker det var fult så måste man "hata" alla grafikkort 🙂 Kortet ser ju ut som vilket kort som helst!, kylflänsen kanske var lite mer designad ....
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
En avsevärd skillnad om jag får säga det själv
August 7, 2003
Men det är väl klart det där är nåt pre-release-kort. Tyckte det framgick rätt klart av nyheten? Så de slutliga korten kommer väl vara mindre och ha några roliga och/eller sexiga brudar spraypaintade på sig så du blir nöjd *antar*
Jag antar det är "några" stycken som accessar deras server där på hardwarezone just nu då det går "aningen" segt...
gurka
March 15, 2002
Laglorden wrote: Men det är väl klart det där är nåt pre-release-kort. Tyckte det framgick rätt klart av nyheten? Så de slutliga korten kommer väl vara mindre och ha några roliga och/eller sexiga brudar spraypaintade på sig så du blir nöjd *antar*
Jag antar det är "några" stycken som accessar deras server där på hardwarezone just nu då det går "aningen" segt...
gurka
De slutliga korten kommer knappast vara mindre. Möjligen så kommer de ha annan kylning och annan färg.
March 15, 2002
denstore wrote: [quote=MoNsTeR]
En avsevärd skillnad om jag får säga det själv
Jo, jag håller med. Nvidiakortet är snyggare, då det inte har någon fånig plexibit med en drake på. Tyvärr kommer det nog att bli sånt sen också....
Nvidiakortet är extremt mycket fulare, och det tror jag de flesta håller med om. Stort grönt och äckligt.
January 15, 2004
Att kortet har en extra 75W kontakt behöver nödvändigtvis inte betyda att det kommer dra 150W totalt, snarare tvärtom då man vill ha lite marginaler.
Alla högrestandakort idag kommer med en sådan kontakt (se ATI kortet längre upp i tråden) och dom drar ju inte 150W.
Att sedan dra slutsatser om den slugiltiga designen från ett kort med en GPU som förpacakdes för så länge sedan som i början av Februari är också något förhastat.
March 11, 2003
skiroy wrote: Lägg av med jönseriet om hur kortet ser ut.
Spelar ju ingen roll alls, det enda jag kan anmärka på nvidia-kortet är längden.
Större och längre är inte alltid bättre...
Nej, jag instämmer i att Nvidiakorten är för långa, men vissa av oss gillar kanske att ha lite snygg och fräsh hårdvara också.
Dock så anser jag att ATi har fallit lite bakom när det gäller detta. Ända sedan 9800XT, så har de envisats med monster och trams på korten. De var annars något som Nvidia fjantade med tidigare. Jag hoppas verkligen att de båda lägger av med sånt. Innanmätet på burken ser ju ut som ett billigt flipperspel.
November 4, 2001
Förstår mig inte på nvidias jävla dessign!
Kylarna är ta mig fan värdelösa och låter massor.
Vi vet alla att 6800 är ett "varmt kort"... nu sitter det en mer eller mindre identisk kylare på nvidias nya kort som enligt uppgifter ska utväckla ännu mera värme....
Man tar en kylare som nästan ligger på gränsen till 6800 och sätter den
på ett ännu varmare kort.
Allt för att spara pengar. Varför inte göra en ordentlig kylare och ta nån hundring extra för kortet. Man köper ändå en ny kylare för en par-tre hundra när man får kortet för att inte drabbas av tinnitus.
När kortet ändå är så jävla stort varför inte tänka lite kreativt och montera en större fläkt som man kanske tom man köra på lägre varvtal.
X850 DC kylaren låter förvisso mycket men känns mera genomtänkt.
3 Guest(s)