April 17, 2005
G70 är utvecklingsnamnet på NVIDIAs nästa generations grafikkrets och det har tidigare sagts att G70 skulle visas upp under Computex i början av juni. Nu har nya uppgifter dykt upp som gör gällande att G70 kanske visas upp redan under E3-mässan om några dagar. G70 ska tillverkas med 110nm teknik och prestandan ska enligt obekräftade uppgifter vara det dubbla av dagens NV40-krets. Priset ska landa på runt $550 dollar när G70 lanseras, vilket tros bli under slutet av tredje kvartalet 2005. Med andra ord verkar även NVIDIA vara på rätt väg med sin nästa generations grafikkrets och vi klagar inte om vi får veta mer redan under E3.
Källa: Beyond3D
May 1, 2005
Ok, nVidia jobbar på bra, gör bra grejor å så vidare. Men deras saker drar så ofantligt mycket ström och så behöver man väl skruva fast en Zalman CNPS 7700 Cu CPU kylare på kortet som har den kresten för att den ska få någorlunda hyfsad kylning. Den kostar också för mycket. Så jag ska bara nöja mig med min NV40 krets sålänge, tills den andra blir billigare och när mitt AGP kort blir lika ute som ISA portarna blir idag.
1 Guest(s)