April 17, 2005
GeForce 8800-serien gjorde sitt första offentliga framträdande under gårdagen och de som har läst vår förhandstitt har förhoppningsvis insett vilken imponerande grafikkrets som används i denna serie. Vi kommer inom kort att publicera en fullskalig recension av G80 och GeForce 8800 GTX men för er som inte kan hålla er tills dess har vi samlat ett flertal länkar till recensioner på NVIDIA GeForce 8800 som dök upp under gårdagen. NVIDIAs officiella pressmeddelande går också att hitta på tillverkarens hemsida.
GeForce 8800-recensioner:
:: Anandtech :: HardOCP :: Beyond3D :: Hexus :: Firingsquad :: VR-Zone ::
November 4, 2001
Riktigt fina kort. Vart lite förvånad att 8800GTS låg så pass nära x1950XTX när man körde väldigt hög upplösning + AA/AF i flera tester. Det skiljer runt 800:- mellan x1950XTX och 8800GTS.
Ska bli kul att se hur priset ändras när R600 kommer ut. Just nu kan ju nvidia nästan ta vad dom vill för sina 8800-kort med tanke på att det är dom enda dx10 korten på marknaden.
September 4, 2006
Hoppas att k8L arkitekturen gör bra ifrån sig då inte ens X6800 parat med GF8800 ger ~ 100 fps i oblivion. Beror ju mest på att oblivion inte är kodat för fler kärnor än en, man kan ju alltid hoppas på en multicorepatch ála valve. Det är nog det enda som hållt mig borta från oblivion, det segar för mycket på min burk, och skulle så göra om jag köpte en helt ny idag...
Annars grymt kort, verkar kräva en hel del cpu, som inte verkar finnas på plats idag.. nästa systemköp: Q3 2007 förmodligen en wolfdale eller AMD motsvarighet matchat med 2 gen dx10 graffekort och 4 GB ram. SSD? Förhoppningsvis!
Framtiden ser ljus ut!
August 23, 2003
kriahg90 wrote: nästa systemköp: Q3 2007 förmodligen en wolfdale eller AMD motsvarighet matchat med 2 gen dx10 graffekort och 4 GB ram. SSD? Förhoppningsvis!
Framtiden ser ljus ut!
Roligt för dig! Själv håller jag på att spara ihop till en 30 tumsskärm och ny rigg. Kommer att få ihop till skärmen redan till maj nästa år. Däremot dröjer det till april 2008 innan jag fått ihop till alla nya komponenter(kommer spara chassit). Men då kommer det bli en 45 nm cpu med 8GB ddr3 minnen och 2 st dx10-kort med dubbla GPU på varje kort. Med andra ord quad-SLI eller Quad Crossfire
May 9, 2003
Nätokraten wrote: [quote=kriahg90]nästa systemköp: Q3 2007 förmodligen en wolfdale eller AMD motsvarighet matchat med 2 gen dx10 graffekort och 4 GB ram. SSD? Förhoppningsvis!
Framtiden ser ljus ut!
Roligt för dig! Själv håller jag på att spara ihop till en 30 tumsskärm och ny rigg. Kommer att få ihop till skärmen redan till maj nästa år. Däremot dröjer det till april 2008 innan jag fått ihop till alla nya komponenter(kommer spara chassit). Men då kommer det bli en 45 nm cpu med 8GB ddr3 minnen och 2 st dx10-kort med dubbla GPU på varje kort. Med andra ord quad-SLI eller Quad Crossfire
Nödvändigt?? ;P
2 Guest(s)