April 17, 2005
Vi har vid ett flertal olika tillfällen rapporterat om Quad SLI: Gigabyte GA-8N-SLI Quad Royal och ASUS 7800GT-Dual i SLI, men ingen av dom fungerar ännu i just quad-konfiguration. Nu har dock NVIDIA själva tagit tag i detta och faktiskt byggt ett kort som består av två stycken 7800 GTX 512 GPU på varsin PCB. PCBn har förlängts för att räcka till de extra kretsarna som behövs. Varje "kort" behöver endast en PCI-e 16x plats, men tack vare det inbyggda chipset så arbetar både kretsarna mot moderkortet i 16x. SLI är inbyggt mellan de två korten och genom de vanliga SLI-bryggorna kan bygga ut med ett till identiskt kort och på så vis får vi Quad SLI.
Huruvida i kommer se detta kort på markaden eller inte återstår väl att se men det ser mycket troligt ut om än inte på ett tag.
December 26, 2001
November 27, 2003
Xenomorphed wrote: :O
ni snodde min nyhet! I demand justice!!!!!!
Men vad säger ni? ni kan börja skänka pengar till mig redan nu så kan jag testa hur det presterar...
EDIT: Och chassit är passande, för det är väl ungefär där branden kommer starta
Då fick jag den indirekt via IRC av dig i så fall, för att du hade skrivit det visste jag inte 😉
//Andreas
September 30, 2004
December 1, 2004
Vi får hoppas denna lösning håller sig till DELLs renegade maskin. Ser omöjligt ut att få plats med kyla där. Man får designa ultratunna vattenblock om det ska funka. Iof så lär man inte behäöva överklocka korten så mkt. Känns som att det där är mer grafikkort än någon processor kan hantera idag 😀
November 27, 2003
Kinc wrote: Vi får hoppas denna lösning håller sig till DELLs renegade maskin. Ser omöjligt ut att få plats med kyla där. Man får designa ultratunna vattenblock om det ska funka. Iof så lär man inte behäöva överklocka korten så mkt. Känns som att det där är mer grafikkort än någon processor kan hantera idag 😀
Om jag fixar fram ett quad socket 939 mobo med SLI och fyra matchande Opterons åt dig lovar du att prova på det :bgrin: ?
EDIT: Fyra i en quad ffs.
//Andreas
March 5, 2002
Delph1 wrote: [quote=Kinc]Vi får hoppas denna lösning håller sig till DELLs renegade maskin. Ser omöjligt ut att få plats med kyla där. Man får designa ultratunna vattenblock om det ska funka. Iof så lär man inte behäöva överklocka korten så mkt. Känns som att det där är mer grafikkort än någon processor kan hantera idag 😀
Om jag fixar fram ett quad socket 939 mobo med SLI och fyra matchande Opterons åt dig lovar du att prova på det :bgrin: ?
//Andreas
4st Dualcore såklart 😉
May 29, 2001
Fackamato wrote: [quote=Delph1][quote=Kinc]Vi får hoppas denna lösning håller sig till DELLs renegade maskin. Ser omöjligt ut att få plats med kyla där. Man får designa ultratunna vattenblock om det ska funka. Iof så lär man inte behäöva överklocka korten så mkt. Känns som att det där är mer grafikkort än någon processor kan hantera idag 😀
//Andreas
4st Dualcore såklart 😉
Porr!!!
December 21, 2005
August 5, 2005
http://www.sweclockers.com/ind.....VZsNJEkKzk där kan ni läsa lite mera om Dell's planerade monstermaskin Dell XPS 600 Renegade!
Kanske tillsammans med en FX-60 och 4GB ram? Smaskens...
November 27, 2003
denstore wrote: [quote=Poontus]ska DELL bli som Ailienware nu eller?
Menar du fult designade burkar med fånigt högt pris? För det har de ju redan....
Vi har saknat dig 🙂
För övrigt finns det ingen rimlighet i en sådan här burk, helt oproportinerlig och visst förtår man att man vill ha mycket prestanda men detta är ju löjligt och korten är ju inte är mer framtidssäkra än något annat kort heller så.
//Andreas
May 17, 2004
Delph1 wrote: [quote=denstore][quote=Poontus]ska DELL bli som Ailienware nu eller?
Menar du fult designade burkar med fånigt högt pris? För det har de ju redan....
Vi har saknat dig 🙂
För övrigt finns det ingen rimlighet i en sådan här burk, helt oproportinerlig och visst förtår man att man vill ha mycket prestanda men detta är ju löjligt och korten är ju inte är mer framtidssäkra än något annat kort heller så.
//Andreas
Egentligen så behöver du ju inte köpa så många fler kort den närmsta tiden om man är en normal konsument (som mot all förmodan har kommit över såna här skapelser), du kan nog köra spel i hyffsat hög upplösning ett bra tag fram över 🙂
Fast vänta tills 2gb versionen kommer till utväcklare. 2+2+2+2=8gb ram. Helvete vad sjukt.
Då är ju frågan, hur mycket data var det nu som kunde skickas via en 16x pcie? tänkte om det överhuvud taget skulle skapas något så stort.
2 Guest(s)