August 22, 2005
"The cat is out the bag". Valve har släppt benchmarkresultat från nVidias kort i Half Life 2. Det ser ganska dystert ut för nVidias del. Även i det speciella nVidia-läge där man sänkt kvalitete (precisionen) en hel del får 5900 Ultra se sig besegrat av ATis äldre Radeon 9800 Pro. Enligt Valve har nVidia redan varit igång och optimerat för spelet genom att tex. stänga av renderingen av dimma/rök i spelet. Frågan är om det är den typen av optimeringar vi användare vill att ett 5000-kronors grafikkort ska behöva för att ge vettig prestanda...
Det som kör det hela nästan komiskt är att Valve spenderat fem gånger så lång tid på att optimera spelmotorn för nVidia jämfört med den generella optimeringar (för övriga DirectX9-kort däribland Radeon 9x00). Så det är nog ingen som kan beskylla Valve för att de inte försökt lösa problemen i alla fall.
Läs mer här.
August 5, 2003
January 20, 2003
Nvidia var kung i ett par år. 😀
ATI betraktades som avsaknad av drivers. 👿
ATI har sedan 9700 släpptes hållit prestanda tronen, optimerat sina drivrutiner och trots alla rapporter med Nvidias fuskoptimeringar samt allmänt dåliga attityd så håller många fast vid Nvidia. 🙄
Att ge upp sina ideal (Nvidia) för framtidens spel är troligen oundvikligt. 😮
NV40 måste hålla för nvidia eller de har svåra tider framför sig. :cy:
ATI har kunnat i lugn och ro optimera sin 0,13 teknik och testat sin 0,11 med 9600 och kunnat utvärdera och testa vad som behövs. :bok:
ATI med sin nya grafikortserie ska bli intressant att följa. :bgrin:
Köpte 9700np modd pro och jag är helnöjd.
May 7, 2002
flopper, du hade softmoddat ditt 9700 non-pro till ett 9700 pro? Använde du rivatuner SoftR9x00-scriptet till detta? Trodde inte att det scriptet fixade just den konverteringen? Var det en totalt lyckad konvertering prestandamässigt? Vad är det egentligen som skiljer non-pro mot pro?
Snälla kan någon reda ut detta?
Tack för titten! // and3x
November 8, 2001
and3x: Ang. 9700 & 9700pro är det endast hastigheten på minne & Gpu som skiljer.
Jag beställde ett 9700 från pcbutiken tidigt i våras men döm om min förvåning när det var ett 9700 klockat till pro som jag fick i paketet. Allt var snyggt inplastat från fabriken. Dessutom finns det visst några till här eller på Sweclockers som har fått liknande kort...
Hursomhelst jag är MKT nöjd med mitt 9700 köp -känns som det håller länge till farmför allt nu när jag köper nytt mobo/ram/cpu! 🙂
August 12, 2003
måste bara posta en gång till
http://www.xbox-connection.com.....retest.JPG
1 Guest(s)