August 22, 2005
Nu har de äntligen kommit överrens, NVIDIA och Intel har slutit avtal för samarbete under flera år framöver.
"LONDON — NOVEMBER 19TH, 2004 — NVIDIA Corporation (Nasdaq: NVDA), a worldwide leader in graphics and digital media processors, today announced that the companies have signed a broad, multi-year patent cross-license agreement spanning multiple product lines and product generations. Additionally, the companies signed a multi-year chipset agreement for NVIDIA to license Intel’s front-side bus technology. This will enable NVIDIA to deliver the NVIDIA nForce™ platform technology on Intel-based systems."
Med andra ord kommer NVIDIA nu ha fulla rättigheter att producera styrkretsar (moderkortchipset) för inte bara AMDs plattformar utan även Intels motsvarigheter.
Det betyder att vi inom en snar framtid kan få se nForce-baserade moderkort även för Intels processorplattform, vilket självklart inkluderar NVIDIAs SLI-teknik.
Det sistnämnda tror vi också är en av nyckelargumenten för detta avtal då NVIDIA förmodligen har de bästa förutsättningarna för at implementera SLI även på Intels plattform.
Hur som helst är detta en mycket stor och intressant nyhet som kan påverka PC-marknaden på flera sätt.
Källa: NVIDIA
March 5, 2002
macrus wrote: [quote=Redfaction]Vem bryr sig , Intel gör ju inget som e bra iallafall.
Ta och införskaffa en P4 innan du uttalar dig. Jag har haft min i ett år nu. Är grymt nöjd med den och rullar fortfarande på kanon!
självklart, datorer är inget som går sönder efter ett par år. möjligen att en fläkt börjar låta pga kul/rulllager men annars slits de ju inte 😉 (så pass att man inte kan använda dem efter 20 år)
hm,
June 23, 2002
Fackamato wrote: [quote=macrus][quote=Redfaction]Vem bryr sig , Intel gör ju inget som e bra iallafall.
Ta och införskaffa en P4 innan du uttalar dig. Jag har haft min i ett år nu. Är grymt nöjd med den och rullar fortfarande på kanon!
självklart, datorer är inget som går sönder efter ett par år. möjligen att en fläkt börjar låta pga kul/rulllager men annars slits de ju inte 😉 (så pass att man inte kan använda dem efter 20 år)
hm,
Nä det är ju klart. Men var inte riktigt så jag menade, CPUn hänger fortfarande med helt okej i spel och sånt. Och jag har knappast några planer på att uppdatera den, isf skulle det vara att sälja och byta nåt AMD Mobile system för skojs skull. Men hur dom då kan vara värdelösa på att göra saker förstår jag inte riktigt.
July 27, 2002
macrus wrote: [quote=Fackamato][quote=macrus][quote=Redfaction]Vem bryr sig , Intel gör ju inget som e bra iallafall.
hm,
Nä det är ju klart. Men var inte riktigt så jag menade, CPUn hänger fortfarande med helt okej i spel och sånt. Och jag har knappast några planer på att uppdatera den, isf skulle det vara att sälja och byta nåt AMD Mobile system för skojs skull. Men hur dom då kan vara värdelösa på att göra saker förstår jag inte riktigt.
Redfaction som är fanboy. 😛
February 12, 2003
Nomic wrote: [quote=Redfaction]Vem bryr sig , Intel gör ju inget som e bra iallafall.
allt som du borde BRY dig om är att läsa min j**la avatar din arroganta AMD n00b
Ska det vara så JÄVLA svårt att respektera andra?
Ok, jag är en smula arrogant själv, kanske, men att ha en sån där avatar, nej, den är både missvisande och elak.
För det andra: visst gör även intel prylar som är bra (som nätverkskort, och prylar), men varför denna otrevliga stämning? 😛
(Ursäkta att jag låter som en moderator, men jag AMD_RULEZ (:bgrin:) har tröttnat på AMD vs. Intel.)
1 Guest(s)