August 22, 2005
Sugen på ett GeForce FX 5950 Ultra fast i PCI Express-version?
De övriga PCI Express-modellerna är PCX 5750, 5300 och 4300. Korten motsvarar FX 5700 Ultra, FX 5200 Ultra resp. MX 4000 fast nu med PCI Express-kontakt istället för AGP.
Som vi rapporterat tidigare har nVidia inte ett "native" stöd för PCI Express utan har istället en brygga mellan AGP-interfacet och en PCI Express-kontakt. nVidia själva påstår såklart att det inte finns några nackdelar med denna lösning jämfört med "äkta" PCI Express. Själv anar vi att det kanske inte är helt sant men att skillnaderna lär vara rätt så marginella.
Förutom dessa kort har vi nu fått reda på ytterligare två kort som ska lanseras:
GeForce FX 5100 och GeForce FX 5200SE, båda är baserade på FX 5200-chippet men mer än så vet viinte. (Informationen fanns att hitta i en betadrivrutin nVidia skickat oss så det här är information exklusiv för NordicHardware.)
July 20, 2001
är det bara jag som tycker detta känns väldigt bekant
i mina öron låter detta som TI4800 historien i repris
gamla kort, en ny sak och ett nytt namn
visserligen har jag inte sett några tester på dessa kort, men jag skulle bli förvånad om dom skiljer sig mer än 1% från sin AGP-broder
jag kanske kastar sten i glashus nu, men detta är i alla fall vad jag tror
February 21, 2003
👿 👿 👿 Jag skrev först att Nvidias PCI express kort var släppta och fick som svar att jag inte fick skriva här.
Det var bara till för NH red.
Tror ni att ni har ensamrätt på nyheter vaaaa!!!!!
Jag var som sagt först
Oehört Billigt av er att kopiera min Nyhet.
Men det är som sagt sista gången jag skänker er nyheter 👿 👿 👿
thomson wrote: 👿 👿 👿 Jag skrev först att Nvidias PCI express kort var släppta och fick som svar att jag inte fick skriva här.
Jag var som sagt först
Först och främst är det mycket riktigt att "nyheter" delen i forumet är till enbart för just våra nyheter. Det är en avdelning där det automatiskt postas trådar för varje nyhet vi skriver på förstasidan för att man ska kunna föra vidare en diskussion kring ämnet.
Angående NVIDIAs PCI-Express-kort är det ingen nyhet vi har stulit från någon. Vi har haft mycket kontakt med NVIDIA nu de senaste dagarna och fick som sagt var en betadrivrutin personligen skickad till oss nyligen varav denna nyhet kom upp.
Hoppas du förstår hur vi tänker thomson. Om du har nyheter kan du gärna tipsa oss eller även söka in som nyhetsskribent om du känner att du har mycket att tillföra på nyhetsfronten.
Tekniknörd som gillar att träna.
July 20, 2001
thomson wrote: 👿 👿 👿 Jag skrev först att Nvidias PCI express kort var släppta och fick som svar att jag inte fick skriva här.
Jag var som sagt först
för att förtydliga Anton aka [NH]Woxxman ytterligare
du får skriva hur mycket du vill i den här delen i forumet MEN du får inte skapa nya trådar
om du har nyheter du vill presentera så kan du tex skicka ett mail till oss, eller så kan du skicka ett enkelt ICQ medelande till mig tex
hoppas du inte är grinig, men skulle det vara fritt fram att lägga upp trådar i nyhetsavdelningen så skulle det lätt bli rörigt
1 Guest(s)