August 22, 2005
The Inquirer har publicerat ett, enligt dem själva, konfirmerat "rykte". Ryktet är att nVidia och ABIT ska sluta samarbeta på grund av något som beskrivs som "irreconcilable management differences".
Samarbetet rör inte bara grafikkort utan även moderkort, vilket kan få förödande konsekvenser för ABIT. De har länge tillverkat mycket högkvalitativa och väl presterande moderkort, för att göra detta krävs det bästa chipset som finns på marknaden.
Ifall nForce3 250 blir vad det enligt siffrorna borde bli så kommer ABIT inte att kunna vara med i top-striden om A64-moderkort.
Läs mer här
November 29, 2001
Jag har vetat om det här i ett par månader men har inte fått säga något.
ABIT kommer att gå över till grafikkort baserade på XGI och ATi's kretsar.
Det finns nVidia-baserade moderkort fram till andra kvartalet på ABITs senaste roadmap (hopaps inte ABIT läser det här hehe) men inget av dem är nytt, det är bara gamla AN7 och NF7 som syns där. Vad det gäller A64 ser det ut som om de kommer köra uteslutande VIA.
September 12, 2001
UndaC wrote: Jag har vetat om det här i ett par månader men har inte fått säga något.
Det finns nVidia-baserade moderkort fram till andra kvartalet på ABITs senaste roadmap (hopaps inte ABIT läser det här hehe) men inget av dem är nytt, det är bara gamla AN7 och NF7 som syns där. Vad det gäller A64 ser det ut som om de kommer köra uteslutande VIA.
Det är ju fullständigt skit att köra med VIA då AGP/PCI inte går att låsa alls.
Om nu inte VIA fixar detta vill säga men jag tvivlar.
November 29, 2001
ex-con wrote: Dom lär väl använda sig av SiS, Via och Ati´s chipset i framtiden (kanske Ali om dom nu kommer med nått vettigt nångång)
SiS fanns inte med på roadmappen, varken för Intel eller AMD, inte ALi heller för den delen.
Ali har för övrigt kommit med något vettigt, deras A64 chipset är ju bättre presterande än både nforce2 150 och k8t800 i de flesta testerna.
ATis chipset är ju inte mycket att hurra över vad det gäller prestanda tyvärr. 🙁
March 24, 2002
UndaC wrote: Jag har vetat om det här i ett par månader men har inte fått säga något.
Hittade DETTA på xtremesystems forum för ett tag sedan.
Så det kanske finns hopp ännu?
2 Guest(s)