NVIDIA SLI Antialiasing undersökt|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
NVIDIA SLI Antialiasing undersökt
Nyhet
Member
Medlem
Forum Posts: 10607
Member Since:
April 17, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
July 22, 2005 - 10:52 am
sp_Permalink sp_Print

SLI Antialiasing är som vi tidigare nämnt en ny teknik i NVIDIAs ForceWare-drivrutiner. Denna nya form av kantutjämning är endast för SLI-konfigurationer och är NVIDIAs svar på ATIs 16X kantutjämning till kommande CrossFire-plattformen. Med SLI antialiasing ska man kunna nya nivåer av bildkvalité och med hjälp av kraften i SLI-systemen bibehålla hög prestanda. På Tech Report har man gjort en grundlig undersökning av den nya kantutjämningstekniken och resultaten är inte helt solklara. Grundtanken är god, men av någon anledning verkar inte slutresultatet vara riktigt tillfredsställande. En sak är i alla fall säker, vi hade inte tackat nej till 16X kantutjämning så länge prestandan finns kvar.

:: Läs hela artikeln på Tech Report

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1851
Member Since:
May 1, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
924911
July 22, 2005 - 11:36 am
sp_Permalink sp_Print

lönt med 8x eller 16x? lirar source med 4x och ser inga kanter alls...

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
December 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
924916
July 22, 2005 - 11:45 am
sp_Permalink sp_Print

Black_light wrote: lönt med 8x eller 16x? lirar source med 4x och ser inga kanter alls...

Du tittar inte tillräckligt noga bara... 😉

Nä men skämt o sida är man ju olika känsliga för detta, samtidigt som det varierar från grafikmotor till grafikmotor, och spel till spel.

Avatar
Poontus
Member
Medlem
Forum Posts: 4585
Member Since:
August 16, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
926020
July 24, 2005 - 8:59 am
sp_Permalink sp_Print

Black_light wrote: lönt med 8x eller 16x? lirar source med 4x och ser inga kanter alls...

hur många tum på skärmen och vilken upplösning?

jag har tidigare inte gillat FSAA så mycket för att det dödar prestanda och så har jag inte märkt några förbättringar som är värda att ha det aktiverat, sen så flippade Max Payne (1an) ur när jag aktiverade det.
men när jag skulle spela GTA San Andreas så kände jag mig tvungen att aktivera det, det var så mycket telefonledningar och andra kanter som blev skit fula

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 96
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL