April 17, 2005
SLI Antialiasing är som vi tidigare nämnt en ny teknik i NVIDIAs ForceWare-drivrutiner. Denna nya form av kantutjämning är endast för SLI-konfigurationer och är NVIDIAs svar på ATIs 16X kantutjämning till kommande CrossFire-plattformen. Med SLI antialiasing ska man kunna nya nivåer av bildkvalité och med hjälp av kraften i SLI-systemen bibehålla hög prestanda. På Tech Report har man gjort en grundlig undersökning av den nya kantutjämningstekniken och resultaten är inte helt solklara. Grundtanken är god, men av någon anledning verkar inte slutresultatet vara riktigt tillfredsställande. En sak är i alla fall säker, vi hade inte tackat nej till 16X kantutjämning så länge prestandan finns kvar.
Black_light wrote: lönt med 8x eller 16x? lirar source med 4x och ser inga kanter alls...
Du tittar inte tillräckligt noga bara... 😉
Nä men skämt o sida är man ju olika känsliga för detta, samtidigt som det varierar från grafikmotor till grafikmotor, och spel till spel.
Tekniknörd som gillar att träna.
August 16, 2003
Black_light wrote: lönt med 8x eller 16x? lirar source med 4x och ser inga kanter alls...
hur många tum på skärmen och vilken upplösning?
jag har tidigare inte gillat FSAA så mycket för att det dödar prestanda och så har jag inte märkt några förbättringar som är värda att ha det aktiverat, sen så flippade Max Payne (1an) ur när jag aktiverade det.
men när jag skulle spela GTA San Andreas så kände jag mig tvungen att aktivera det, det var så mycket telefonledningar och andra kanter som blev skit fula
1 Guest(s)