April 17, 2005
NVIDIA har nyligen visat upp sitt stöd för fysikhanterningstekniken Havok FX där man använder grafikkortets GPU för att hantera fysikeffekter i spel. I en SLI-konfiguration kan man till och med dedikera ett helt grafikkort endast för fysikeffekter, vilket du kan läsa mer om i våra tidigare rapporter. Precis som AGEIA har man nu publicerat några demofilmer som visar vad tekniken kan klara av i form av fysikeffekter. På Guru3D har man dessa filmer tillgängliga för nerladdning för dem som vill få en bättre känsla av vad Havok FX kan göra. Kanske inte de mest omfattande demo vi sett men de visar tydligt att tekniken kan hantera fysiken för mängder av partiklar samtidigt.
November 11, 2002
AnonymousKiller wrote: Var inte så imponerande.
Håller med. Varför ramlar skelettet ihop samma sekund som klotet träffar själva stenen? Den materia som är mellan träffpunkten och upp till skelettet rör sig inte alls, men skelettet ramlar ihop direkt. Det verkar vara en fara med att man lockas till att falla i "så många rörliga objekt på skärmen som möjligt"-fällan istället för att göra det verklighetstroget. I spel som ska simulera stadsmiljöer är det bra med stora massor, men annars föredrar jag verkligt beteende på de saker som syns.
September 3, 2001
oh... när man kan lägga in finita element metod på saker som krockar kommer det att bli najs. Alltså när man kan dela upp varje punkt på en yta och ge varje punkt en formel för hur den ska bete sig ^^
Men det här såg ju inte alls så bra ut. Eller det i alla fall inte som den stora grejjen som dom påstår att det är.
1 Guest(s)