August 22, 2005
Juli månads omröstning blev klar idag. Jag vill gärna klaga lite på deltagarantalet, enbart 2270 personer röstade på vad de tyckte var "Första halvårets största tekniska bragd". Bättre kan ni, eller kanske är det sommaren som ställer till det?
Förhoppsningsvis får vi lite fler röster i Augusti månads omröstning. Denna månaden handlar det om: "Vad har du för monitor"?
Detta är en fråga som ni alla kan svara på så denna gången vill vi se många röster.
Angående förra månadens omröstning så slutade det så här:
Första halvårets största tekniska bragd?
- Opteron 844 - 24 %
- Radeon 9800 Pro - 23%
- SATA Hårddiskar - 17 %
- PowerMac G5 - 16 %
- GeForce FX 5900 Ultra - 8 %
- Pentium 4 3.2 GHz - 7 %
- Athlon XP 3200+ - 3 %
- DDR PC3700 - 2 % [/list]
Diskutera gärna resultaten nedan:
November 4, 2001
Förstår bara inte hur folk tänker?!
varför fick inte Opteron 100%?
Fan AMD har implenterat hela nordbryggan i cpun, till följd av detta saknar cpun mutip då den körs syncad med FSBn på 1800MHz. minneskontrollern och hela skiten (som sitter i NB) sitter ju nu i cpun!!
Detta ÄR en teknisk bragd, att klocka ett 9700pro eller allmänt "tweaka" gammal teknik är ABSOLUT INGEN bragd!
November 29, 2001
Min lista. 🙂
1. Opteron 844
2. PowerMac G5 (Inte så bra som Apple säger, men det är ju första gedigna 64 bits desktop-platform och har en hel del intressanta nya grepp på saker och ting.)
3. SATA Hårddiskar (Inte just nu men själva steget för framtiden var viktigt.)
Resten är knappast några stora framgångar och blir ju därför mycket svårare att rangordna.
November 29, 2001
Mathias wrote: Vad är meningen med den nya omröstningen? Inte intressant för fem öre!
För dig personligen är det kanske inte så intressant men för oss och för potentiella annonsöerer är det intressant.
Uppdelningen mellan CRT och TFT är av intresse likaså storleken på skärmen (vilket i sin tur i hög grad påverkar maximala upplösningen på skärmen.)
March 8, 2003
Lite credit ska ATI allt ha, spel känslan e ju grym... som att sitta för flera år sedan på ett Voodoo kort och lira. gick från 3dfx till Nvidia tappade ca 50% i aim på det som jag aldrig hittade igen. flera år senare fläska man i ett 9800 pro och Voodoo känslan bara satt som gjuten. ska aldrig mer ha ett Gforce även om dom går om ATI igen
ha det
1 Guest(s)