Ny Windowsversion, Longhorn försenat|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Ny Windowsversion, Longhorn försenat
Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
Member Since:
November 29, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1
June 26, 2002 - 1:41 am
sp_Permalink sp_Print

Inte nog med att Windows Longhorn nu är tre år försenat (för att inte tala om Blackcomb) nu har tydligen Microsoft ännu ett operativsystem på gång. Windows Palladium ska revolutionera hur vi ser på säkerhet påstår Microsoft. Just nu finns det inte så mycket information om det nya initiativet, men det är skönt att höra att Microsoft inte bara tänkt köra på XP i tre år till. Det försenade Longhorn kommer att förändras en hel del och en del del av de tilltänkta nyheterna kommer istället dyka upp i Windows XP Service Pack 1.

Läs mer om Windows Palladium här.

Läs om Longhorns försening här.

NH|Noddan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1390
Member Since:
June 19, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
178720
June 26, 2002 - 1:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Ååhh neeej är nya windows försenat.. shiit va lessen jag blir.. näh.. dom gör sugiga produkter som inte funkar som dom ska, jag har nästan gett upp hoppet helt, tack gode gud för linux :grin:.

oxygenial
Member
Medlem
Forum Posts: 2686
Member Since:
June 18, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
178723
June 26, 2002 - 1:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Vad skönt, hoppas dom koncentrerar sig på XP istället då för att göra det bättre än vad det redan är! Ser fram emot SP1!

Shadow81
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 24
Member Since:
June 2, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
178743
June 26, 2002 - 3:05 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2002-06-26 15:34, MartinNorden wrote:
Ååhh neeej är nya windows försenat.. shiit va lessen jag blir.. näh.. dom gör sugiga produkter som inte funkar som dom ska, jag har nästan gett upp hoppet helt, tack gode gud för linux :grin:.

Inte fungerar som de ska? Win2k och XP fungerar hur bra som helst, har aldrig haft några problem med dem. Att sen vissa inte gillar XP pga av allt krimskrams är väl vara bara löjligt, för det är ju såååå svårt att stänga av skuggor och allt det där.

[ Detta Inlägg ändrades av: Shadow81 den 2002-06-26 17:06 ]

clan-dvd.cjb.net
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 102
Member Since:
June 16, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
178758
June 26, 2002 - 4:07 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2002-06-26 17:05, Shadow81 wrote:

On 2002-06-26 15:34, MartinNorden wrote:
Ååhh neeej är nya windows försenat.. shiit va lessen jag blir.. näh.. dom gör sugiga produkter som inte funkar som dom ska, jag har nästan gett upp hoppet helt, tack gode gud för linux :grin:.

Inte fungerar som de ska? Win2k och XP fungerar hur bra som helst, har aldrig haft några problem med dem. Att sen vissa inte gillar XP pga av allt krimskrams är väl vara bara löjligt, för det är ju såååå svårt att stänga av skuggor och allt det där.

[ Detta Inlägg ändrades av: Shadow81 den 2002-06-26 17:06 ]

Det är fan sant, man kan ju få XP att nästan se ut som Windows2000. Som sagt, oftast är det så med XP att man har skitmycket problem, eller inga alls.. jag har inga alls, förutom i Worldcraft. Fast jag tror det är WC som har taskigt stöd för XP bara..!

Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
Member Since:
November 29, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
178768
June 26, 2002 - 4:28 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2002-06-26 15:34, MartinNorden wrote:
Ååhh neeej är nya windows försenat.. shiit va lessen jag blir.. näh.. dom gör sugiga produkter som inte funkar som dom ska, jag har nästan gett upp hoppet helt, tack gode gud för linux :grin:.

tack gode gud att jag, som en dedikerad gamer, slipper linux smile

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
Member Since:
June 28, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
222183
November 19, 2002 - 10:01 pm
sp_Permalink sp_Print

jeses skulle skapa en tråd om detta för jag precis fick reda på att en alpha version av longhorn har kommigt ut, efter en snabb sökning märkte jag att det skulle ha stöd för palladium, så jag skulle skriva lite i en tråd om detta ämnet, så gav jag mig på nått så riskfylt att försöka skriva ett copyright märke så funka inte det och hux flux försvan all text 🙁
så jag sökte här istället, Juni e denna skapad ! juni !!

anyway
du undac verkar ju vara för att det kommer att släppas,
och vad e Blackcomb ?

shadow81, varför köra XP om man endå stänger av allt krimskrams då ?!?!?! huh ! , nästan samma skit som 2k fast mer buggar i xp bara.
just det, buga i min överlägsenhet (ironi)

säj mig, nån som har screendumps på longhorn ?

Norman
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 55
Member Since:
April 21, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
222992
November 21, 2002 - 6:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Microsoft släpper produkt på produkt på produkt och sen när 100 exploits är upptäckta släpper dem en patch som täcker 10 . j/k Nästan iallafall.. Dem får ta och sköta sig ang. XP. Köpt en licens och det ska va värt pengarna!

CyriQ
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1190
Member Since:
February 11, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
223401
November 22, 2002 - 6:01 pm
sp_Permalink sp_Print

palladium platformen har nog mer säkerhet... användaren måste skriva på flera sidor med regler osv.... i dagsläget då. Palladium platformar låter microsoft att ta bort program som inte är licenserade osv... finns mycket om d på internet..... köp inte palladium om d utvecklas som det är planerat. Man måste också ha speciell hårdvara för platformen (man är tydligen hårdvarumässigt bunden)...... som sagt finns en del sidor om info för er..... Med palladium så skall all förbjudet, t ex kopierade spel osv bort är det tänkt.....

Avatar
chrippaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3518
Member Since:
November 4, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
223423
November 22, 2002 - 6:58 pm
sp_Permalink sp_Print

clan-dvd.cjb.net wrote:

On 2002-06-26 17:05, Shadow81 wrote:

On 2002-06-26 15:34, MartinNorden wrote:
Ååhh neeej är nya windows försenat.. shiit va lessen jag blir.. näh.. dom gör sugiga produkter som inte funkar som dom ska, jag har nästan gett upp hoppet helt, tack gode gud för linux :grin:.

Inte fungerar som de ska? Win2k och XP fungerar hur bra som helst, har aldrig haft några problem med dem. Att sen vissa inte gillar XP pga av allt krimskrams är väl vara bara löjligt, för det är ju såååå svårt att stänga av skuggor och allt det där.

[ Detta Inlägg ändrades av: Shadow81 den 2002-06-26 17:06 ]

Det är fan sant, man kan ju få XP att nästan se ut som Windows2000. Som sagt, oftast är det så med XP att man har skitmycket problem, eller inga alls.. jag har inga alls, förutom i Worldcraft. Fast jag tror det är WC som har taskigt stöd för XP bara..!

laugh laugh laugh

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 34
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL