August 22, 2005
nVidia har släppts sin andra officiella 64 bits-drivrutin för AMD's 64 bits-processorer idag. Drivrutinen bygger på 53.04 och den enda nyheten nVidia behagat att berätta om är att den har stöd för GeForce FX 5900 XT.
På tal om 64 bits grafikdrivrutiner så var jag och åt frukost med ATi i Köpenhamn i morse och passade på att fråga lite om dem (64 bits-drivrutinerna dvs.)
Av allt att döma ser det ut som om ATi kommer att stå kvar vid uttalandet att de inte släpper några drivrutiner förrän XP 64 bit är ute i handeln tyvärr.
64 bits Linux har vi hittills inte hört något om vad det gäller ATi.
nVidia har sina här sen en månad tillbaka.
January 20, 2003
[ToMaHaWk wrote: ][quote=Guufi]Men det känns ändå vettigt det som Ati sa, ingen ide att satsa stort på drivrutiner till ett OS som är i betastadiet.
Ju fler betatestare de har av drivrutinerna desto stabilare blir slutprodukten...
Visst men alltså beta på beta, dvs beta windows + beta drivrutiner gör ju inte saken lättare.
Lika bra o låta operativsystemet komma ur betastadiet, tror nog de har noggrant testade drivrutiner färdiga tills den dagen ändå.
July 20, 2001
ATi gjorde ju likadant när Windows XP kom, så jag är inte speciellt förvånad över detta
men man kan ju räkna med att ATi gör inofficeila-beta-drivrutiner. dvs dom gör säkert betadrivrutiner som inte läcker
om jag vore en ägare av AMD64-processor och körde winxp-64 så skulle jag vara lite sur/stött, men jag skulle inte bli förvånad om det tar MAX en vecka för ATi att släppa Catalyst när väl winxp-64 släpps.
September 19, 2002
Guufi wrote: [quote=[ToMaHaWk]][quote=Guufi]Men det känns ändå vettigt det som Ati sa, ingen ide att satsa stort på drivrutiner till ett OS som är i betastadiet.
Ju fler betatestare de har av drivrutinerna desto stabilare blir slutprodukten...
Visst men alltså beta på beta, dvs beta windows + beta drivrutiner gör ju inte saken lättare.
Lika bra o låta operativsystemet komma ur betastadiet, tror nog de har noggrant testade drivrutiner färdiga tills den dagen ändå.
Enligt vad jag har sett på forum där folk testat xp-64 lite mer utförligt så är det enda märkbara problemet med xp-64 avsaknaden av hyfsade drivrutiner. Stabilitet verkar inte vara något mycket större problem än i vanliga xp, utan snarare att kunna bibehålla någorlunda likvärdig prestanda i 32bitars program som i 32bitars xp.
1 Guest(s)