August 22, 2005
Alla ni tävlande i SM som sitter med ett nForce-modekort bör titta hitåt. nVidia har äntligen släppt en ny drivrutin till sina moderkort (det är inte precis ofta det händer).
Och äntligen, äntligen har de, efter snart ett års tid, fått rätt på sin IDE-drivrutin.
Vi har testat den här under dagen och har märkt markanta förbättringar i IDE-prestanda. I övrigt är det inte många komponenter som förnyats sen senaste 2.45-drivrutinen förutom ljudkomponenterna.
Ladda ner nForce ForceWare 3.13 här.
October 22, 2002
Nyhet wrote: Alla ni tävlande i SM som sitter med ett nForce-modekort bör titta hitåt. nVidia har äntligen släppt en ny drivrutin till sina moderkort (det är inte precis ofta det händer).
Och äntligen, äntligen har de, efter snart ett års tid, fått rätt på sin IDE-drivrutin.Vi har testat den här under dagen och har märkt markanta förbättringar i IDE-prestanda. I övrigt är det inte många komponenter som förnyats sen senaste 2.45-drivrutinen förutom ljudkomponenterna.
Ladda ner nForce ForceWare 3.13 här.
säkert på att INGET kommer krångla efter installationen ?
January 8, 2003
Mitt ljud krånglar fortfarande ibland, hörde av nån att det var när sydbryggan blev för varm som det hände. ja man bränner sig nästan på den men det låter ok om man strtar om winamp tex då det låter skräp. Det var värre innan. Får testa pcmark och sis soft sandra sen å disk prestanda å se om det ger nåt.
March 5, 2002
då bryter väl jag trenden då, installerade drivrutinerna, startade om, va i *beep*, bluescreen! försökte starta i felsäkert läge, gick inte ens det. fick starta "i tidigare fungerande läge" eller något sådant hette det. fick installera om alla drivrutinerna för hand. när jag kom till chipsetinstallationen, så gick inte installationsprogrammet att starta (?!), så jag uppdaterade komponenterna manuellt. enda grejen jag tycker är konstigt är att soundstormkontrollpanelen ger felmeddelande vid uppstart ("an unsupported operation was attempted"), och så visas inte "allmänt"-delen (helt blank). i övrigt verkar det funka. På vilka sätt märkte ni att IDE-prestandan förbättrats?
November 29, 2001
Fackamato wrote: På vilka sätt märkte ni att IDE-prestandan förbättrats?
Det känns som jag fått lägre accesstider/latency.
Att kopiera filer går också snabbare och själva processen får mindre avbrott (hack) än tidigare.
Att kopieringshastigheten gått upp märks inte så mycket när jag kopierar mellan hårddiskar men om jag kopierar runt filer på samma HD så märks det utan tvekan.
December 10, 2002
Guufi wrote: Hoppas den fixar mitt problem med CD-romen, tar ca 20 minuter o bränna en skiva på 40X 🙂 och överföringshastigheten ligger på ca 1mb/s.
Hmm, det problemet hade jag också förut, men det var bara när jag hade en 1 GHz, men sedan bytte jag till xp 2500+ och nu går det att bränna en skiva i 52x på ca 1,5 min.
Speldator: Intel Core i7 3770K @ 4,54GHz w/ Corsair Hydro H100, ASUS P8Z77-V Pro, 4x4GB G.Skill Trident 2400 MHz, Gigabyte GeForce GTX 780 Ti 3GB OC, (system)Samsung SSD 840 Series 500GB, 500GB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 (externa) 320GB +1TB + 1TB + 2TB +2TB (USB3) BenQ G2750 27" + BenQ 24" G2420HDBE
3DMark 2011 Scores
F.d användarnamn: dest
June 20, 2002
BearznaiL wrote: JAAAA, Nya drivisar. Hoppas mitt ljudproblem löser sig. Det börjar spraka ibland.
Mitt med... ibland tillsammans med hängningar, så en gissning är att det kan vara värmeproblem och inte får någon lösning iom. dessa drivrutiner men hoppas kan man alltid...
June 20, 2002
Pingen wrote: Den patch jag haft minst problem med är den som följde med mitt NF7-S. De senare har gjort att jag bland annat inte kan använda FRAPS, inte få BC att fungera ordentligt. Får väl ta och prova den här nya och se om de fixat problemen.
Var själv för snabb med att installera de där drivrutinerna som togs tillbaka (2.41 eller vad det var?)... funkade ganska smidigt trodde jag, förutom att det inte gick att läsa ut temperaturen från hårddisken, men sen när jag skulle uppdatera gick det inte att få igång Windows igen...
slutade inte helt oväntat i ominstallering...
Väntar en vecka med att installera dessa... 🙂
October 4, 2003
Har läst på ett annar forum att den nya NIC -drivrutinen tydligen gör att CPUn ligger på 4-5% användning konstant i IDLE... med de ädre versionerna ligger CPUn på 0%! Har inte möjlighet att testa detta själv eftersom jag inte använder nvidias NIC men det kan ju va intressant o veta för er som gör det!
December 10, 2002
Hej hej! Jag har inte provat att defragga men ska dock göra det, har inte gjort det sedan jag fick datorn =).
Till nellvi: Hmm, men du när man inte rör datorn.. för när jag absolut inte rör datorn så ligger min på 0% men nu ex. när jag håller på att skriva så ligger den på 3-5%.
Speldator: Intel Core i7 3770K @ 4,54GHz w/ Corsair Hydro H100, ASUS P8Z77-V Pro, 4x4GB G.Skill Trident 2400 MHz, Gigabyte GeForce GTX 780 Ti 3GB OC, (system)Samsung SSD 840 Series 500GB, 500GB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 (externa) 320GB +1TB + 1TB + 2TB +2TB (USB3) BenQ G2750 27" + BenQ 24" G2420HDBE
3DMark 2011 Scores
F.d användarnamn: dest
2 Guest(s)