Nyhetsnotiser - 04/04/05|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Nyhetsnotiser - 04/04/05
Guest
Member
Medlem
Forum Posts: 9344
Member Since:
August 22, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
April 4, 2005 - 3:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Spel som skjuter tillbaka
En krigssimulator har nyligen blivit utvecklad för USAs militär som skjuter tillbaka. Om du blir skjuten så går en elektrisk stöt med samma kraft som hos en elchockspistol rakt igenom din höft. Du kommer med andra ord att känna att du blivit skjuten. I själva spelet simuleras bland annat fritagning utav gisslan och man ska även få oskadliggöra självmordsbombare.

Källa: FairfaxDigital

Nintendo DS vs. Sony PSP hos IGN
Hos IGN har dom ställt de två konkurrerande portabla spelkonsollerna Nintendo DS och Sony PSP mot varandra. De listar både för och nackdelar med skärmarna, lagringen och batterierna med mera och utser en vinnare under varje kategori. De jämför dock inte spelutbudet utan håller sig till hårdvaran av anledningen att DSn och framförallt PSPn är så pass ny på marknaden att det inte hunnit komma särskillt mycket spel. Det är inte en speciellt tekniskt inriktad jämförelse men kan ge en fingervisning om vilken konsoll som passar just dig.

Källa: IGN

Evesham SilverSTOR NAS 500Q hos TrustedReviews
Eveshams instegs NAS (Network Attached Storage) SilverSTOR NAS 500Q recenseras hos TrustedReviews. NATen kommer leveras med en 2.4 GHz Celeron processor, 512MB PC3200 DDR-SDRAM minnen och 2 st 400GB hårddiskar eller 2 st 250GB hårddiskar. Hårddiskarna roterar i 7200 rpm, har 8MB cache och ansluts via Serial-ATA.

Källa: TrustedReviews

Avatar
Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
Member Since:
November 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
868589
April 4, 2005 - 6:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Rätt intetsägande jämförelse mellan de två. Är ju rätt olika från början och hela debatten PSP vd DS känns ganska onödig, för mig iaf. Konsoler handlar man efter spelen.

//Andreas

Hauf
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 14
Member Since:
June 6, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
868611
April 4, 2005 - 7:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Rätt intetsägande jämförelse mellan de två. Är ju rätt olika från början och hela debatten PSP vd DS känns ganska onödig, för mig iaf. Konsoler handlar man efter spelen.

//Andreas

Men som sagt handlar jämförelsen inte om om spelen. Den handlar om vilken konsoll som passar till vilka personer. Spelen kommer senare då inte någon av dom har särkillt många tilar än.

Avatar
Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
Member Since:
November 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
868614
April 4, 2005 - 7:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Hauf wrote: [quote=Delph1]Rätt intetsägande jämförelse mellan de två. Är ju rätt olika från början och hela debatten PSP vd DS känns ganska onödig, för mig iaf. Konsoler handlar man efter spelen.

//Andreas

Men som sagt handlar jämförelsen inte om om spelen. Den handlar om vilken konsoll som passar till vilka personer. Spelen kommer senare då inte någon av dom har särkillt många tilar än.

Jo, jag vet. Därav den inledande meningen 😉
Du kan inte avgöra vilken konsol som passar vem bäst utan att ta hänsyn till spelen.

//Andreas

Hauf
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 14
Member Since:
June 6, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
868627
April 4, 2005 - 8:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=Hauf][quote=Delph1]Rätt intetsägande jämförelse mellan de två. Är ju rätt olika från början och hela debatten PSP vd DS känns ganska onödig, för mig iaf. Konsoler handlar man efter spelen.

//Andreas

Men som sagt handlar jämförelsen inte om om spelen. Den handlar om vilken konsoll som passar till vilka personer. Spelen kommer senare då inte någon av dom har särkillt många tilar än.

Jo, jag vet. Därav den inledande meningen 😉
Du kan inte avgöra vilken konsol som passar vem bäst utan att ta hänsyn till spelen.

//Andreas

Jag förstår vad du menar och kan till viss del hålla med. Men om vi säger så här. Varför ska man inte kunna jämföra dessa två konsoller innan spelen kommer. Så länge men inte tar upp något om spelen och håller sig till hur skärmarna är, batteritid och lagringsmedia med mera. Så kan folk börja skaffa sig en uppfattning om konsollerna i sig.
Om man är intresserad av att kunna se på film och lyssna på musik mellan spelandet samtidigt som man har massor av processorkraft bakom sig trots lägre batteritid så har man rimligtvis PSPn som förstahandsval. Om man å andra sidan värderar batteritid före multimedia och processorkraft så är DSn ett givet val. Där har vi IGNs jämförelse i kortformat och jag kan inte se varför det inte är en bra jämförelse. Men nu släpper åtminstone jag det. Alla kan inte tycka lika. 😀

Avatar
Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
Member Since:
November 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
868849
April 5, 2005 - 10:12 am
sp_Permalink sp_Print

Hauf wrote: Jag förstår vad du menar och kan till viss del hålla med. Men om vi säger så här. Varför ska man inte kunna jämföra dessa två konsoller innan spelen kommer. Så länge men inte tar upp något om spelen och håller sig till hur skärmarna är, batteritid och lagringsmedia med mera. Så kan folk börja skaffa sig en uppfattning om konsollerna i sig.
Om man är intresserad av att kunna se på film och lyssna på musik mellan spelandet samtidigt som man har massor av processorkraft bakom sig trots lägre batteritid så har man rimligtvis PSPn som förstahandsval. Om man å andra sidan värderar batteritid före multimedia och processorkraft så är DSn ett givet val. Där har vi IGNs jämförelse i kortformat och jag kan inte se varför det inte är en bra jämförelse. Men nu släpper åtminstone jag det. Alla kan inte tycka lika. 😀

Jo, det är sant iofs. Men som mycket gammal konsolspelare så kändes den för mig iaf intetsägande då jag väntar väldigt ivrigt på att få se spelen till dessa och då retade nog denna upp mig lite extra då man totalt ignorerade det mest väsentliga 😉

//Andreas

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 66
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL