August 22, 2005
Internet Explorer 7.0 kommer inkludera
"fliksurfning"
Enligt uppgifter som läckt ut från Microsofts
partners kommer mjukvarujättens nästa webbläsare, IE 7.0, använda sig av
fliksurfning (tabbed browsing). Det har länge ryktats om detta men officiellt
håller Microsoft tyst om alla detaljer kring IE 7.0.
Övriga nyheter ska
enligt källor vara stöd för PNG-bildformatet, bättre stöd för utskrift m.m.
Källa:
href="http://www.microsoft-watch.com/article2/0,1995,1776290,00.asp">Microsoft
Watch
Doom3 segt som sirap på Mac OS X
På Arstechnica har man
tagit upp diskussionerna kring ID Softwares storsäljare Doom3 som för en månad
sedan debuterade på Apples Mac OS X plattform. Problemen med portningen av Doom3
från PC till Mac har visat sig vara stora och trots hårt arbete är prestandan
minst sagt undermålig på Apples plattform. Tyvärr verkar det inte finnas någon
enkel lösning som många insinuerat.
Källa: ArsTechnica
Framtidens spelkonsoler är ett huvudbry för
spelutvecklare
Desto kraftfullare, desto mer komplicerade att jobba
med verkar tyvärr vara verkligheten på konsolmarknaden. Enligt många kommer
nästa generations spelkonsoler kräva utvecklingsteam på upp mot 80 personer och
ett spel kommer kräva runt $10-25 miljoner dollar i finansiering. Själva
utvecklingen väntas ta upp mot 2 år för en speltitel. Med andra ord får
spelutvecklarna betala priset för konsumenternas förhöjda upplevelser, vi hoppas
bara inte detta reflekteras allt för tydligt i priserna.
Källa: BBC
News
June 28, 2001
att IE7 har tabbs kommer nog att hålla kvar många trogna IEanvändare, men det krävs fler plugins för att jag ska gå över till IE igen nu när jag har upptäckt alla fördelar med FF.
synd bara att FF är så jäääääääävla segt att öppna länkar när det legat minimerat i några timmar.
kan ta upp till minuten för den att ploppa upp.
July 11, 2002
Mind wrote: att IE7 har tabbs kommer nog att hålla kvar många trogna IEanvändare, men det krävs fler plugins för att jag ska gå över till IE igen nu när jag har upptäckt alla fördelar med FF.
synd bara att FF är så jäääääääävla segt att öppna länkar när det legat minimerat i några timmar.
kan ta upp till minuten för den att ploppa upp.
Sen så är inte FF så värst kompatibelt med Lunarstorm 😛
October 24, 2003
Smirnoff wrote: [quote=Mind]att IE7 har tabbs kommer nog att hålla kvar många trogna IEanvändare, men det krävs fler plugins för att jag ska gå över till IE igen nu när jag har upptäckt alla fördelar med FF.
synd bara att FF är så jäääääääävla segt att öppna länkar när det legat minimerat i några timmar.
kan ta upp till minuten för den att ploppa upp.
Sen så är inte FF så värst kompatibelt med Lunarstorm 😛
Det är inte så att lunarstorm inte är så värst kompitabelt med FF då?
FF är det ju inte fel på, det är ju sunkig kod på lunaj bara.
December 3, 2003
Förstår inte grejen med flikar, istället för att ha sidorna nere i kanten så flyttar vi upp den till fönstret woaza!
Spel ska spelas på PC inte mac :P,
Om man lyssnar på Epic så verkar de inte ha några problem att göra spel hyffsat billigt. Lyssna även på Will wrights spore framträdande. Det gäller att göra smarta lösningar och effektiva verktyg för att hålla kostnader nere.
April 26, 2003
PooSlice wrote: Förstår inte grejen med flikar, istället för att ha sidorna nere i kanten så flyttar vi upp den till fönstret woaza!
Personligen hatar jag att ha 5st webläsar-rutor nere i processbaren. Flikar är så väldigt mycket smidigare, speciellt när du öppnar länkar. T ex nu kollade jag igenom nyheterna på NH och mittklickade på allt intressant, en tab öppnad där sidan laddas upp medan jag fortsätter surfa, sedan kan jag när jag vill gå igenom var tab för sig. Smidigt.
December 3, 2003
February 5, 2005
PooSlice wrote: Förstår inte grejen med flikar, istället för att ha sidorna nere i kanten så flyttar vi upp den till fönstret woaza!
Spel ska spelas på PC inte mac :P,
Om man lyssnar på Epic så verkar de inte ha några problem att göra spel hyffsat billigt. Lyssna även på Will wrights spore framträdande. Det gäller att göra smarta lösningar och effektiva verktyg för att hålla kostnader nere.
Själv tycker jag att det skulle bli otroligt grötigt om man har 10-20webfönster nere i aktivitetsfältet, även om man som jag kör i en hög upplösning som 1600*1200.
Då är det mycket smidigare att ha dem på höger sida av bildskärmen, en knapp tar ju bra mycket mindre platts på höjden än på längden. Får utan problem platts med över 30 fönster utan att de trycks ihop och blir oläsbara.
Kan förresten inte förstå hur sega MS är, själv har man surfat med tabbar i typ 4-5år med opera!
Appropå förlängda utvecklingstider för konsolspelen kan det nog stämma. Förresten då det gäller xbox, finns det risk att det tar längre tid pga systembytet också? i.o.m. att den går från x86 till PPC så blir det väl inte lika lätt för utvecklarna att konvertera existerande directX baserade spel till x-box?
November 27, 2003
Anton K wrote: Desto kraftfullare, desto mer komplicerade att jobba
med verkar tyvärr vara verkligheten på konsolmarknaden. Enligt många kommer
nästa generations spelkonsoler kräva utvecklingsteam på upp mot 80 personer och
ett spel kommer kräva runt $10-25 miljoner dollar i finansiering. Själva
utvecklingen väntas ta upp mot 2 år för en speltitel. Med andra ord får
spelutvecklarna betala priset för konsumenternas förhöjda upplevelser, vi hoppas
bara inte detta reflekteras allt för tydligt i priserna.
Nej, då. Bara dags att tänka om. Visst kommer det finnas titlar som kräver det här, men det kommer garanterat spel som är minst lika underhållande och som bara bygger på en bra idé som kommer att kräva en bråkdel i tid för utveckling. Det gäller bara att tänka till lite och väga gå utanför mönstret och inte göra som alla andra och släppa ett ww2-fps med grafik som är slående.
//Andreas
1 Guest(s)