April 17, 2005
Överklockaren Shamino har pressat sitt tidigare världsrekord i 3Dmark05 ytterligare framåt och har nu landat på en slutgiltig poäng av 17433 3Dmarks. Systemet Shamino använt baseras på AMD Athlon 64 FX-57 och dubbla GeForce 7800GTX grafikkort. Grafikkorten har liknande klockfrekvenser som vid det tidigare rekordförsöket och det är minsann inga klockfrekvenser som går av för hackor. Men genom en nymontering av sin cascad-kompressorkylare lyckades han pressa sin FX-57 processor till absurda 3860MHz, vilket var nyckeln till det nya rekordet.
Shamino har även lagt upp en film som visar hans världsrekordrunda för dem som vill se ett riktigt snabbt system in action. För övrigt kan vi tillägga att vi här på NH kommer publicera en artikel inom kort som visar hur en Athlon 64 FX-57 överklockar med olika sorters kylning, så håll utkik.
:: Läs mer om Shaminos nya världsrekord och ladda ner hans film
December 1, 2004
pompougnac wrote: Kom igen nu Kinc, plocka ner den här jäveln från listorna 😉
Shamino är svårslagen i 03/05. Jag har bställt hem nya kyla i form av en cascade från min norske vän. Tror jag ska kuna närma mig 3800 med min 57a också då jag och shamino har lika stepping. Grafikkorten vill mer och mer. Hade uppe dem i samma hastigheter som shamino i går natt. Tyvärr hade jag bara 4kg is så det blev endast en ny 01 score.
Kommer att göra mitt bästa för att hålla sverige i toppen 😀
August 16, 2003
överklockare, typ Kinc.
hur finansierar dom det hela?
är dom högt uppsatta affärsmänn som tjänar 50'000 varje månad eller blir dom sponsrade?
en FX-57 och 2 7800GTX och alla andra kavalitetsgrejer dom har, mycket pengar och när dom leker med LN2 med sjuka spänningar så pajar ju sakerna ibland.
August 15, 2005
Poontus wrote: överklockare, typ Kinc.
hur finansierar dom det hela?
är dom högt uppsatta affärsmänn som tjänar 50'000 varje månad eller blir dom sponsrade?
en FX-57 och 2 7800GTX och alla andra kavalitetsgrejer dom har, mycket pengar och när dom leker med LN2 med sjuka spänningar så pajar ju sakerna ibland.
Tror att de blir sponsrade och kanske får pengar från bekanta? Eller jag vet ju inte men de kanske har lagt undan en hel del budget endast för överklockning.
December 1, 2004
Jag är tyvärr helt utan sponsor så jag får vända på slantarna för att få ihop det. Jag brukar försöka lägga undan pengar så att jag alltid har när det kommer något nytt. Eller när det går illa och ett moderkort går sönder. Nu känns det dock lite värre eftersom jag inte har någon direkt inkomst som student.
Shamino däremot har fin spons från flera företag då han även driver vr-zone.com.
December 1, 2004
Poontus wrote: NH borde typ ha någon grej där man kan donera pengar.
till dig och till NH, fast NH kanske får in massor med pengar på reklam, så allt till Kinc så vi får se svenskt på förstaplatsen igen 😉
Haha, det låter bra 😉
Videon fungerar inte för mig heller. Vill se om han kör dubbla agg eller om han verkligen klarar det med ett Silverstone 650W.
Videon fungerar fint för mig, men den är inte så bra kvalité och han filmar inte direkt på nätagget. Men det ser faktiskt ut som att det bara är ett agg. Dock kan jag inte säga säkert.
Tekniknörd som gillar att träna.
2 Guest(s)