April 17, 2005
OCZ Vindicator är en av de senaste processorkylarna på marknaden och likt de mest populära modellerna på marknaden i dagsläget har minnestillverkaren OCZ använt sig av en torndesign och heatpipes. Vindicator har en mäktig yta med tätt packade flänsar som genomborras av kopparheatpipes och enligt OCZ ska man effektivt kunna kyla processorer helt passivt med denna kylare. Det lär garanterat bli problem med prestandamodellerna på marknaden men då är det bara att aktivera den 120mm stora fläkten som fästs på sidan av kylaren.
Med en fläkthastighet på 1000RPM får man ett luftflöde på 40CFM samtidigt som kylaren då är nästan helt ljudlös (18.5 dBA). OCZs senaste tillskott på kylarmarknaden ser onekligen lovande ut och det ska bli intressant att se hur den står sig mot de mer etablerade tornmodellerna som Tuniq Tower 120 och liknande. Vi har tyvärr inga prisuppgifter på kylaren ännu men vi skulle tippa på ett pris runt 500 kronor likt konkurrenterna.
[Image Can Not Be Found]
Marquzz wrote: Eh, ordentlig rip-off på Scythe Ninja där. Visserligen fungerar designen bra, men lite mer fantasi och nytänkande kan man väl ha. Men OCZ tror väl att man ska tjäna pengar på att ta befintliga produkter och bara trycka dit "OCZ" så säljer det...
Tror??
Dom lär säkerligen håva in cash så det räcker på den där..
🙄
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
March 24, 2002
November 20, 2004
TPRS wrote: Vad tillverkar OCZ själva förutom minnen(om dom ens gör det?)?
Deras nätagg och den "nya" musen är ju andra produkter med OCZ prislapp.
Så jag skulle inte bli förvånad om det är en Scythe Ninja inpackad i en dyr OCZ kartong.
Precis, guldpläterad kartong och ett exklusivt chefsfoto i mässingsram.
Presterar den som Ninjan och de går ut med en mer aggressiv prissättning så kanske den är intressant. I övrigt är OCZ för mig ett företag som skriker dyr logo och ingenting annat.
TPRS wrote: Vad tillverkar OCZ själva förutom minnen(om dom ens gör det?)?
Deras nätagg och den "nya" musen är ju andra produkter med OCZ prislapp.
Så jag skulle inte bli förvånad om det är en Scythe Ninja inpackad i en dyr OCZ kartong.
Mmm, det är ju helt åt LV3 att ett företag som producerar högkvalitativa minnen börjar göra andra saker.. Är man känd för att göra bra minnen, så skall man naturligtvis inte få hålla på med annat..eller?
🙄
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 22, 2003
ilg@dd wrote:
Mmm, det är ju helt åt LV3 att ett företag som producerar högkvalitativa minnen börjar göra andra saker.. Är man känd för att göra bra minnen, så skall man naturligtvis inte få hålla på med annat..eller?
🙄
Missade du inte poängen där lite? Han menade ju att OCZ INTE gör andra saker, dom köper bara in samma saker som andra men sätter en högre prislapp.
Det måste du ju hålla med om att det är lite fult
December 21, 2005
NES_Boy wrote: [quote=ilg@dd] Mmm, det är ju helt åt LV3 att ett företag som producerar högkvalitativa minnen börjar göra andra saker.. Är man känd för att göra bra minnen, så skall man naturligtvis inte få hålla på med annat..eller?
🙄
Missade du inte poängen där lite? Han menade ju att OCZ INTE gör andra saker, dom köper bara in samma saker som andra men sätter en högre prislapp.
Det måste du ju hålla med om att det är lite fult
Fult och fult, ser det som vanlig marknadstrategi..Man vill helt enkelt utöka sortimentet för att dra in mer slasing.
Hur många "riktiga" företag med egen tillverkning av nätagg, bildskärmar, minnen etc finns det tror du? Lägg där även till att AMD i begynnelsen tillverkade intelprollar. 😛
[Image Can Not Be Found]
Vad är det t.ex för skillnad på en blocknyckel från Kamasa tools och en NoName från samma fabrik i Taiwan tror du?
Folk köper ju svindyra märkeskläder p.g.a av just märket, tror du tyget i dessa skulle vara bättre än andra tyger?
1 Guest(s)