OCZ lanserar nätdel|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
OCZ lanserar nätdel
Guest
Member
Medlem
Forum Posts: 9344
Member Since:
August 22, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
June 23, 2004 - 1:47 pm
sp_Permalink sp_Print

För någon vecka sedan lanserade OCZ en "memory voltage booster", nu är det dags för ett passande tillbehör till detta nämligen ett nätaggregat. De kallar nätaggregatsserien för "PowerStream", ett ganska origniellt namn i mitt tycke. I ett långt pressmeddelande visar de allting som är bra med nätaggregatsserien, men vi listar enbart de viktigaste punkterna här.

Den första stora fördelen är att det går att justera ut-spänningarna, 3.3v, 5v och 12v på samma sätt som på Antec's TrueControl. Detta gör nätaggregatet speciellt intressant för överklockare, vilket kanske inte var så oväntat med tanke på vilket företag det kommer ifrån. Denna finess kallar de för PowerFlex.

När det gäller kompatibilitet så har OCZ inte snålat in, deras ConnectAll-anslutningar stöder ATX, SATA, P4, EPS12V samt även det kommande formatet BTX. Man behöver med andra ord inte oroa sig för att framtida produkter ska gå att ansluta på ntäaggregatet. Det ger även fina stabila utspänninar tack vare någonting som de kallar för PowerShield (någon där borta verkar gilla ett visst ord, till och med fläkten heter PowerWhisper).

För att fortsätta namnserien så har de även någonting som kallas för PowerSwap, och detta är faktiskt en riktigt trevlig idé. Om nätaggregatet mot all förmodan skulle gå sönder så skickar de ett nytt på stubben och felsöker det gamla efteråt, detta gör att det inte ska bli några väntetider ifall någonting iväntat händer.

Läs hela pressmeddelandet här.

Farbror
Member
Medlem
Forum Posts: 2275
Member Since:
March 21, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
651809
June 23, 2004 - 2:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Najs!!! Jag vill ha faktor 9 på det...bara det har ett lite mer överkomligt pris än antec true power truecontrol.... wink

Danne980
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 509
Member Since:
September 15, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
651835
June 23, 2004 - 2:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Detta går det att justera railsen betydligt mer än på truecontroll om jag inte misstar mig helt.
Ser ut som det kommer bli ett sådant dör mig.

Ikkitousen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 292
Member Since:
June 9, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
651857
June 23, 2004 - 2:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Fan, jag har igentligen inte råd med ett nytt agg, men blev bra sugen nu 🙂

Avatar
Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
Member Since:
February 12, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
652157
June 23, 2004 - 9:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Ooo. Ser rätt hyfsat ut. Synd som fan att man inte har nåt jobb...

[ToMaHaWk]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1422
Member Since:
September 19, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
652181
June 23, 2004 - 9:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Men frågan är om det kommer att låta lika mycket som antec's agg också? Jag gillar mina tagan 480w, de är kralliga så det räcker, och dessutom nästan knäpptysta.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 80
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL