April 17, 2005
OCZ är en av de första tillverkare att hänga på NVIDIAs nya produktlanseringar och även om det inte är första gången vi ser minnesmoduler som bär en SLI-certifiering har OCZ tagit det hela ett steg längre. Man har nämligen lanserat en hel minnesserie som går under namnet OCZ NVIDIA SLI-Ready. För att få den nya serien att stå ut från sina övriga moduler har man tagit fram en ny svart heatspreader med NVIDIAs SLI-Ready logotyp på, en NVIDIA-kopia av OCZs ATI CrossFire-moduler mer eller mindre. Minnesmodulerna i OCZs nya serie ska testas extra noga av NVIDIA och de första modulerna som lanseras gör det i 1066MHz och 900MHz klockfrekvenser.
OCZ DDR2 PC2-8500 SLI-Ready Edition och OCZ DDR2 PC2-7200 SLI-Ready Edition heter de två första kiten i OCZs nya DDR2-minnesserie. Förutom skillnaderna i klockfrekvens har man även specificerat dem vid olika latenser, toppmodellen ska vara testad för 5-5-5-15 latenser medan DDR2-900 modulerna har något aggressivare latenser, 4-4-3-15. Vi har ännu inga prisuppgifter på OCZs nya minnesmoduler men räkna med att de dyker upp i butiker inom en snar framtid.
[Image Can Not Be Found]
March 5, 2005
Minnen har inget, absolut inget med SLI att göra. Denna klistermärke finns där av en anledning och det är marknadsföring av dyrare minnen för användare som inte kan så mycket om hårdvara. Mao nvidia (det var dom som kom med det) lurar sina mindre kunniga kunder...
Förjävligt om ni frågar mig.
March 5, 2005
Mean Machine wrote: Redzo: du verkar inte ha någon större koll på dina fingervisningar (den här gången heller), OCZ har redan Crossfire-certade minnen ute, och det är förmodligen mest i reklamsyfte.
Och hur kom vi in på Crossfire när jag snackade om SLI och inte ens nämnt OCZ överhuvudtaget ??? Och det är exact samma sak där med..
Du ska nog läsa min inlägg igen fast i lite slöare tempo så kommer nog det jag ville ha sagt fram, och det var att både ATI och Nvidia lurar i sina konsumenter att dom måste ha en viss "certifierad" minne för att SLI/CF ska funka. ALLA här vet att det inte är så. Min slutsats: Båda företag försöker dra nytta av brist på kunskap hos deras användare.
Huh, hoppas att denna fingervisning gick fram....
PS: Nu har man börjat med "Certifierade" chasin också.
http://www.hardware.info/en-US.....ification/
2 Guest(s)