April 17, 2005
OCZ ska som bekant ge sig in i grafikkortsmarknaden efter fem års frånvaro. Senast man hade produkter på grafikkortsmarknaden var 2001 då man levererade överklockade kort i NVIDIAs GeForce 3-serie. De första nyheterna om OCZs satsning på grafikkortsmarknaden tog upp det faktum att NVIDIA inte tillåter tillverkare att lansera överklockade GeForce 8800-kort från fabrik. Man kommer knappast göra ett undantag för OCZ men den välkända minnestillverkaren tänker trots allt satsa på överklockning när man äntrar marknaden. Man kommer helt enkelt att testa alla grafikkort inom sitt eget labb för att få fram vilka klockfrekvenser man kan vänta sig att få upp sina kort i.
Med andra ord får konsumenter mer eller mindre en garanti för vilka klockfrekvenser grafikkorten kommer att klara under överklockning, sedan är det upp till själva användaren att utföra den egentliga överklockningen.
“We have worked on this first [pre-overclocked] G80 card, which we are not allowed by Nvidia to pre-overclock; so we are just ‘speed screening’ them and not tweaking them ourselves, but leaving that for end-users,”
Det ska bli intressant att se vilka nivåer OCZ lägger sig på för överklockningspotentialen för sina kort, samtidigt som fler tillverkare lär följa i deras exempel.
March 10, 2003
Asså Nvidia har släppt på överklockningsdelen nu ? Har för mig jag hörde att dom förbjöd det innan.
OT: Fackamato - Bild i sign, vad har vi sagt om det i forumet ?
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
January 7, 2004
Ctrl wrote: Asså Nvidia har släppt på överklockningsdelen nu ? Har för mig jag hörde att dom förbjöd det innan.
OT: Fackamato - Bild i sign, vad har vi sagt om det i forumet ?
Du får nog läsa nyheten en gång till:
"We have worked on this first [pre-overclocked] G80 card, which we are not allowed by Nvidia to pre-overclock; so we are just ‘speed screening’ them and not tweaking them ourselves, but leaving that for end-users,"
2 Guest(s)