April 17, 2005
Office 12 är namnet på Microsofts nästa version av Office-paketet. Tidigare har vi bland annat rapporterat att Office 12 ska lanseras i en 64-bitars version för Windows XP x64 Edition men nu har det dykt upp detaljer kring själva mjukvarans användargränssnitt. Precis som Windows Vista kommer Office 12 att bjuda på en mycket mer grafisk miljö och det ser vi tydligt på de förhandstittar man nu publicerat av användargränssnittet. Det är dock inte bara grafiskt som gränssnittet utvecklats utan Microsoft verkar ha omarbetat själva upplägget också.
Borta är de vanliga fasta menyknapparna, nu är det flik-liknande knappar som gäller. Genom att trycka på en av flik-knapparna dyker det upp "underalternativ" nedanför vilket borde betyda att man bara ser de verktyg man behöver för tillfället. Office 12 ser ut att bli en riktigt stor uppdatering av Office-paketet men frågan är när det är klart för lansering. Tills dess kan man i alla fall gotta sig i dem skärmdumpar som släppts på Microsoft Professional Developers Conference.
:: Titta på skärmdumpar av användargränssnittet från Office 12
November 27, 2003
denstore wrote: Jaha, bara jag som var positiv. Jag tycker faktiskt det ser riktigt bra ut, och verkar betydligt mer överskådligt än mitt Office XP. Jag måste säga att jag riktigt längtar efter Vista.:)
:wide:
ok, who are you and what have you done to him? :wide:
//Andreas
March 11, 2003
Delph1 wrote: [quote=denstore]Jaha, bara jag som var positiv. Jag tycker faktiskt det ser riktigt bra ut, och verkar betydligt mer överskådligt än mitt Office XP. Jag måste säga att jag riktigt längtar efter Vista.:)
:wide:
ok, who are you and what have you done to him? :wide:
//Andreas
Jag vet inte, men det kanske beror på att jag oftast köper min mjukvara....;)
Jag har i stort sett alla versioner av Windows sedan 3.11. Och tre olika Office-paket.
1 Guest(s)