April 17, 2005
Opera 8 verkar få precis det mottagande man hoppats på hos Opera Software. Webbläsaren som lanserades bara för tre dagar sedan hade enligt Opera Software själva laddats ner av 600 000 användare redan under de första 48 timmarna. Detta budskap gjorde Operas vd, Jon S. von Tetzchner, bokstavligt talat sjögalen och vid ett internt möte meddelade han att han skulle simma från Norge till USA om Opera 8 nådde 1 miljon nerladdningar efter 4 dygn. Ett stopp var dock planerat, hemma hos hans mamma på Island där han skulle ta en kopp varm choklad. Hur denna historia får sin upplösning återstår att se men det är ingen tvekan om att vi har ännu en populär webbläsare på Internet, nämligen Opera 8.
Källa: Opera Software
September 1, 2002
Dry_Ice wrote: Saknar dock adblock... finns det någon motsvarighet till opera än ?
Att man blockerar popups kan jag acceptera, men reklamblockning tycker jag inte skall vara tillåtet. Väldigt många webplatser livnär sig på reklamen, och om alla besökarna börjar blockera bort reklamen måste webplatsen vända sig till andra, potentiellt ännu mer störande, finansieringsmetoder.
March 27, 2003
Gamblor wrote: [quote=Dry_Ice]Saknar dock adblock... finns det någon motsvarighet till opera än ?
Att man blockerar popups kan jag acceptera, men reklamblockning tycker jag inte skall vara tillåtet. Väldigt många webplatser livnär sig på reklamen, och om alla besökarna börjar blockera bort reklamen måste webplatsen vända sig till andra, potentiellt ännu mer störande, finansieringsmetoder.
Tex NH... Jag håller med dig Gamblor!
January 26, 2003
Dry_Ice wrote: Testar opera just nu och det är mycket bra, bättre än ff enligt mig. men då är man gammal opera användare...
Saknar dock adblock... finns det någon motsvarighet till opera än ?
testa http://www.monroeworld.com/operafilter/
edit: fast jag är på samma linje som de två ovan, alltså att man inte ska blocka ads
Som sagt var, adblock är dödsstöten för många sajter. I högsta grad NH, så vi hoppas verkligen att ni/våra läsare inte blockerar våra annonser utan istället gärna klickar på dem så ofta ni kan. Det är bara positivt för alla parter kan jag lova!
Tekniknörd som gillar att träna.
June 17, 2002
Anton K wrote: Som sagt var, adblock är dödsstöten för många sajter. I högsta grad NH, så vi hoppas verkligen att ni/våra läsare inte blockerar våra annonser utan istället gärna klickar på dem så ofta ni kan. Det är bara positivt för alla parter kan jag lova!
Mjo.. Kan hålla med om att NH har intressanta banners o så... men ibland vill man verkligen ha bannerblocker för vissa siter har så jävla dryga såna.. Men expressen.se tror jag nog tar priset med sina jävl Flash grejer med ljud o allting så fort man råkar dra musen över dom...
GAHH..=)
Men men.. Jag har dock ingen bannerblocker.. kör Opera 8 o klickar på NH banners lite då o då..
December 5, 2001
MULLVADEN wrote: [quote=Anton K]Som sagt var, adblock är dödsstöten för många sajter. I högsta grad NH, så vi hoppas verkligen att ni/våra läsare inte blockerar våra annonser utan istället gärna klickar på dem så ofta ni kan. Det är bara positivt för alla parter kan jag lova!
Mjo.. Kan hålla med om att NH har intressanta banners o så... men ibland vill man verkligen ha bannerblocker för vissa siter har så j**la dryga såna.. Men expressen.se tror jag nog tar priset med sina jävl Flash grejer med ljud o allting så fort man råkar dra musen över dom...
GAHH..=)
För att inte tala om Aftonbladets norrlands guld-reklamer med ljud även om man inte drar musen över den. :arg:
July 18, 2003
Självklart blockar man inte reklam från nh 😉
Men gå in på någon *host* sida... Då finns det typ 20 tal banners som gör reklam för diverse xxx sidor etc.
om jag endast skall gå in på sådana sidor för att leta red a på någon ser*al eller något så vill jag inte se massa störande (stötande?) reklam.
Sedan så finns dessa jamba rekmamer med massa ljud hela j*vla tiden. DEM är störande !
men annars har ni rätt
February 16, 2002
December 5, 2001
Netforce wrote: Måste säga att Opera är 100 grr snababre än IE 6.0
HN tar med IE evigheter få upp men med Opera tar det några sekunder, jag har 100 mbit, antar att IE inte är gjord att surfa med snabba linor :S kan IE bli seg om man har mycket cache filer och cokies?
Mja...på min 100Mbit-lina och IE tar det väl inte så väldigt lång tid.
Dry_Ice wrote: Självklart blockar man inte reklam från nh 😉
Men gå in på någon *host* sida... Då finns det typ 20 tal banners som gör reklam för diverse xxx sidor etc.
om jag endast skall gå in på sådana sidor för att leta red a på någon ser*al eller något så vill jag inte se massa störande (stötande?) reklam.
Sedan så finns dessa jamba rekmamer med massa ljud hela j*vla tiden. DEM är störande !
men annars har ni rätt
Jag har faktiskt aldrig använt någon adblocker så jag är inte riktigt "in the loop" men går det inte att ställa in sajter som man ska tillåta ads ifrån?
Tekniknörd som gillar att träna.
1 Guest(s)