April 17, 2005
Opera är en av de mest populära webbläsarna för PCn men på senare tid har man även börjat satsa hårt på alternativa plattformar. Bland annat har vi sett Sony Ericsson förlita sig på Opera i deras nya mobiltelefoner för mobil Internetsurfning och nu är det dags för ännu en mobil enhet att ta hjälp av Opera, ingen mindre än Nintendos spelkonsol Nintendo DS. Den mobila spelkonsolen har redan WiFi-stöd integrerat så att vidare utnyttja enhetens nätverksstöd var kanske inte mer än väntat. Opera har utvecklat en specialversion av sin webbläsare som fungerar över båda displayerna på Nintendo DS. Än så länge verkar det som att man satsar initialt på den japanska marknaden men förmodligen är det endast en tidsfråga innan tekniken även kommer till Sverige.
"In Opera's agreement with Nintendo, Nintendo DS users will now be able to surf the full Internet from their systems using the Opera browser. The Opera browser for Nintendo DS will be sold as a DS card. Users simply insert the card into the Wi- Fi enabled Nintendo DS, connect to a network, and begin browsing on two screens."
[Image Can Not Be Found]
Hmm, jag hade inte ens sett att vi fått in detta tips. Det var som jag sprang på när jag letade efter nyheter helt enkelt. 🙂
Får vi ett tips som vi använder skriver vi självklart ut tipsaren!
Tekniknörd som gillar att träna.
gadden: Jag vet inte ens hur du av alla orkar ta en sådan diskussion. Men jag finner ingen anledning till att "ta" en nyhet och inte posta tipsaren? Vad tjänar jag/vi på det?
Sen har jag atm 303 olästa mail i min nyhetsinkorg, det är vad jag fått på 2 dagar och det "händer" att mail missas mer än en gång.
Lunna: Jo det skulle vara intressant att se hur väl det verkligen fungerar.
Tekniknörd som gillar att träna.
November 10, 2003
lunna wrote: coolt, hoppas bara det fungerar utan problem. Känns som upplösningen kan vara lite låg för att få det att fungera bra.
Det har ju funkat utmärkt på UIQ-telefoner innan så. Nu har jag ingen koll på vad DS har för upplösning, men jag antar att den är tillräcklig.
Opera är fint. Använder det på min PC och två av mina telefoner 🙂
2 Guest(s)