April 17, 2005
Vi rapporterade tidigare om det uttalande Operas vd Jon S. von Tetzchner hade framfört efter företagets introduktion av deras nya webbläsare Opera 8. Om man nådde 1 miljon nerladdningar på mindre än 4 dagar skulle von Tetzchner simma från Norge till USA och på vägen hälsa på sin mamma i Island. Självklart nådde Opera detta mål och vi har sedan dess fått se rapporter från Opera själva om von Tetzchners framgångar. Den senaste rapporten gör dock gällande att simningen fått avbrytas då Operas PR-ansvarige, som följde simningen från en gummiflotte, nästan drunknat. Opera har helt klart lyckats bra med sin PR-kampanj för Opera 8 och deras rapporter om von Tetzchners simning är om inte fullt sanningsenliga väldigt roliga.
Jo även om detta är ett PR-trick rakt igenom är det faktiskt jäkligt bra utfört och bara roligt att följa. Så jag hoppas verkligen inte att det är folk som sitter och beklagar sig för att det är ett PR-trick, för om alla PR-trick vore så här roliga hade det ju varit suveränt. 🙂
Tekniknörd som gillar att träna.
1 Guest(s)