April 17, 2005
PlayStation 3 har fortfarande ett antal månader, ur många vet ingen exakt, till sin lansering nästa år och flera viktiga detaljer är fortfarande inte lösta. Bland annat är det inte officiellt bestämt vilket operativsystem man kommer använda sig av i PS3, men nu har en artikel på Sonys egna hemsida dykt upp som säger att konsolen bland annat har stöd för OS X Tiger!? Det låter minst sagt intressant men samtidigt väldigt konstigt, Apple har alltid varit benhårda på att inte licensiera ut sitt operativsystem till andra företag och vi undrar om man skulle göra ett undantag för Sony. Det står även att PS3 ska kunna köra Linux men OS X Tiger ger oss en kittlande känsla i magen.
May 17, 2004
Delph1 wrote: Aldrig att Apple släpper OSX till PS3. Vi "får nog nöja oss" med Linux 😉
//Andreas
sant då cell prossesor är byggd för att köra 48 (om jag minns rätt) parralella trådar och så är inte OSX skrivet. Linux har ju redan skrivits till lite vad och vad annat så varför inte skriva lite till?
fast det är ju dock interesant att det är skrivet på den officiella sidan. Det kan ju iochförsig vara ett litet PR-trick eller så kanske den som skrivit artikeln tänkt *nix som *nix.
Klart interesant om OSX kommer att gå att köra på PS3.
February 23, 2004
The integrated Cell processor will be able to support a variety of operating systems (such as Linux or Apple's Tiger).
Det står klart och tydligt att den kommer att stödja ett flertal operativsystem vilket i sig inte betyder att den kommer ha OS X slutligen installerat.
November 27, 2003
skiroy wrote: [quote=Delph1]Aldrig att Apple släpper OSX till PS3. Vi "får nog nöja oss" med Linux 😉
//Andreas
Yes...det finns inte en chans att Apple släpper ifrån sig OS X till andra plattformar i mitt tycke och med historiken bakom Apple.
Ska jag vara ärlig tar jag Linux vilken dag i veckan som helst över OSX dessutom. OSX skulle innebära onödiga licenskostnader framförallt, men även begränsade möjligheter till att konfigurera sitt eget OS.
//Andreas
1 Guest(s)