April 17, 2005
Piratbyrån ska idag ha lämnat in en polisanmälan mot Antipiratbyrån i kölvattnet efter lobbyorganisationens razzia mot Internetleverantören Bahnhof. Polisanmälan är 6 sidor lång och riktas direkt mot Antipiratbyråns jurist Henrik Pontén och organisationens styrelse. Bland annat anklagar man APB för bedrägeri då man avlönat en infiltratör som varit med och administrerat piratservrarna. Hur mycket effekt Piratbyråns polisanmälan kommer få är svårt att säga men man är onekligen inte beredda att ge upp inför APB och deras metoder utan försöker istället slå tillbaka.
Källa: IDG
December 5, 2001
Ondjultomte wrote: [quote=jolund]Själv tycker jag att antipiratbyrån har rätt och att piratbyrån borde skämmas. Det är INTE varje människas rätt att ha fri tillgång till film och musik!
det är inte därför de stämmer APB ... du kanske borde skaffa dig glasögon?
Helt rätt, men alla som är emot antipiratbyrån vill ju ha fri tillgång till upphovsrättskyddat material och inte vill betala för sig. Sjukt egentligen, men jag bryr mig inte om vilket.
April 19, 2005
MULLVADEN wrote: Jag kan inte fatta varför Bahnhof inte har gjort nåt asså... Hade jag varit vd där hade jag satt dit dom fett för brottsuppmaning eller va fan det heter.. o lite allt möjligt..=)
Tror att Bahnhof ville ha 1 miljon kronor av Antipiratbyron för att inte anmäla dom. Det fick dom också. (Om jag inte minns helt fel)
March 14, 2001
Lumetzky wrote: [quote=MULLVADEN]Jag kan inte fatta varför Bahnhof inte har gjort nåt asså... Hade jag varit vd där hade jag satt dit dom fett för brottsuppmaning eller va fan det heter.. o lite allt möjligt..=)
Tror att Bahnhof ville ha 1 miljon kronor av Antipiratbyron för att inte anmäla dom. Det fick dom också. (Om jag inte minns helt fel)
Ähh nu får du ge dig.. 🙄
August 1, 2001
Lumetzky wrote: [quote=MULLVADEN]Jag kan inte fatta varför Bahnhof inte har gjort nåt asså... Hade jag varit vd där hade jag satt dit dom fett för brottsuppmaning eller va fan det heter.. o lite allt möjligt..=)
jag vill gärna ha din källa för detta påstående 🙂
Det bör komma direkt från Bahnhofs VD eller APB för att jag ens skall tro att det kan vara så ...
November 27, 2003
Nej, det fanns 1 miljon undanlagt av bolagen bakom ABP ifall Bahnhof skulle gå till motaktion.
//Andreas
1 Guest(s)