May 21, 2002
Främsta orsaken till att cd/dvd skivor säljer så lite är att det är för dyrt.. det kostar inte mycket att trycka sånt.
men jag tycker det är fel att svenssons som tankar nya svenska filmer är plötsligt etta på polisens prioriteringslista där väldtäktsmän, alkolister som kör ihjäl människor, rånare etc går fria för det saknas resurser men till bahnof kan 20 poliser plötsligt storma in.
December 25, 2000
BloodMan wrote: Främsta orsaken till att cd/dvd skivor säljer så lite är att det är för dyrt.. det kostar inte mycket att trycka sånt.
men jag tycker det är fel att svenssons som tankar nya svenska filmer är plötsligt etta på polisens prioriteringslista där väldtäktsmän, alkolister som kör ihjäl människor, rånare etc går fria för det saknas resurser men till bahnof kan 20 poliser plötsligt storma in.
Det var kronofogden som stormade in, polisen kallades in efteråt.
Och att det är dyrt må vara, men de är inte gratis att producera innehållet på dem heller.
February 16, 2005
ekonomiskt relaterade brott är det värsta som finns i sverige.. dom bedömms ju hårdare än pedofiler, dom snackade men nån kille i samband med att "insider" gjorde ett repotage om piratkopieringen han fick väl 2-3år och masssa milijoner i skadestånd, pedofiler får 2månader vård och 15000 i skadestånd typ
August 23, 2003
jolund wrote: Jo, sant, men det är ju inget unikt för piratkopierare - alla brott mot ekonomiskt starka makter har ju en tendens till att straffa sig hårdare. Jag tycker bara att man inte ska sänka straffet för piratkopierare som höja det för pedofiler m.m.
Och varför ska pedofiler inte ha hårdare straff?
2 Guest(s)