Plaska i takt med musiken|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Plaska i takt med musiken
Guest
Member
Medlem
Forum Posts: 9344
Member Since:
August 22, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
September 22, 2004 - 11:35 am
sp_Permalink sp_Print

Den välkända MP3-spelartillverkaren iRiver har nu enligt Gizmo lanserat en vattentät MP3-spelare, eller rättare sagt ett vattentätt hölje till deras iFP-700-serie.
Nu är alltså musiken helt säkrad på stranden, glassa dig i solstolen med Oakley Thump och släng av dig brillorna i förmån för iRivers H2O Audio SV i700 när du hoppar i plurret.

iRiver har utvecklat det vattentäta höljet tillsammans med H2O Audio och slutprodukten är alltså ett tillbehör för iRivers iFP-700-serie som ska bredda användandet av iRivers MP3-spelare.

"Designed for extreme wear and tear, the new H2O Audio SV i700 includes H2O Audio's durable waterproof housing featuring easy-to-use controls and comfortable waterproof headset."


[Image Can Not Be Found]

Utöver det vattentäta höljet har man alltså utvecklat vattentåliga hörlurar som med patenterad teknik ska ge bra musikåtergivning såväl på land som i vatten.


Hur väl detta koncept fungerar och hur stort användningsområde som finns återstår att se men för den som vill testa ligger riktpriset för H2O Audio SV i700 inkl. vattentäta hörlurar på USD $100 (~750kr). Tillbehöret ska bli tillgängligt under oktober månad i USA och någon Europeisk lansering är inte fastställd ännu. Kanske dock inget vi lider av i Sverige med tanke på årstiden. 

Etheral
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 855
Member Since:
January 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
727174
September 22, 2004 - 1:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Om man stoppar ner hörlurarna i vattnet, hörs det då långt bort i vattnet då? kanske lite störande när man simmar under vattnet och hör en massa dålig musik 🙂

Tobi-Wan Kenobi
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1005
Member Since:
December 31, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
727316
September 22, 2004 - 4:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Något säger mig att Anton inte är/varit tävlingsimmare. wink Något säger mig att produkten kommer bli poplär i simklubbarna om den lanseras här. 😛

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
December 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
727436
September 22, 2004 - 6:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Tobi-Wan kenobi wrote: Något säger mig att Anton inte är/varit tävlingsimmare. wink Något säger mig att produkten kommer bli poplär i simklubbarna om den lanseras här. 😛

Hehe nä det var en helt korrekt gissning. 🙂
Håller mig till att jaga en boll på land. 😉
Men syftar du på att man kan använda spelaren även nu fast i bassäng eller? Tänkte på det men om man är tävlingssimmare kanske det ska vara lite mer strömlinjeformade grejer.. fast det kanske inte är lika viktigt under träning.. 😀

Tobi-Wan Kenobi
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1005
Member Since:
December 31, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
727450
September 22, 2004 - 6:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Anton aka [NH wrote: Woxxman][quote=Tobi-Wan kenobi]Något säger mig att Anton inte är/varit tävlingsimmare. wink Något säger mig att produkten kommer bli poplär i simklubbarna om den lanseras här. 😛

Hehe nä det var en helt korrekt gissning. 🙂
Håller mig till att jaga en boll på land. 😉
Men syftar du på att man kan använda spelaren även nu fast i bassäng eller? Tänkte på det men om man är tävlingssimmare kanske det ska vara lite mer strömlinjeformade grejer.. fast det kanske inte är lika viktigt under träning.. 😀

Nja jag tror nog det ger bättre träning om den inte är hydrodynamisk. 😉 Nästan så man själv vill skaffa en även om jag bara har simning som komplement under vintern.

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
December 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
727702
September 23, 2004 - 6:29 am
sp_Permalink sp_Print

Haha jo man börjar ju undra med alla hajdräkter osv.
Jo det kan nog vara rätt skönt att glida runt i vattnet med lite musik. Passar väl bättre i bassäng också kanske, i havet kan det ju komma grejer man gärna ska höra innan det är för sent.. 🙂

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 43
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL