April 17, 2005
Det har florerat en del rykten om att Sony faktiskt skulle bli tvungna att senarelägga lanseringen av Playstation 3 i Europa ännu mer på grund av att man inte kunnat tillverka tillräckligt med enheter. Sony har nu svarat på detta rykte och sagt att detta är inte sant utan en lansering i mars är vad som gäller. Sony har rapporterats vid flertalet tillfällen ha problem med tillverkningen av Playstaiton 3, vilket de få konsoler som kommer vara tillgängliga vid lanseringen är ett mer eller mindre bevis på. Även om Sony nu står fast vid att mars är månaden som gäller så kan man inte hjälp att undra hur många konsoler som faktiskt kommer att dyka upp.
December 17, 2002
Dinos wrote: Det känns väl ändå som att priset på PS3 redan är en spik i kistan? Eller iaf ett upplägg för att slå i spiken.
Jo, och detta "Japan först, Europa sist" beteende är ännu en spik i kistan
Krävs bara ett par misstag till så är det dags hiva ner den i jorden....
August 16, 2003
PS3 är väl inte dyrare än vad konsoller brukar vara när dom är nya och bäst?
sen att få det bästa och att få en BlueRay spelare det ger ett sådant mervärde att jag inte tycker att det är så himla dyrt (men personligen lär jag vänta tills den sjunkit rejält i pris, haha säger mot mig själv kanske, men så har jag alltid gjort när det gäller konsoller)
March 11, 2003
Poontus wrote: PS3 är väl inte dyrare än vad konsoller brukar vara när dom är nya och bäst?
sen att få det bästa och att få en BlueRay spelare det ger ett sådant mervärde att jag inte tycker att det är så himla dyrt (men personligen lär jag vänta tills den sjunkit rejält i pris, haha säger mot mig själv kanske, men så har jag alltid gjort när det gäller konsoller)
Jo, de är dyra när de är nya och bäst, men det känns ju nästan inte att PS3 kan stoltsera med det när den kommer. Visst, den kanske blir en aning vassare än 360:n, men skillnaden lär bli minimal. Och då har 360:ägarna haft glädje av sin i ett år extra.
Om man pratar om 360:ans brist på bra titlar som en anledning att köpa PS3, så känner jag att Wii är ett bättre alternativ. Och som det ser ut idag, så lär du väl kunna köpa såväl Wii och 360:an tillsammans till samma pris som PS3.
December 17, 2005
Poontus wrote: PS3 är väl inte dyrare än vad konsoller brukar vara när dom är nya och bäst?
Konsoller brukar inte kosta 6k i början då.
Måste nog också vänta.. Lägga så mycket cash direkt på en konsoll pallar jag inte med
February 13, 2001
http://www.metacafe.com/watch/....._nintendo/
var bara tvungen =P Längesen jag såg nå så skoj he he!
March 11, 2003
SoundHead wrote: http://www.metacafe.com/watch/....._nintendo/
var bara tvungen =P Längesen jag såg nå så skoj he he!
Shit, den kommer de att få problem att visa på svensk feminist-TV.:D
August 16, 2003
Bjornstrom wrote: Konsoller brukar inte kosta 6k i början då.
jag måste erkänna att jag inte har varit helt insatt i priserna, men 5000 (4995kr) brukar det kunna kosta.
och jag har två kompisar som köpte 360 vid releasen och sålde för 6000 och 6500kr tror jag att det var.
och nu får man lite mer mervärde med PS3an så jag tycker inte att det är konstigt alls.
September 12, 2001
Poontus wrote: [quote=Bjornstrom]Konsoller brukar inte kosta 6k i början då.
jag måste erkänna att jag inte har varit helt insatt i priserna, men 5000 (4995kr) brukar det kunna kosta.
och jag har två kompisar som köpte 360 vid releasen och sålde för 6000 och 6500kr tror jag att det var.
och nu får man lite mer mervärde med PS3an så jag tycker inte att det är konstigt alls.
Mervärde ?
Det är Sony det handlar om här så jag skulle inte lita på ev mervärde den minsta lilla.
September 12, 2001
Poontus wrote: mervärde: BlueRay
vad fick man till 360? man fick vänta ett år sedan fick man veta att man kommer kunna köpa till en HD-DVD spelare för 1300kr eller om det var mer.
Totalsumman för en 360 och ett extra inköp av en HD-DVD spelare blir fortfarande till en lägre totalkostnad mot för en PS3.
BlueRay är ditt argument till mervärde men på vilket sätt ?
Det finns ju knappt stöd för det ännu....
1 Guest(s)