April 17, 2005
PlayStation"> slog rekord i Storbritannien när den anlände för drygt 2 veckor sedan. 165 000 konsoler såldes under de två inledande dagarna, men nu under andra veckan har försäljning sjunkit med 82%, jämfört med första veckan. Det två topptitlarna, Motorstorm och Resistance: Fall of Man, gick ner med över 60%. Något liknande har inte hänt tidigare och exakt vad det beror på kan man bara spekulera i; det höga priset och bristen på spel är nog de hetaste kandidaterna. Samtidigt anländer siffror från både Bloomberg och Enterbrain som säger att Wii fortsätter att sälja dubbelt så bra som PS3 i hemlandet Japan, vilket dock är en förbättring. Xbox 360 fortsätter lysa med sin frånvaro i öst.
April 28, 2005
Dessutom tillverkas ju PS3 i en ganska anständing mängd, medan Nintendo sitter och håller på sina konsoller för att inte sabba nästa finansiella år 😛
DESSUTOM! Jag hade tänkt köpa mig en PS3, men sen när rapporterna trillar in om att den väsnas något alldeles otroligt så väntar jag några batcher till...och jag är säker på att många andra gör det med.
December 25, 2000
superapan wrote: Dessutom tillverkas ju PS3 i en ganska anständing mängd, medan Nintendo sitter och håller på sina konsoller för att inte sabba nästa finansiella år 😛
DESSUTOM! Jag hade tänkt köpa mig en PS3, men sen när rapporterna trillar in om att den väsnas något alldeles otroligt så väntar jag några batcher till...och jag är säker på att många andra gör det med.
Jag tror du är missinformerad i båda fallen. Eller så är du ironisk utan att jag förstår det.
Nintendo (samt Sony/Microsoft) tjänar de stora pengarna på att sälja och licensera spel så att de skulle tillverka Wii långsammare än vad de kan tror jag inte en sekund på. Dock kan jag tro att bristen beror på hög efterfrågan och ovilja av Nintendo att göra jättesatsningar på produktionen eftersom efterfrågan bara kommer att sjunka.
PS3 skall vara den absolut tystaste konsolen på marknaden enligt vad jag läst (t.ex. SuperPlay). Jag har dock också hört rykten om att vissa av konsolerna väsnas men detta beror antagligen på att något är trasigt.
November 22, 2001
ViU wrote: PS3 skall vara den absolut tystaste konsolen på marknaden enligt vad jag läst (t.ex. SuperPlay). Jag har dock också hört rykten om att vissa av konsolerna väsnas men detta beror antagligen på att något är trasigt.
Den kan omöjligt vara tystare än Wii, det kommer inte ett ljud från den lilla vita lådan.
Försäljningsiffrorna för ps3 kommer nog ta fart när de får fram lite exklusiva storspel.
August 16, 2003
frågade min bror om hur mycket PS3an låter, han säger att den är typ helt tyst, astyst fläkt osv, man hör den inte alls, sen jämförde han med PS2 Slim som låter asmycket säger han.
så om Wii inte låter någonting, PS3 inte låter någonting då är det fortfarande möjligt att PS3an har någon dbA lägre, jag har dock inte sett några siffor på detta.
jag blir grymt sugen på en PS3 nu 😛
April 20, 2002
Pga brist på pengar för tillfället så kommer jag vänta någon månad, då har PS3 förmodligen gått ner till närmare 5000kr och det känns fortfarande aningen dyrt för en speldosa 😛 men så är det ju
Vill man ha den tyst för man väl modda den själv och köra vattenkylning, eller kanske slänga ner den i en låda med luftintag/fläkt på baksidan. Då borde den ju bli tyst.
Det finns alltid lösningar även på de mest komplexa problem, man måste bara komma på lösningen =)
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
December 25, 2000
Json_81 wrote: [quote=ViU]PS3 skall vara den absolut tystaste konsolen på marknaden enligt vad jag läst (t.ex. SuperPlay). Jag har dock också hört rykten om att vissa av konsolerna väsnas men detta beror antagligen på att något är trasigt.
Den kan omöjligt vara tystare än Wii, det kommer inte ett ljud från den lilla vita lådan.
Försäljningsiffrorna för ps3 kommer nog ta fart när de får fram lite exklusiva storspel.
När man spelar Wii spel så kan man höra hur dvdn spinner, men fläktar har jag aldrig hört och Gamecube spel är knäpptysta. Tror helt på att det är som t.ex. SuperPlay sagt att PS3:an är tystare för den är väldigt bastant och dämpar antagligen discspinnandet bättre.
Frågan är ju om de får speciellt många exklusiva storspel? Speltillverkarna är ju intresserade av att sälja spel och då är Wii:n intressantast eftersom den sålt flest (väl?).
2 Guest(s)