April 17, 2005
PlayStation 3 är onekligen en efterlängtad konkurrent till Microsofts Xbox 360 konsol och rent specifikationsmässigt har Sonys nästa generations spelkonsol ha mycket att säga till om. En av dess akilleshälar har dock länge varit ett senare lanseringsdatum än Xbox 360. Det har sagts att PS3 skulle lanseras i början av sommaren 2006 men nu verkar det som att Sony ytterligare fått skjuta på sin lansering av konsolen till i november 2006. Detta är vad en japansk tidning, The Nihon Keizai Shimbun, rapporterat i dagarna och om uppgifterna stämmer lär det handla om en japansk lansering i november. Vilket kan betyda att inte ens USA får se konsolen under detta år, för att inte tala om Europa som ligger ännu lägre på prioritetslistan. Sony väntas ynder dagen släppa mer information om just lanseringsdatum och pris på PS3 så förhoppningsvis vet vi mer snart.
Källa: Next Generation
August 15, 2004
Det har nu bekräftats av SONY.
PlayStation 3 kommer släppas i November, över hela världen (USA, Japan och Europa).
Herr Kutaragi sa detta själv under presskonferensen i Tokyo för bara en stund sedan.
Edit:
PSP:
Det kommer även en PS1-emulator till PSP! Man kommer kunna köpa/ladda ned spel från nätet.
PS3:
Linux kommer köras på konsolen. En 60GB 2.5" HDD (Edit: Han sa detta indirekt, det var mer som "en hårddisk kommer krävas, den kommer vara 60GB stor och ha stöd för Linux", hmm) kommer (kanske) följa med, troligen för att utvecklarna har utvecklat spelen för PS3 med tron att det kommer finnas en hårddisk närvarande.
March 10, 2003
Tillgången kommer väl kanske bli som 360 med i hela världen, Dvs obefintlig.
Skall ändå vänta lite på att den går ner i pris. Min Ps2 och PSP fungerar fint så länge.
Men Emulatorn till PSP låter intressant iaf.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
April 27, 2005
Tjah dessutom så hinner de riktigt tunga next-gen speltitlarna bli klara. som t.ex motostorm och killzone m.fl För det andra så hinner de att lina up en bra lista av filmer i HD format.
Hittils har jag inte sett ett enda xbox360 spel som haft grafik som fått mig att få gåshud. Däremot så har ingame filmer till PS3 gjort det så jag har inget emot att vänta. Har ingen HD tv än heller för den delen 😉
August 16, 2003
med en världsrelease med begränsade konsoller är ju bara bra, man ser till att gå upp tidigt på morgonen och köpar utanför typ El-Giganten, sen går man hem och lägger upp en annons på Tradera eller blocket, och så kan man tjäna 1-2000kr precis som med 360 🙂 (två i min klass gjorde så)
January 25, 2004
January 15, 2004
Edvuld wrote: Vad jag har förstått så har väll aldrig Sony sagt att den ska komma till sommaren, utan det är väll bara vad alla förväntar/har fått för sig?
Men det låter onekligen bra med en lansering överallt samtidigt.
Dom hade en stor banner på E3 2005 därdet stog något i stil med "PS3 - Spring 2006"
2 Guest(s)