January 13, 2003
!Xabbu wrote:
Jadu, lanseringspriset jag fick betala var iaf 4000 (och det var inget extrapris) så vet inte var 5500 kommer ifrån.
Låter snarare som lanseringspriset på Core-versionen. Premium ska haft lanseringspris runt 5500, annars hade ju priset inte sjunkit med mer än som mest 700kr sedan den släptes.
May 5, 2003
beta wrote: [quote=!Xabbu] Jadu, lanseringspriset jag fick betala var iaf 4000 (och det var inget extrapris) så vet inte var 5500 kommer ifrån.
Låter snarare som lanseringspriset på Core-versionen. Premium ska haft lanseringspris runt 5500, annars hade ju priset inte sjunkit med mer än som mest 700kr sedan den släptes.
Nej, lanseringspriset på X360 Premium var 3995 och Core 2995.
Xbox 1 däremot kostade runt 5000kr när den lanserades men halverades nästan några månader efter lanseringen för att den sålde uruselt.
January 13, 2003
_Xenomorph_ wrote: [quote=beta][quote=!Xabbu] Jadu, lanseringspriset jag fick betala var iaf 4000 (och det var inget extrapris) så vet inte var 5500 kommer ifrån.
Nej, lanseringspriset på X360 Premium var 3995 och Core 2995.
Xbox 1 däremot kostade runt 5000kr när den lanserades men halverades nästan några månader efter lanseringen för att den sålde uruselt.
Okej, hade för mig priset var uppe över 5000 när det släptes, nåja, spelar ingen större roll. PS3 är fortfarande billigt.
November 27, 2003
GynterG wrote: Förstår verkligen inte hur folk kan få det här till något possitivt. Jämför bara med 360n och se hur bra bakåtkompatibiliteten blev där. "Ny revison". Wow. De har gjort något sämre.
Och med tanke på att det sitter mest PC-nördar här så borde ju folk förstå att hårdvaruemulering är blåvalslängder bättre än mjukvaruemulering.
Fast Xbox 360 har ju i min mening skittaskig bakåtkompatibilitet. Det är ju långt ifrån alla spel som fungerar.
Det positiva i detta är ju i längden eftersom det tillåter vidare optimeringar och utbyggnader, om Sony tar till vara på det.
//Andreas
January 17, 2007
Poontus wrote: GynterG, men den nya 360 revisionen är väl bara positiva förändringar?
Ja? Jag syftade på PS3 när jag skrev om förändringar till det sämre.
Delph1 wrote: [quote=GynterG]Förstår verkligen inte hur folk kan få det här till något possitivt. Jämför bara med 360n och se hur bra bakåtkompatibiliteten blev där. "Ny revison". Wow. De har gjort något sämre.
Och med tanke på att det sitter mest PC-nördar här så borde ju folk förstå att hårdvaruemulering är blåvalslängder bättre än mjukvaruemulering.
Fast Xbox 360 har ju i min mening skittaskig bakåtkompatibilitet. Det är ju långt ifrån alla spel som fungerar.
Det positiva i detta är ju i längden eftersom det tillåter vidare optimeringar och utbyggnader, om Sony tar till vara på det.
//Andreas
Ja, det var det jag menade. Bakåtkompatibilteten är kass på 360.
Jag tror inte det. Återigen, jämför med 360. Vad talar egentligen för att Sony skulle försöka göra ett bättre jobb?
November 27, 2003
GynterG wrote: [quote=Delph1][quote=GynterG]Förstår verkligen inte hur folk kan få det här till något possitivt. Jämför bara med 360n och se hur bra bakåtkompatibiliteten blev där. "Ny revison". Wow. De har gjort något sämre.
//Andreas
Ja, det var det jag menade. Bakåtkompatibilteten är kass på 360.
Jag tror inte det. Återigen, jämför med 360. Vad talar egentligen för att Sony skulle försöka göra ett bättre jobb?
Då är jag med, jag tolkade det annorlunda 😉
//Andreas
January 2, 2007
beta wrote: [quote=Calle2003]= lite billigare?
Var ju ett jäkla gnällande på priset.
360 lanseringspris ~5500kr (premium så klart), hd-dvd 1900kr wlan adapter ~800kr
Så hade hd-dvd´n funnits när 360it lanserats hade 360it varit dyrare än PS3 om man vill ha allt man får till PS3 stock. Sen är som nämt tusen gånger tidigare en blue-ray-läsare bara i sig rätt saftigt dyr.
PS3:an är snorbillig jämfört med vad man får!
För att tillägga också, 360 hade massa överhettningsproblem som tvingade konsumenterna att köpa 3e parts fläktar och dylikt för att kyla maskinen.
En lösning till det hela är väl att importera en maskin från USA? PS3 påstås vara regionfri och kunna klara alla slags regioner ^^
September 13, 2002
mokkun wrote: [quote=beta][quote=Calle2003]= lite billigare?
Var ju ett jäkla gnällande på priset.
360 lanseringspris ~5500kr (premium så klart), hd-dvd 1900kr wlan adapter ~800kr
Så hade hd-dvd´n funnits när 360it lanserats hade 360it varit dyrare än PS3 om man vill ha allt man får till PS3 stock. Sen är som nämt tusen gånger tidigare en blue-ray-läsare bara i sig rätt saftigt dyr.
PS3:an är snorbillig jämfört med vad man får!
För att tillägga också, 360 hade massa överhettningsproblem som tvingade konsumenterna att köpa 3e parts fläktar och dylikt för att kyla maskinen.
En lösning till det hela är väl att importera en maskin från USA? PS3 påstås vara regionfri och kunna klara alla slags regioner ^^
vad jag förstått så gäller inte regionsfriheten på filmer
3 Guest(s)