Playstation 3 kommer att kosta uppemot 7000kr i Sverige|Page 2|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Playstation 3 kommer att kosta uppemot 7000kr i Sverige
Aster
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 36
sp_UserOfflineSmall Offline
1113718
January 27, 2007 - 3:34 pm
sp_Permalink sp_Print

att lägga ut 25% av det man har kvar efter skatt är inte bara lite saftigt för ett tv spel som är direkt gämförbart med kryssbox360 + hddvd för halva priset. (visst ps3 har mer cpu kraft men grafikkortet i 360n är bättre så det är nog väldigt jämt dom emellan)

körde på ett Wii själv , duger gott + att alla gamecube spelen funkar .

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1113763
January 27, 2007 - 5:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Aster wrote: att lägga ut 25% av det man har kvar efter skatt är inte bara lite saftigt för ett tv spel som är direkt gämförbart med kryssbox360 + hddvd för halva priset. (visst ps3 har mer cpu kraft men grafikkortet i 360n är bättre så det är nog väldigt jämt dom emellan)

körde på ett Wii själv , duger gott + att alla gamecube spelen funkar .

Om du får ut 28000 i månaden är väl priset inget att gnälla på?

GynterG
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 13
1113791
January 27, 2007 - 6:44 pm
sp_Permalink sp_Print

SuperNova wrote: En annan nackdel med ps3an (även xbox 360) är att man måste skaffa en LCD-TV om man vill köra med dom feta upplösningarna som konsolerna är avsedda för.
17000:- för en 1080p TV plus de 7000:- för konsolen, då ska det vara bra roliga spel 😛
Iof kanske många redan har en HDTV redan idag, även om utbudet av material är begränsat i Sverige.

Okej, men då gör vi som allt PC-folk, vänder på det. En TV använder man knappast bara för att spela på. Man kollar på inköpt film och det allra vanligaste, att "titta på TV". Och för detta får man också nytta av TVns högre upplösning.

Dessutom [inte riktat mot någon specifik] verkar det som om många utgår från att uppgraderingen av en PC är gratis.

Imagine
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 159
1113797
January 27, 2007 - 7:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Såg detta hos swec, låter som en bra ide:

Angående prissättningen på PS3

Vi vet att ni lagt på mera än vad momsen berättigar. Vi kan räkna.
599€ inklusive VAT(17,5) + 7,5% Svensk moms blir 5845:- inte 6625:-

780:- utöver den svenska momsen ala 5000 förhandsbokningar blir nästan 4 miljoner i ocker. Ocker är förbjudet enligt lag.

I 9 kap 5 § brottsbalken föreskrivs:

"Den som vid avtal eller någon annan rättshandling begagnar sig av någons trångmål, oförstånd, lättsinne eller beroende ställning till att bereda sig förmån, som står i uppenbart missförhållande till vederlaget eller för vilken vederlag inte skall utgå, döms för ocker till böter eller fängelse i högst två år.

För ocker döms också den som vid kreditgivning i näringsverksamhet eller i annan verksamhet, som bedrivs vanemässigt eller annars i större omfattning, bereder sig ränta eller annan ekonomisk förmån, som står i uppenbart missförhållande till motprestationen.

Är brottet grovt, döms till fängelse, lägst sex månader och högst fyra år."

Du sa att det högre priset berodde på den högre momsen i Sverige. Men vi förtår inte vad Nordisk Film tänker göra med den övriga summan?

Om England klarar av sin marknadsföring med £425=5 856 sek så borde väl 5995:- (som vore det dyraste priset i Europa) duga åt er och eran marknadsföring. Det borde även räcka till en ordentlig bonus till hela personalen i danderyd, att du har det gott vet vi redan, då påslaget för PSP måste blivit en enorm vinst för er.

Vi som har förhandsbokat behöver ingen marknadsföring. Det är vi som sprider ryktet först. Vi vill inte betala mera än övriga Europa, man kan tycka att vi förtjänat lite mera goodwill än så. För 780:- extra så krävs en mycket rimlig förklaring, Jens Alex.

MVH ...

Skickas till:

NORDISK FILM AB
Jens Alex
Box 49
182 11 DANDERYD

ren
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 833
1113838
January 27, 2007 - 11:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Mina källor i brnachen har antytt att Sony inte är särskilt glada över nordisk films prissättning. Genom att ta ut ett pis som är i runda slängar tusenlappen dyrae än i övriga europa lär de ju lyckas sänka försäljningen.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1113859
January 28, 2007 - 7:46 am
sp_Permalink sp_Print

Jag har för mig det räknas på att Sverige ska få i alla fall ett par procent av den där miljonen som ska skickas.
800 kr på kanske uppemot 50 000 konsoler är en hel del pengar.
Det känns inte alls rimligt detta.

//Andreas

heimdal
Member
Medlem
Forum Posts: 2779
1113871
January 28, 2007 - 9:22 am
sp_Permalink sp_Print

ren wrote: Mina källor i brnachen har antytt att Sony inte är särskilt glada över nordisk films prissättning. Genom att ta ut ett pis som är i runda slängar tusenlappen dyrae än i övriga europa lär de ju lyckas sänka försäljningen.

en lyckad sak med EU ..
vi kan köpa i länder där det e billigare å slippa tull/moms :D:D:D

gargamelo
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 174
1113874
January 28, 2007 - 9:48 am
sp_Permalink sp_Print

skall blir intressant om Sony klarar smällen i längden. Kommer bli trög start och svår uppförsbacke. Hade man skippat DRM HDCP så den funkat mot alla digitala skärmar och haft officiellt stöd för mus & tangentbord i kommande FPS titlar så hade även 7000 kr verkat billigt, men som det verkar bli nu så nix.

Inte betalar jag 7 lax för att sitta där med en jävla gamepad ffs.

Kanske om ett år eller så, då borde många bra titlar vara ute.
Enda räddningen för Sony nu är om det kommer ett OS / hax som gör att man kan spela upp piratkopior från Hdisken i själva PS3a.
Då behövs bara en större Hdisk som investering 😉

Laglorden
Member
Medlem
Forum Posts: 2243
1113950
January 28, 2007 - 2:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Haha "ocker" 😀

Åk hit till Danderyd och demonstrera vet jag 🙂

heimdal
Member
Medlem
Forum Posts: 2779
1113958
January 28, 2007 - 3:10 pm
sp_Permalink sp_Print

funkar det med ett bluetoothtangentbord tro.. eftersom handkontrollen e BT

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1114186
January 29, 2007 - 12:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Efter en stunds funderande över hur många i bekantskapskretsen som skulle pröjsa 7000:- för en spelmaskin, så kom jag ganska snabbt fram till att siffran noll speglar den sannolikheten ganska bra.
Jag passar iaf helt klart på PS3, sen får grabben tjata bäst han vill. Känns som den gamla X-Boxen blev en tillräckligt dyr DVD-Spelare.
Satsar nog hellre på en uppgradering av hans PC.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 145
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL