April 17, 2005
[b]PlayStation 3[/b] har nu funnits ute på den amerikanska och japanska marknaden i ett par månader och det börjar närma sig nästa lanseringsperiod. Vi har länge vetat att Sony planerat en lansering i mars månad för Europa och nu har vi fått ett officiellt datum i form av den 23 mars. Sony har meddelat att man kommer att lansera PlayStation 3 i Europa och Australien den 23 mars och man gör det med över 30 talet speltitlar tillgängliga för sin nya konsol. Sony Computer Entertainment har beräknat att det kommer finnas ungerfär 1 miljoner konsoler tillgängliga under lanseringsperioden men hur dessa konsoler kommer att delas upp är oklart. Klart är i alla fall att det endast handlar om Premium-versionen av PlayStation 3.
PlayStation 3 Premium är med sin 60GB hårddisk listad till ett pris på över 6200 kronor i svenska butiker och vi förmodar att det är dessa priser som gäller även den 23 mars. Mer information om lanseringen och de olika speltitlarna som finns tillgängliga går att hitta på PRnewswire.
September 13, 2002
Hugge wrote: Bah.. då har jag ju redan tröttnat på min 🙂
ge den till mig då 🙂
vad behövs för att få allt å funka om man fixar en amerikansk konsol?
kommer spelen vara regionkodade eller dyl?
å hur funkar det med NTSC å allt sånt där (antar att det inte spelar roll om man kör med HDMI till en LCD)
upplys mig gärna 🙂
September 13, 2002
Poontus wrote: vad jag har hört av en som även han redan har tröttnat och såt sin konsoll så är spelen inte regionskodade.
NTSC... om du inte har en asgammal TV så är det väl inget problem? mina Panasonic 28" bildrörs TV från tidiga 90-talet har inga problem i alla fall.
hur fixade han det med strömförsörjningen då?
annan kabel eller måste man ha en transformator elelr nått?
September 13, 2002
Hugge wrote: Jag har en stor transformator till min japanska konsoll. Gällande bildformat vettifan, jag kör 1080P på projektor över HDMI 🙂
Spelen jag har är dock skitdåliga, sonic, motorstorm och armored core.
Handkontrollerna är dock <3 Trådlösa ps2-kontroller med gyro.
fan va kükigt..
de finns alltså inte inbyggt aggregat som klarar både 220 / 110?
1 Guest(s)