April 17, 2005
Microsoft har alltid haft en stark ställning i USA med sin Xbox-konsol och man har satsat stora pengar på att vinna mark på den asiatiska markanden där Sony med sina PlayStation-konsoler alltid haft kommandot. Nu verkar det dock som att Microsoft förlorar mark även på hemmaplan, enligt en undersökning som nyligen publicerats är nämligen PlayStation 3 den spelkonsol man föredrar i USA. Detta trots att Xbox 360 lanserades för två veckor sedan och att Sonys konsol är ett antal månader framåt i tiden. Hur mycket man ska förlita sig på denna information är svårt att säga, men oftast brukar icke lanserade produkter även ges större intresse. Speciellt med tanke på hur bra både Microsoft och Sony är på att skryta om sina produkter.
Källa: X-bit Labs
December 3, 2003
October 28, 2002
Det handlar snarare om vilken maskin det är enklast för spelmakarna att utveckla spel till. De sk. "dev kits" som dessa får skall tydligen vara enormt invecklade hos Sony, detta enligt en krönika på IGN. Det tror jag är avgörande för spelmakarna när microsoft i jämförelse tillhandahåller enkelhet.
Sen ska man aldrig glömma att Xbox är ett helt nytt varumärke som byggts upp med en enda konsol, Playstation har funnits bra mycket längre.
Hur enorma marknadsandelar har inte MS roffat åt sig från Sony och Nintendo på, i sammanhanget, så kort tid? Hur många spelmakare har dem inte lyckats få ombord?
Det är runda 2 nu och jag tror iaf att Microsoft gjort läxan och att ingenting är säkert denna gång.
November 27, 2003
CasO wrote: [quote=Delph1] Det hela har blåst upp ur proportion.
//Andreas
Sant, jag tycker det är bra, ett straff som microsoft förtjänar.
Jag håller inte med, men jag är konsolkramare också som vissa kallar det. Det finns en grym potential i Xbox 360 och om detta pågår så känns det som om man mycket av det kan gå förlorad.
//Andreas
October 22, 2002
Jag har i princip slutat bry mig om hur bra/dålig en viss konsol är (även om jag tror ps3 är bättre, men det får vi se när den släpps), nu börjar jag istället koncentrera mig på vilken är roligare att ha. Som det ser ut så tycker jag inte det finns något inom xbox som tilltalar än. Alla roliga spel finns på ps3.
April 29, 2004
CasO wrote: Jag har i princip slutat bry mig om hur bra/dålig en viss konsol är (även om jag tror ps3 är bättre, men det får vi se när den släpps), nu börjar jag istället koncentrera mig på vilken är roligare att ha. Som det ser ut så tycker jag inte det finns något inom xbox som tilltalar än. Alla roliga spel finns på ps3.
När du ändå är i framtiden och leker, skulle du kunna få med dig nästa veckas lottorad till mig? För vad jag vet så säljs inte PS3 ens, än mindre har det släppts några spel. Jag tror iofs att om man vill ha roliga spel så ska man skaffa Nintendos Revolution och inte 360 eller PS3.
August 16, 2003
jag spelade Xbox 360 för andra gången idag, idag var det Project Ghotham Racing 3. jag ahr int espelat ett bilspel som känns så bra sedan Forza Motorsport, det är nästan så att jag vill köpa en 360 bara för det spelet nu 😀
lite surt att man inte hade pengar att så och köa på releasedagen, jag har två kompisar i klassen som bara köppte 360 för att tjäna pengar på den. den ena fick den såld för 7000kr på blocket och den andre för 10'000kr på tradera (premium men extra handkontroll och två spel)
1 Guest(s)