April 17, 2005
Mus och tangentbord har aldrig varit direkt aktuellt på konsolmarknaden men efter att Microsoft lanserade sin Xbox som lockade många datoranvändare utöver konsolfantaster var det bara en sak många saknaden, just stöd för mus och tangentbord. Det officiella stödet kom aldrig även om tredjepartstillbehör gjorde det möjligt. Vi har inte heller hört något om officiellt stöd i Xbox 360 men nu verkar det som att i alla fall PlayStation 3 kommer stödja mus och tangentbord, och det även i spel. Uppgifterna ska komma från GDC och stämmer dem kommer det onekligen bli intressanta diskussioner bland konsolanvändare.
Källa: DV Hardware
April 26, 2003
April 8, 2003
Laguna wrote: jag har inget imot att lira fps spel på konsol sålänge det finns mus och tangentbord.. Lirade typ Red Faction med mus och tangentbord 🙂
Har testat att spela Red Faction jag med på konsol, minns att jag hade ett värlidigt problem med att sikta. Detta spel skulle bli grymt mkt roligare och lättare med mus och tangetbord 🙂
January 14, 2004
Skulle faktiskt kunna tänka mig att skrota datorn som spelmaskin och köpa mig en PS3:a om musen och tangentbordet kommer funka i spel på samma sätt som i en dator idag. Vore nice om man hade pengar och satt och spelade FPS på en 42" plasma och suroundljud som pumpar ut ljudet. Synd att man inte har den ekomonim bara...
May 5, 2003
DrDryyls wrote: Skulle faktiskt kunna tänka mig att skrota datorn som spelmaskin och köpa mig en PS3:a om musen och tangentbordet kommer funka i spel på samma sätt som i en dator idag. Vore nice om man hade pengar och satt och spelade FPS på en 42" plasma och suroundljud som pumpar ut ljudet. Synd att man inte har den ekomonim bara...
Du vill nog inte skaffa en plasma 🙂 Alltför många plasmaskärmar har inte stöd för upplösningar högre än 852x480
Ska vara minst 1280x720 om man ska kunna utnyttja PS3an helt 🙂 (Helst 1920x1080 ;))
November 27, 2003
N1ko wrote: men kommer alla spelen ha stöd för mus & tangentbord då?? eler blir det vissa speciella spel så släpps det ett skibra spel så finns de inget stöd för m & t-bord 🙁
Det strå i nyheten att det gäller även spel så troligen kommer du kunna välja vad du vill styra med med konsolen och inte i spelet.
//Andreas
November 27, 2003
AnonymousKiller wrote: Tror ni det kommer gå att använda USB joypad?
OT: Undrar hur stor kontrollen till PS3 är. Hoppas den är ganska liten och sitter bra i händerna =)
Man kommer kunna ansluta kontroller via USB och det skulle inte förvåna mig om tredjepartstillverkare kommer släppa joypads, men att använda sin gamla är nog inte troligt, men samtidigt är det ju tänkt att PS3 ska vara väldigt datorlik.
Storleken ska vara densamma som kontrollerna till PS/PS2.
//Andreas
March 2, 2005
Ja det är ju inte helt fel med stöd för m och t eftersom det kommer släppas nåra goa fps spel som tex dessa: http://www.gamespot.com/ps3/ac.....ag=mp_2to9 och http://www.gamespot.com/ps3/ac.....index.html
2 Guest(s)